بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ ۴۲ کیلومتر بزرگراه در مسیر میرجاوه- زاهدان- بم در دست ساخت است

هم‌اینک ۴۲ کیلومتر بزرگراه در مسیر ارتباطی میرجاوه- زاهدان- بم به منظور شتاب بخشی به توسعه استان و فراهم شدن زمینه تردد ایمن کاربران جاده‌ای توسط این اداره‌کل در دست ساخت است.

۴۲ کیلومتر بزرگراه در مسیر میرجاوه- زاهدان- بم در دست ساخت است
تین نیوز

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: هم‌اینک ۴۲ کیلومتر بزرگراه در مسیر ارتباطی میرجاوه- زاهدان- بم به منظور شتاب بخشی به توسعه استان و فراهم شدن زمینه تردد ایمن کاربران جاده‌ای توسط این اداره‌کل در دست ساخت است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی پارسی اظهارداشت: طول کلی محور میرجاوه- زاهدان- بم ۲۹۸ کیلومتر هست که تاکنون در این مسیر ۹۰ کیلومتر باند دوم احداث و به بهره برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان برای توسعه و رفاه شهروندان نیازمند ایجاد و آماده سازی زیرساخت‌های حمل و نقل بوده و مهمترین آن احداث بزرگراه است، افزود: تاکنون برای احداث بزرگراه در این مسیر مهم ارتباطی استان ۲ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای بهره‌مندی کامل این مسیر از باند دوم نیز بیش‌از ۲۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

معاون مهندسی و ساخت اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: از آنجایی که محور مواصلاتی میرجاوه- زاهدان - بم یکی از کریدورهای اصلی ترانزیت در محور جنوب شرق بشمار می‌رود این اداره کل تلاش دارد در سالجاری از مجموع ۴۲ کیلومتر بزرگراه در دست احداث ۳۴ کیلومتر آن را به بهره برداری برساند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر اقدامات ارزنده‌ای در توسعه بزرگراه سیستان و بلوچستان صورت گرفته که در تاریخ استان بی‌نظیر بوده است، خاطر نشان کرد: این اداره‌کل در نظر دارد علاوه‌بر ۴۲ کیلومتر بزرگراه در دست احداث در محور میرجاوه- زاهدان- بم، در سالجاری در صورت تامین اعتبار، عملیات ساخت باند دوم در قطعه چهار این محور ترانزیتی استان را نیز آغاز کند.

علیرضا منظری
علیرضا منظری
وبلاگ‌نویس
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.