شرکتهای هواپیمایی ملزم به رعایت حقوق مسافران در هنگام تاخیر پروازها هستند
تین نیوز | مدیرکل فرودگاههای سیستان و بلوچستان گفت: جلب رضایت مسافران و توجه به رعایت حقوق آنها در هنگام تاخیر و یا لغو پروازها یکی از مهمترین اولویتهای شرکت های هواپیمایی در این فرودگاه است و در این راستان خطوط هوایی نیز خود را ملزم به این مهم می دانند.
حسن اعرابی مقدم بیان داشت: طبق دستورالعمل های حمل و نقل هوايی بينالمللی تاخير پروازی تا نيم ساعت ايراد محسوب نمی شود اما در صورت تاخير بيش از نيم ساعت شرکت مسافری هوایی مربوطه بايد جوابگوی مسافران باشد و بر اساس كنوانسيونهای بينالمللی موظف به جلب رضايت آنها است.
وی افزود: شرکت های هواپيمایی در صورتی که تاخير در پرواز دست کم دو ساعت به طول انجامد، بايد امکاناتی مانند نوشيدنی و غذا و در صورت ابطال در غیر از مبدا و مقصد اسکان را در اختيار مسافران قرار دهند که خوشبختانه توجه و رعایت حقوق مسافران در پرواز تهران - کوالالامپور در هفته گذشته به طور آشکار به منصه ظهور رسید.
وی گفت: بابت لغو پرواز يا تاخير ناشی از نامساعد بودن شرايط جوی به مسافران خسارتی پرداخن نمی شود اما مسافران می توانند بليت خود را لغو و بهای آن را به طور كامل دريافت كنند يا با پرواز جايگزين ديگر شركت هواپيمايی مربوطه سفر كنندکه در این راستا شرکت های هواپیمایی ملزم به همکاری در این زمینه هستند.
وی افزود: درهفته گذشته پرواز تهران- کوالالامپورکه به دلیل نیاز به فوریت های پزشکی و سپس نقص فنی در فرودگاه زاهدان دچار تاخیر در پرواز شد مسافران این پرواز توسط شرکت هواپمایی جمهوری اسلامی ایران به هتل به منظور اسکان رایگان هدایت شدند.
وی افزود: پرواز ایران ایر تور در مسیر مشهد-زاهدان- چابهار نیز که در روز شنبه به دلیل نقص فنی امکان انجام آن میسر نشد با تلاش پرسنل شرکت مربوطه مسافرانش توسط سایر پرواز ها به مقصد مورد نظر اعزام شدند و به حقوق مسافران این پرواز احترام گذاشته شد.