توصیه به مسافران پروازها
مطابق ماده ۲-۵ آیین نامه حقوق مسافر، شرکت های هواپیمایی موظف اند به تکالیف مندرج در این آیین نامه عمل کنند.
معاون دادستان تهران و سرپرست دادسرای ناحیه ۳۰ ویژه فرودگاه های تهران گفت: مطابق ماده ۲-۵ آیین نامه حقوق مسافر، شرکت های هواپیمایی موظف اند به تکالیف مندرج در این آیین نامه عمل کرده و مسافران نیز با اطلاع از نحوه برخورداری از حقوق خود در مواقع تأخیر یا لغو پروازی مطالبات خود را از مجاری قانونی مانند دفاتر شرکت های هواپیمایی و سایت سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری کنند.
به گزارش تین نیوز به نقل از سازمان هواپیمایی کشوری، عباس فرزادنیا اظهارداشت: پیاده نشدن از کابین هواپیما در اعتراض به تأخیر پروازها به منظور مطالبه حقوق خود از شرکت های هواپیمایی منجر به تضییع حقوق دیگر مسافران شده و اخلال در نظم سایر پروازها را به دنبال خواهد داشت و از آنجا که در این ایام با افزایش در تعداد پروازها مواجه هستیم بنابراین عدم تخلیه هواپیما منجر به تاخیر انعکاسی در سایر پروازها خواهد شد.
فرزادنیا تصریح کرد: از سویی دیگر آئین نامه حقوق مسافر تکالیف شرکت های هواپیمایی و مسافران را در زمان بروز تاخیر و یا لغو پروازها مورد تصریح قرار داده و شرکت های هواپیمایی را موظف کرده برابر آئین نامه حقوق مسافر در این گونه مواقع خدمات لازم را به مسافران ارائه کنند.
وی تاکید کرد: چنانچه مسافران نسبت به تاخیر یا لغو پروازها شکایتی داشته باشند می توانند مراتب را از طریق سامانه حقوق مسافر در پورتال سازمان هواپیمایی کشوری به نشانی caa.gov.ir جهت رسیدگی، منعکس و مورد پیگیری قرار دهند.