بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

فعال کردن فرودگاه های مناطق کم برخوردار اولویت توسعه خطوط پروازی

مدیرعامل هما با بیان اینکه امسال تلاش شد در ایام مختلف مذهبی، پروازهای فوق برنامه در مسیرهای مشهد و شیراز افزایش یابد، فعال کردن فرودگاه های مناطق کم برخوردار را اولویت توسعه خطوط پروازی عنوان کرد.

تین نیوز |

مدیرعامل هما با بیان اینکه امسال تلاش شد در ایام مختلف مذهبی، پروازهای فوق برنامه در مسیرهای مشهد و شیراز افزایش یابد، فعال کردن فرودگاه های مناطق کم برخوردار را اولویت توسعه خطوط پروازی عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، شمس الدین فرزادی پور اظهار داشت: ایران کشوری پهناور است که توسعه عدالت پروازی در آن بسیار اهمیت دارد، در این راستا برای توسعه خدمات پروازی برنامه های خاصی توسط سازمان هواپیمایی کشوری و هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در دستور کار قرار گرفت. وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ تاکنون میزان ۳۵ درصد پروازهای داخلی هما به مناطق کم برخوردار بوده است تا بدین ترتیب رونق اقتصادی در این مناطق محقق شود.

به گفته مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، نرخ بلیت پروازهای داخلی ایران ایر بر اساس نرخ تعیین شده و مصوب سازمان هواپیمایی کشوری، تعیین و عرضه می شود.

مدیرعامل هما به رشد تقاضا برای سفرهای هوایی در مسیرهای داخلی اشاره کرد و افزود: ایران ایر به عنوان شرکت هواپیمایی ملی، در کنار انجام پروازهای برنامه ای، در مناسبت های ویژه مذهبی و ملی تلاش کرده است با گسترش خدمات پروازی، ظرفیت مناسبی را در این ایام برای هموطنان ارایه کند.

فرزادی پور اضافه کرد: در بازه زمانی چهار ماه گذشته ۱۶۰ پرواز فوق برنامه رفت و برگشت در مسیرهای داخلی انجام شد، بیشتر این پروازها در ایام مذهبی در مسیرهای پرتقاضا نظیر مشهد مقدس و شیراز در ایام تعطیلات در مسیرهای اصفهان، کرمانشاه، چابهار، رشت و بندرعباس بود. به گفته مدیرعامل هما پروازهای داخلی در این ایام با ناوگان فوکر، A۳۱۹ و A۳۲۰ انجام شده است.

وی اظهار کرد: در راستای کاهش تاخیرات پروازی، هماهنگی در بخش های دورن و برون سازمانی انجام شد و بدین ترتیب امسال شاهد کاهش تاخیرات پروازها بودیم، در ۹ ماه گذشته متوسط تاخیر هر پرواز داخلی ۲۱ دقیقه و هر پرواز بین المللی ۲۹ دقیقه بود که نسبت به گذشته کاهش یافت.

به گفته فرزادی پور در ۹ ماهه امسال ۷۳ درصد پروازهای داخلی بدون تاخیر انجام شد، این رقم برای پروازهای بین المللی ۶۳ درصد است، بخشی از این تاخیرات به مسایل فرودگاهی نظیر صدور مجوز، خدمات فرودگاهی و غیره در مبادی پروازهای بین المللی به سمت ایران برمی گردد.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: درسال ۱۴۰۲ ما یک بازنگری در قیمت پروازهای بین المللی داشتیم، این بازنگری، منجر به رشد تقاضای ۱۰۰ درصدی تعداد مسافر جابه جا شده در این مسیرها در دوره کم مسافر شده است.

فرزادی پور تصریح کرد: مسافران بزرگسال و کودک پروازهای بین المللی ایران ایر می توانند اضافه بار همراه خود را به صورت بسته ای خریداری کنند، بدین ترتیب که مسافران پروازهای بین المللی در مسیرهای ورودی به ایران و بالعکس با شرایطی می توانند علاوه بر بار مجاز همراه مسافر، به صورت بسته ای نیز بار اضافه خریداری کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.