بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

قیمت بلیت هواپیما از مقصد سیستان و بلوچستان به تهران 3 برابر قیمت مصوب است

سخنگوی شورای عالی استان ها با انتقاد از افزایش قیمت بلیت هواپیما از سیستان و بلوچستان به تهران گفت: متاسفانه قیمت بلیط از چابهار و زاهدان به تهران بیش از 3 برابر قیمت مصوب به فروش می رسد.

تین نیوز

سخنگوی شورای عالی استان ها با انتقاد از افزایش قیمت بلیت هواپیما از سیستان و بلوچستان به تهران گفت: متاسفانه قیمت بلیط از چابهار و زاهدان به تهران بیش از 3 برابر قیمت مصوب به فروش می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، فارق اعظمی اظهار داشت: برای مثال قیمت بلیط چابهار و زاهدان به تهران نزدیک به 5 میلیون تومان است در حالی که با یک میلیون و پانصد هزار تومان می توان از تهران به استانبول و با 4 میلیون تومان از تهران به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کرد. این در صورتی است که سیستان و بلوچستان جزوی از ایران است و سفر داخلی محسوب می شود و باید ارزان تر باشد.

وی با انتقاد از عملکرد شرکت های هواپیمایی گفت: بلیت هواپیما از مقصد یا مبدا تهران به چابهار و زاهدان یا برعکس گران است و سایت های فروش بلیت تا یک هفته بعد بسته است. در حالی که هواپیماها با نیمی از ظرفیت خود پرواز می کنند و مشخص نیست دلیل این کار از سوی شرکت های هواپیمایی چیست.

نماینده سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان ها تصریح کرد: این مسئله مشکل جدی برای مردم سیستان و بلوچستان است و از آنجایی که فاصله جنوب سیستان و بلوچستان با تهران بیش از 2 هزار کیلومتر است و این استان به راه آهن متصل نیست ارتباط زمینی عملا غیر ممکن است. از این رو مردمی که کار اداری دارند یا می خواهند از خدمات بیمارستانی و درمانی استفاده کنند به مشکل جدی برخورد می کنند.

سخنگوی شورای عالی استان ها اعلام کرد: در بیست و نهمین اجلاس شورای عالی استان ها این مسئله را هم به صورت مکتوب و هم به صورت شفاهی به دارابی قائم مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کردیم و از سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان های ذیربط می خواهیم این مشکل را تا رسیدن به نتیجه پیگیری کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.