آغاز عملیات اجرایی پروژه موانع حفاظت پیرامونی بنادر تجاری
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان(بندرچابهار) از آغاز عملیات اجرایی پروژه موانع حفاظت پیرامونی بنادر تجاری این استان خبر داد.
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان(بندر چابهار) از آغاز عملیات اجرایی پروژه موانع حفاظت پیرامونی بنادر تجاری این استان خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، هادی مومنی روز دوشنبه در تشریح طرح موانع حفاظت پیرامونی بنادر تجاری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این طرح در قالب ۲ قرارداد مجزا با مجموع اعتبار کل ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال در حال اجراست که در این راستا حدود ۳.۵ کیلومتر دیوار بتنی پیش ساخته و پنج کیلومتر و ۶۰۰ متر افزایش ارتفاع موانع پیرامونی در بنادر تجاری استان اجرا خواهد شد که در نهایت منجر به افزایش ایمنی و امنیت محوطه های بندری می شود.
مومنی بیان کرد: یکی از اساسی ترین زیرساخت ها برای بنادر، موانع حفاظت پیرامونی بوده که در واقع نقش حفاظت کنندگی برای کالاهای سرمایه گذاران و سایر تجهیزات استراتژیک بندری را دارد و علاوه بر آن می تواند با بهره گیری از معماری منحصر به فرد در اجرای سازه دیوار حفاظتی، در راستای تکریم ارباب رجوع موجب افزایش جذابیت مبلمان شهری چابهار شود.
وی افزود: پس از تکمیل نقشه های اجرایی فاز دوم این پروژه حدود سه کیلومتر و ۸۰۰ متر افزایش ارتفاع موانع پیرامونی کوی بندر و ۶۰۰ متر موانع حفاظت پیرامونی شمال بندر شهید کلانتری به احجام پروژه اضافه می شود که اعتبار کل آن نیز افزایش خواهد یافت.
وی ضمن اشاره به نقش و اهمیت بنادر تجاری سیستان و بلوچستان در اقتصاد و معیشت مردم گفت: بنادر تجاری به عنوان مرزهای بازرگانی کشور بخش مهمی از یک شبکه گسترده لجستیک، زمینه تجارت و تبادل کالا بین مناطق دور و نزدیک را فراهم می کند و به طور کلی برنامه های توسعه ای بنادر و رفتار آنها تحت تاثیر تحولات جهانی تجارت همواره در حال تغییر بوده و پیوسته خود را با تحولات ایجاد شده در سایر بخش ها مانند کشتیرانی بازار سرمایه و گروه های صنعتی انطباق می دهد.
مومنی با اشاره به اینکه در طول زمان بنادر از یک مرکز ساده به یک زیربنای مهم که پشتیبان اقتصادی کشورها تبدیل شده اند، افزود: بنادری که بتوانند بر اساس کنوانسیون ها و الزامات بین المللی و همگام با تکنولوژی های روز با هدف تسهیل امورات ذینفعان و افزایش امنیت عملیات بندری حرکت کنند به عنوان بنادر پیشرو از آنها یاد می شود.
وی ادامه داد: بنادر تجاری سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص با قرارگیری در مسیر کریدورهای بین المللی و نیز به عنوان دروازه ورودی از اقیانوس به کشور می توانند با تکمیل زیرساخت ها مختلف به یکی از مهمترین بنادر کشور و منطقه تبدیل شده و نقش آفرینی فعالی را در حوزه حمل و نقل دریایی انجام دهند.