مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان
۳۱ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان خدمات ارائه می دهند.
معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای سیستان و بلوچستان، از خدمات رسانی ۳۱ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در طول محورهای مواصلاتی استان خبر داد .
به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مجید ریسباف معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان سیستان و بلوچستان، از خدمات رسانی ۳۱ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در طول محورهای مواصلاتی استان خبر داد و افزود: افزایش استفاده از این مجتمعها توسط کاربران جادهای و ارائه خدمات مطلوب توسط آنها ارتقاء ایمنی تردد در جادههای استان را به همراه خواهد داشت.
او با اشاره به آخرین وضعیت مجتمعهای در حال ساخت گفت: تا کنون برای تعداد ۹۷ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی موافقت اصولی صادر شده که از این تعداد ۳۱ باب شامل دو پایانه خصوصی در حال بهره برداری، ۲۱ باب در حال ساخت و ۴۵ مورد نیز در مرحله انجام استعلامات لازم است.
ریسباف گفت: در حال حاضر تعداد مجتمعهای بهره برداری شده، با توجه به وسعت و طول راههای استان، بسیار کمتر از از میانگین کشوری است. بر اساس اطلاعات سالنامه آماری ۱۳۹۷ سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور، شاخص احداث مجتمع خدماتی رفاهی در استان به ازای هر ۱۰۰۰ کیلومتر راه اصلی، برابر ۳.۹ میباشد که از این لحاظ سیستان و بلوچستان در رتبه ۲۸ کشوری و از لحاظ تعداد مجتمع خدماتی رفاهی در رتبه ۱۲ کشوری میباشد.
او با اشاره به مشکلات توسعه این مراکز افزود: علیرغم موانع موجود، سیاست سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای حمایت جدی از سرمایه گذاران و متقاضیان احداث مجتمعهای خدماتی رفاهی بین راهی است تا ضمن توسعه این مراکز و تجمیع خدمات در طول محورهای مواصلاتی، بهبود ایمنی تردد و افزایش رضایتمندی مسافران، فراهم شود.
ریسباف در ادامه افزود: طبق مصوبات ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، با توجه به اهمیت نظارت بر ارائه خدمات مطلوب در نمازخانهها و سرویسهای بهداشتی موجود در جایگاههای سوخت، رستوران ها، واحدهای اقامتی و پذیرایی بین راهی واقع در حاشیه محورهای استان و به منظور ترویج و توسعه فرهنگ نماز، کمیته ویژهای مرکب از ارگانهای ذیربط هم در سطح استان و هم در شهرستانها تشکیل و حداقل هر سه ماه یکبار از مجموعههای فوق الذکر بازدید مینماید که جمعا در سال ۹۶ تعداد ۴ مرتبه، در سال ۹۷ تعداد ۵ مرتبه و از ابتدای سال ۹۸ تاکنون نیز ۱ مرتبه از تاسیسات مذکور بازدید بعمل آمده است و به آن دسته از مراکز و واحدهایی که وضعیت و شرایط مطلوب و مناسبی ندارند مهلت معینی جهت ساماندهی و رفع نواقص داده میشود که در صورت عدم برطرف کردن موارد، از طریق طرح موضوع در کمیسیون ماده ۲۳ تخلفات، نسبت به لغو پروانه بهره برداری اقدام خواهد شد.
معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان سیستان و بلوچستان در پایان اظهار داشت: در راستای جلب رضایت مسافران و کاربران این مجتمع ها، نسبت به نصب صندوق انتقادات و پیشنهادات در این مجتمعها اقدام شده است ضمن اینکه ارسال هرگونه نظر و پیام از طریق ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۱۴۱ و یا تماس با تلفن گویای ۱۴۱ امکان پذیر است.