بازدید سایت : ۵۷۹۷۴

منطقه آزاد چابهار تبدیل به هاب ترانزیتی و برندسازی می شود

در فصل جدید مدیریتی تلاش می شود تا این منطقه آزاد به هاب ترانزیتی و هاب رویکردهای برندسازی تبدیل شود.

منطقه آزاد چابهار تبدیل به هاب ترانزیتی و برندسازی می شود
تین نیوز

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: در فصل جدید مدیریتی تلاش می شود تا این منطقه آزاد به هاب ترانزیتی و هاب رویکردهای برندسازی تبدیل شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، حمیرا ریگی اظهار امیدواری کرد: تحقق ارتقاء آوازه منطقه ازاد چابهار در فضای بین المللی بر مبنای جغرافیای راهبردی که این سرزمین از آن برخوردار است، بتواند به عنوان یک بازیگر فعال در پهنه کشورهای حاشیه اقیانوس هند نقش آفرینی اقتصادی - تجاری نماید.

ریگی افزود: عزم و اهتمام فعالین اقتصادی این منطقه، مسوولان شهرستان و استان در راستای ارتقاء جایگاه اقتصادی و تجاری منطقه در کنار شاخص های فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی است.

وی با بیان اینکه تکمیل زیرساخت ها، رفع موانع تولید و تسهیل حضور سرمایه گذاران بین المللی در چابهار برای مقابله با تحریم های ظالمانه آمریکا، نشانگر عزم و اهتمام همه مسؤولان است، افزود: در بزرگترین بندر اقیانوسی ایران و راهبردی ترین و استراتژیک ترین منطقه آزاد کشور، یعنی چابهار، رویکردی توسعه محور با رهیافت لجستیکی و تقویت اقتصاد دریا محور در راستای رهنمودها و منویات مقام معظم رهبری مدظله العالی، استوار است.

مدیرعامل منطقه آزاد چابهار گفت: از برنامه های راهبردی بلندمدت برای رقابت در عرصه بین المللی، تبدیل این منطقه به عنوان منطقه آزاد سبز و هدایت آن به سمت لجستیک هوشمند، و ارتقاء شاخص های فرهنگی و سلامت محور بر پایه اصول فناوری روز می باشد که همکاران ما با تلاش شبانه روزی و در سایه امنیت ایجاد شده توسط شورای تأمین شهرستان، راه توسعه و پیشرفت را هموار می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با دیپلماسی اقتصادی بتوان با کشورهایی که منافع آن ها در اقتصاد چابهار گره خورده است به ویژه کشورهای همسایه از جمله پاکستان، افغانستان، هند، روسیه، سریلانکا و کشورهای اتحادیه اروپا و بر اساس اولویت های راهبردی منطقه بر فعال سازی کریدورهای بین المللی تمرکز کنند.

منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار به عنوان کریدور ترانزیتی شرق و پلی به کشورهای آسیای میانه در محدوده ای به مساحت ۱۴۰ کیلومتر مربع در شهر بندری چابهار واقع شده است.

مهم ترین اهداف و محورهای فعالیت این منطقه تبدیل شدن به هاب انرژی، محور ترانزیتی آسیای میانه و افغانستان، هاب تجاری شرق کشور، سایت نگهداری کالاهای استراتژیک، خوشه صنایع غذایی، قطب سوم خودروسازی کشور و همچنین گسترش تولیدات مبتنی بر اقتصاد دریامحور و خدمات حوزه ICT است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.