بازدید سایت : ۱۷۹۲۷۴

تکمیل شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان نقش مهمی در جابه جایی کالا از بندر چابهار

با توجه به اینکه بخش عمده ای از ترانزیت کالای بندر چابهار به میلک و سایر نقاط کشور از طریق حمل و نقل جاده ای است، تکمیل بزرگراه چابهار - زاهدان - میلک ضرورت دارد.

تکمیل شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان نقش مهمی در جابه جایی کالا از بندر چابهار
تین نیوز |

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه بخش عمده ای از ترانزیت کالای بندر چابهار به میلک و سایر نقاط کشور از طریق حمل و نقل جاده ای است، تکمیل بزرگراه چابهار زاهدان میلک ضرورت دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، قاسم عسکری مدیرکل بنادر و دریانوردی استان در دیدار با مدیرکل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم کشور به علت موقعیت استراتژیک و دستیابی به آب های آزاد بین المللی جایگاه ویژه ای در مبادلات تجاری ایران با سایر کشورهای منطقه دارد.

عسکری با بیان اینکه بندر چابهار به عنوان مهم ترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس از نظر سیاست و استراتژیکی ملی در مواقع جنگ و بحران های منطقه مجزا و نقطه ای کلیدی برای تنفس اقتصادی بازرگانی خارجی کشور و ضمانتی برای گردش کار صنایع و فعالیت های اقتصادی آن محسوب می شود، گفت: توسعه بندر چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور زمینه را برای پهلوگیری کشتی های غول پیکر با ظرفیت بیش از چهار و نیم میلیون تن فراهم کرده است که این امر ضرورت توسعه شبکه بزرگراهی استان را دو چندان می کند.

وی نیز در این دیدار گفت: از آنجایی که حمل و نقل یکی از مسائل مهم و اساسی و به عنوان یکی از ارکان پیشرفت کشور و زندگی مردم برای جابه جایی مسافر و بار در حوزه داخلی و خارجی بسیار حائز اهمیت است افتخار می کنیم که در شرایط مالی و آب و هوایی دشوار توسعه بزرگراه ها را در سال های اخیر بی وقفه ادامه دادیم به طوری که با افزایش طول بزرگراه ها ظرفیت جابه جایی کالا و مسافر افزایش پیدا کرد که این دستاورد با کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی، دستاوردهای کاملاً ملموسی برای مردم این خطه به ارمغان آورده است.

عطاء الله اکبری افزود: مردم سیستان و بلوچستان از ما ساخت بزرگراه و جاده های دوطرفه را می خواهند و این ما هستیم که به عنوان خدمتگزاری که تازه هیچ منتی بر کسی نداریم باید به تعهدمان عمل و دنبال منابع مالی برویم و آن را هر چقدر سخت تامین کنیم.

وی ادامه داد: این اداره کل در طول چند سال اخیر ثابت کرد که اگر با نگاه تعامل و تلاش و پیگیری خستگی ناپذیر عمل شود می توان منابع ملی را برای توسعه شبکه بزرگراهی سیستان و بلوچستان جذب و تامین کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.