بازدید سایت : ۸۰۸۹۴

ازسرگیری ریل گذاری پروژه راه آهن چابهار- زاهدان پس از ۲ سال

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه پروژه راه آهن چابهار- زاهدان هیچ وقت تعطیل نبوده است

ازسرگیری ریل گذاری پروژه راه آهن چابهار- زاهدان پس از ۲ سال
تین نیوز |

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه پروژه راه آهن چابهار- زاهدان هیچ وقت تعطیل نبوده است، گفت: طی سفر قبلی هیات دولت به استان سیستان و بلوچستان و رفع مشکلات موجود، ریل گذاری پروژه پس از حدود ۲ سال از سر گرفته شد.

 

به گزارش تین نیوز، عباس خطیبی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پروژه راه آهن چابهار- زاهدان همچون همه پروژه های دیگر کشور در این حوزه دارای سه بخش فعالیتی شامل زیرسازی، ساختمانی (احداث ایستگاه ها) و روسازی (خطوط و ارتباطات آن) است.

وی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این پروژه از اواخر سال ۹۲ خاطرنشان کرد: این پروژه در همه این سال ها همواره فعال بوده و هیچگاه تعطیل نبوده است، اما اتفاقی که در دو ماه گذشته افتاده این بوده که ریل گذاری و عملیات بخش روسازی پروژه مجدد آغاز شده است.

وی افزود: بنابراین اطلاق اینکه کل پروژه تعطیل بوده درست نیست و در ماه های گذشته در خصوص زیرسازی و ساخت ایستگاه در حال فعالیت بودیم.

خطیبی با بیان اینکه در زمینه ریل گذاری در ماه های گذشته مشکلاتی وجود داشته و کار انجام نمی شده است، ادامه داد: با رفع مشکلات، عملیات ریل گذاری مسیر خاش به ایرانشهر در سفر قبلی هیات دولت به سیستان و بلوچستان در حدود دو ماه گذشته مجدد از سر گرفته شد.

معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با تاکید بر اینکه باید شرایط زیرسازی فراهم شود تا امکان ریل گذاری داشته باشیم، اضافه کرد: این پروژه هیچ وقت تعطیل نبوده است، اما موضوع ریل گذاری و روسازی در محدوده خاش به ایرانشهر مدتی به دلایلی تعطیل بوده و قادر به انجام کار نبودیم.

وی اظهار داشت: با سفر قبلی هیات دولت به این استان و رفع مشکل یاد شده، در همین فاصله زمانی دو ماهه ۲۸ کیلومتر ریل گذاری انجام شد.

خطیبی خاطرنشان کرد: مطابق هدف گذاری انجام شده و در صورت تامین منابع مالی که در سفر هیات دولت به استان سیستان و بلوچستان وعده داده شد، این پروژه مهم تا اواخر سال ۱۴۰۴ و حداکثر اوایل ۱۴۰۵ به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان داشت: تکمیل این پروژه به قیمت امروز نیازمند ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.