بازدید سایت : ۴۴۵۱۹

مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه ۳۷ درصد افزایش یافت

جابجایی ۵۴۰ هزار و ۴۹۹ تن کالا در قالب ۲۳ هزار و ۳۴ دستگاه کامیون از طریق پایانه مرزی میرجاوه در شمال این استان در سال جاری

مبادلات اقتصادی از پایانه مرزی میرجاوه ۳۷ درصد افزایش یافت
تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از جابجایی ۵۴۰ هزار و ۴۹۹ تن کالا در قالب ۲۳ هزار و ۳۴ دستگاه کامیون از طریق پایانه مرزی میرجاوه در شمال این استان در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان جابجایی حاکی از افزایش ۳۷درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، ایوب کرد افزود: حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت از پایانه مرزی میرجاوه در سه ماهه نخست سالجاری ۵۴۰ هزار و ۴۹۹ تن کالا بوده است.

کرد افزود: از مجموع کالاهای جابجا شده در این مدت ۳۱۴ هزار و ۴۶۰ تن صادرات، ۹۵ هزار و ۱۹۲ تن واردات و ۱۳۰ هزار و ۸۴۷ تن مجموع ترانزیت ورودی و خروجی است.

وی با اشاره به اینکه روزانه به طور متوسط ۳۹۰ دستگاه کامیون از این پایانه مرزی تردد صورت می گیرد تصریح کرد: عمده کالاهای جابجا شده در سه ماهه نخست سالجاری اعم از صادرات، واردات و ترانزیت به ترتیب گاز، هیدروکربن، فرآورده های لبنیاتی، موز،برنج و سویا است.
وی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان به دلیل همجواری با کشور پاکستان، مبادلات تجاری و بازرگانی قابل توجهی با این کشور دارد خاطر نشان کرد: پایانه مرزی میرجاوه در مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران و پاکستان قرار گرفته و قدیمی ترین مرز رسمی این استان است و نقش مهمی در توسعه اقتصادی و افزایش مبادلات تجاری با این کشور دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.