◄ تکمیل زیرساختهای ریلی و بندری در بندر چابهار ضروری است
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از باز شدن خط اعتباری 150میلیون دلاری از سوی کشور هند برای توسعه بندر شهید بهشتی خبر داد.
![تکمیل زیرساختهای ریلی و بندری در بندر چابهار ضروری است](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/UCIfDXCAI54X/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLK7IpCucWsLZ/%D8%A8%D9%86%D8%AF%D8%B1+%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF+%D8%A8%D9%87%D8%B4%D8%AA%DB%8C+%DA%86%D8%A7%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%B1.jpg)
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از باز شدن خط اعتباری 150میلیون دلاری از سوی کشور هندبرای توسعه بندر شهید بهشتی خبر داد.
به گزارش تیننیوز به نقل از ایرنا، بهروز آقایی افزود: هندوستان بهزودی فعالیت خود را بهعنوان اپراتور در بندر چابهار آغاز میکند که این امر رشد و توسعه اقتصاد افغانستان را به دنبال دارد.
او تشریح کرد: هند قرارداد اپراتوری به ارزش 85 میلیون دلار برای تامین تجهیزات با ایران امضا کرده است و در این توافق علاوه بر اپراتوری هند در بندر شهید بهشتی چابهار، این کشور تامین کننده تجهیزاتی نظیر جرثقیلهای 65 تنی در قالب BOT خواهد بود و این قرارداد بلندمدت است که بعد از اتمام مدت آن به ایران منتقل خواهد شد.
این مقام مسئول افزود: همچنین یک خط اعتباری حدود 150میلیون دلاری از سوی کشور هند برای توسعه بندرشهید بهشتی باز میشود.
آقایی گفت: هماینک زیرساختهای بندری و تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری در بندر چابهار تا میزان 15 میلیون تن کالا در سال وجود دارد و فقط از نظر تکمیل راهآهن چابهار- سرخس و مسیرهای جادهای با مشکل مواجه هستیم.
او اذعان داشت: با همت جهادی و تخصیص بهموقع اعتبار راهآهن چابهار- زاهدان-سرخس تکمیل و جادههای کمعرض منتهی به بندر چابهار به بزرگراه و آزادراه ارتقا پیدا میکنند.
آقایی بابیان اینکه جذب سرمایه داخلی و خارجی، تکمیل زیرساختهای باقیمانده خط ریلی و بندری از ضرورتها برای توسعه چابهار است، خاطرنشان کرد: پس از تکمیل فاز نخست بندر شهیدبهشتی چابهار مهمترین کار بازاریابی، جذب سرمایهگذار و ورود کشتیهای مختلف است.