بازدید سایت : ۲۶۳۰۶

زائرین پاکستانی اربعین بدون استفاده از ناوگان سیستان وبلوچستان تردد می کنند

تمامی زائران پاکستانی که از سمت پاکستان وارد کشور ایران می شوند موظف اند با اتوبوس های کشور خودشان وارد کشور شوند.

زائرین پاکستانی اربعین بدون استفاده از ناوگان سیستان وبلوچستان تردد می کنند
تین نیوز

باتوجه به اینکه در ایام اربعین حسینی قرار داریم، عده زیادی از زائران برای حضور در پیاده روی اربعین، سفر خود را به سمت مرزهای منتهی به کشور عراق آغاز کردند و بر همین مبنا نیز میزان تقاضای بهره مندی از ناوگان اتوبوسی افزایش پیدا می کند که این موضوع گویا برخی از مسافرانی که قصد دارند به شهرهای دیگر کشور سفر کنند را دچار مشکل کرده است.

 

برای راستی آزمایی این موضوع خبرنگار ما با مسئول کمیته حمل ونقل اربعین سیستان و بلوچستان به گفتگو پرداخت.

رضا جعفری مسئول کمیته حمل ونقل اربعین سیستان و بلوچستان بیان کرد: تمامی زائران پاکستانی که از سمت پاکستان وارد کشور ایران می شوند موظف اند با اتوبوس های کشور خودشان وارد کشور شوند، امسال بر خلاف سال های گذشته این اتفاق افتاد و ۹۰ درصد زائران پاکستانی با اتوبوس های پاکستانی وارد کشور شدند.

وی افزود: اتوبوس های استان برای زوار پاکستانی رزرو نشده؛ اما تعدادی از اتوبوس های سیستم راهداری و حمل ونقل جاده ای استان بنا بر مأموریتی که کشور مصوب کرده باتوجه به ظرفیتی که در پیک اربعین برای جابه جایی مسافران اربعین حسینی وجود دارد برای مرزهای غربی رزرو شده اند.

جعفری با بیان اینکه کمبود اتوبوس به ایام اربعین مربوط نمی شود، تصریح کرد: اگر مردم گلایه ای در خصوص پایانه های مسافربری و عدم خدمت رسانی آنها دارند، قطعاً همه این مسائل به حوزه اربعین باز نمی گردد و اتوبوس های رزروی برای رفت وآمد مردم در نظر گرفته شده است؛ اما اگر شکایتی دارند به مجموعه راهداری و حمل ونقل استان و استانداری مراجعه کنند و ما هم با جدیت تمام موضوع را پیگیری می کنیم.

وی در پایان گفت: اتوبوس های استان در اختیار زوار نیست و آنها با اتوبوس های رزروی خود به سوی کربلا مشرف می شوند مگر در مواردی کم که اتوبوس ها دچار مشکل یا نقص فنی شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.