بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

◄ دلایل تخریب اکثر پل های کشور؛ نمک پاشی و آب شستگی

◄ دلایل تخریب اکثر پل های کشور؛ نمک پاشی و آب شستگی
|

تین نیوز | یک فعال بخش خصوصی در حوزه راهداری از تخریب رویه آسفالت اکثر پل های کشور به دلیل نمک پاشی و پایه پل ها بر اثر آب شستگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، داود مدقالچی، فعال بخش خصوصی در حوزه راهداری نسبت به تخریب تعداد زیادی از پل های موجود در راه های برون شهری خبر داد و گفت: به دلیل انجام عملیات نمک پاشی و جذب یُون کُلر موجود در نمک در حال تخریب هستند و  از طرفی بر اثر برداشت مصالح از بستر رودخانه ها، پایه پل ها نیز دچار آب شستگی شده اند.

وی افزود: این وضعیت بیانگر لزوم توجه بیشتر، افزایش بودجه و اعتبارات بخش راهداری است.

این فعال بخش خصوصی در امور راهداری با اشاره به چهار مرحله مطالعه و طرح، مصالح و ساخت، نگهداری و آنالیز بیان داشت: کشور در بخش مطالعه و طراحی در وضعیت مطلوب و پیشرفته ای قرار گرفته است، اما به لحاظ مصالح و منابع مالی با کمبود جدی روبرو است لذا با توجه به افزایش هزینه نگهداری راه ها بازنگری روش ها لازم است.

مدقالچی با بیان اینکه "هزینه لازم برای بهره برداری از جاده ها پس از اتمام مرحله ساخت بین 500 تا یک میلیارد تومان است" خاطرنشان کرد: کاربران جاده ها در کشور راه را ملک شخصی می پندارند در حالی که یک معبر برای ارتباط بین آبادی ها است و از طرفی به دلیل بی توجهی به اطلاعات هواشناسی اقدام به سفر می کنند و حتی با مشاهده هوای نامناسب اصرار به ادامه سفر دارند.  

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.