بازدید سایت : ۴۴۴۳۷

ارتقای ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان

متوسط ساخت بزرگراه در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل از ۱۶ کیلومتر در سنوات گذشته به بیش از ۶۵ کیلومتر ارتقا یافته است.

ارتقای ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
تین نیوز

مدیرکل اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: متوسط ساخت بزرگراه در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل از ۱۶ کیلومتر در سنوات گذشته به بیش از ۶۵ کیلومتر ارتقا یافته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، عطا الله اکبری ادامه داد: در این راستا شاهد هستیم در حوزه شهرهای تحت پوشش این اداره کل از سال ۸۴ تا سال ۱۴۰۰ تنها ۲۴۶ کیلومتر بزرگراه ساخته شده بود درحالی که طی سه سال اخیر از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ با هدف کمک به توسعه شتابان این خطه با رشد قابل توجه حدود ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه به همراه چهار پل بزرگ احداث شده و به بهره برداری رسیده است.

اکبری بیان کرد: همچنین به همت دولت سیزدهم نخستین ارتباط بزرگراهی بین شهرهای استان در مسیر زاهدان نصرت آباد برقرار شد و تا پایان سال جاری نیز دومین شهر یعنی زابل زاهدان به طور کامل به صورت بزرگراه به هم متصل خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنان در تداوم این حرکت در حال حاضر عملیات ساخت ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل در حال انجام است که تلاش می شود با وجود مشکلات متعدد از جمله بدهی های کلان به پیمانکاران تا پایان سال حدود ۸۰ کیلومتر آن به بهره برداری برسد.

اکبری افزود: یکی از حوزه هایی که توانسته در جذب اعتبارات ملی و وزارتخانه ای موفق باشد، دوبانده سازی محورهای استان با اهتمام این اداره کل و با حمایت های مقامات استانی و ملی است.

وی بیان کرد: پل شیله به طول ۱۷۶ متر و با هشت دهانه ۲۲ متری هم زمان با تعطیلات نوروزی باهدف تردد ایمن کاربران جاده ای در مسیر ارتباطی زاهدان - زابل با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاونین استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و جمعی از مسئولان استانی بهره برداری شد.

وی ادامه داد: سرعت ساخت این پل مهم استان با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال باتوجه به محدودیت های منابع مالی موجود در کشور کم سابقه است.

اکبری ساخت پل مهم شیله را بعد از پل نهران قدم بزرگی در تکمیل شبکه کریدور شمال - جنوب کشور دانست و افزود: این اداره کل در طول سه سال اخیر مصمم به تکمیل پل های بزرگ و خاص در استان بوده به طوری که پل های ماشکید، افضل آباد، نهران و شیله با تلاش شبانه روزی این اداره کل یکی پس از دیگری در این مدت زیر بار ترافیک رفته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان افزود: بدون تردید تحولی که با ساخت پل شیله در ارتباط زمینی این استان با پهنه جغرافیای اصلی ایران ایجاد خواهد شد می تواند نقش بسیار مهمی در روند توسعه اقتصادی استانی و ملی برعهده داشته باشد چرا که ساخت این به عنوان عنوان بخشی از محور بهار میلک به نحو قابل توجهی حمل ونقل زمینی را متأثر می سازد و از سوی دیگر موجب فراهم کردن زمینه ترافیک آرام در محور منتهی به شهر زابل و خروجی آن خواهد شد.

وی اذعان کرد: پروژه های تکمیل شده بزرگراهی به طول حدود ۷۵ کیلومتر و پل بزرگ شیله باارزش ۲۷ هزار میلیارد ریال بنا شد در سفر هیئت دولت به استان در هفته های جاری افتتاح شود؛ اما دولت در استان و به دلیل تسهیل در سفر هم وطنانمان و ایمنی ترافیک در تعطیلات نوروزی مقرر شد تا تاریخ افتتاح رسمی این پروژه ها زیر بار ترافیک قرار گیرد.

اکبری تصریح کرد: از آنجایی که بندر چابهار به علت شرایط خوبی که نسبت به بندرعباس دارد و همچنین مزیت خاص ارتباط با کشورهای اطراف، صاحبان بار و شرکت های حمل و نقل بین المللی حتماً از کشور چین و هند کالاهایشان را به بندر چابهار منتقل خواهند کرد.

وی ادامه داد: تبدیل هر چه سریع تر راه های استان به بزرگراه در کنار خط ریلی این مسیر سبب ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی منطقه خواهد شد.

اکبری افزود: آماده سازی زیرساخت های حمل و نقل زمینی در کنار سایر مسیرهای دریایی، ریلی و هوایی سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی کشورهای هم جوار را بیشتر برای حضور در سیستان و بلوچستان تشویق می کند.

وی در پایان گفت: سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور دو اداره کل راه و شهرسازی در شمال و جنوب به مرکزیت زاهدان و ایرانشهر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.