◄ سامانه سیگنالینگ در خط 7 مترو تهران بومی سازى شد
سامانه سیگنالینگ، مزایای بسیار زیادی برای صنعت راه اندازی ایمن خطوط و ایستگاه های مترو در کلانشهرهای کشور در برداشته و کاهش هزینه های طراحی، ساخت و راه اندازی شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی را به همراه دارد.
مهندس محمود یوسفی مجری خط 7 مترو در توضیح اتفاق مهمی که طی فرآیند استقرار شرایط و ملاحظات ایمنی خطوط متروی تهران رخ داده است، گفت: شرکت مترو تهران از چندی قبل با پیش بینی بدقولی های برخی شرکت های خارجی که در دوران تحریم های سخت بین المللی علیه کشورمان از تحویل سامانه سیگنالینگ برای استفاده در بخش های باقی مانده خطوط مترو سرباز می زدند، اقدام به رایزنی با شرکت صاپا(صنایع الکترو اپتیک صاایران) کرد. این شرکت که وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی مسلح است، از سال 1390 اقدامات ارزنده و قابل توجهی در زمینه طراحی و ساخت سامانه سیگنالینگ داشته و این بار نیز با سربلندی از پس ماموریت محوله برآمد.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه، یوسفی در ادامه افزود: به موجب همکاری و تلاش شبانه روزی کلیه ارکان پروژه در خط 7 متروی تهران و طی یک کار جهادی، علیرغم وجود مشکلات فراوان که مربوط به تطابق کامل پروتکل های مربوطه و ارتباط بین سیستم اجرا شده توسط سازنده خارجی و سیستم جدید ایرانی می شد، خوشبختانه در محدوده مسیر ایستگاه شهید دادمان تا ایستگاه میدان صنعت، پروژه مذکور انجام پذیرفت و تست های فنی لازم را با موفقیت پشت سر گذاشت.
مجری خط 7 مترو در پایان گفت: این دستاورد بزرگ و ملی، مزایای بسیار زیادی برای صنعت راه اندازی ایمن خطوط و ایستگاه های مترو در کلانشهرهای کشور در برداشته و ضمن کاهش هزینه های طراحی، ساخت و راه اندازی سامانه سیگنالینگ شبکه راه آهن ریلی زیرزمینی، کاهش خروج از کشور، اشتغالزایی، توجه به تولیدات داخلی و همچنین کاهش وابستگی به شرکت های خارجی را در برخواهد داشت.
با سلام
به نظر می رسد جناب آقای یوسفی مجری محترم خط 7 25 سال از رشد تکنولوژی در کشور عقب هستند سامانه های سیگنالینگ بیش از 25 سال در کشور ما بومی سازی شده است ودر مترو نیز در خطوط 3 و4 و6 سیستم های بومی وساخت ایران کار می کنند و متروی هشتگرد هم دارای سامانه سیگنالینگ ایرانی است متروی خط 1 مشهد وخط 1 اصفهان هم که سالها است کار می کنند سیستم ایرانی داردند و.... حالا چرا ایشان اینگونه موضوع را بیان می کنند جای تعمق دارد جهت اطلاع ایشان همان زمانی که آقایان در همان خط 7 با شرکتهای خارجی برای سامانه سیگنالینگ قرارداد بستند(که حالا هم کار نمی کنند)خیلی از خطوط مثل خط 6 با همین شرکت های ایرانی قرداد بستند سوال اینجاست که چرا اصلا با شرکت خارجی در زمانی که شرکت های توانمند ایرانی حضور داشتند که یکی را خود ایشان نام بردند وسه تا را ما برای عدم تبلیغ نام نمی بریم قرارداد بستند که حالا مجبور شوند دوباره به شرکت ایرانی رجوع کنند آنهم پس از 8 سال؟؟