بازدید سایت : ۸۷۴۴۷

افزایش ۱۴ درصدی جذب مسافر با توسعه شمال غربی خط ۷ متروی تهران

عملیات اجرایی پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ متروی تهران که از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، از جبهه های کاری مختلف پیگیری شده و پیش بینی می شود که در صورت تحقق جریان نقدینگی مورد نیاز، سال ۱۴۰۴ مرحله حفاری آن به پایان برسد.

تین نیوز |

عملیات اجرایی پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ متروی تهران که از اسفندماه سال گذشته آغاز شده است، از جبهه های کاری مختلف پیگیری شده و پیش بینی می شود که در صورت تحقق جریان نقدینگی مورد نیاز، سال ۱۴۰۴ مرحله حفاری آن به پایان برسد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد یاشار لطفی مجری خط ۷ متروی تهران گفت: پروژه توسعه شمال غربی خط ۷ مترو، مسیری به طول تقریبی ۴۲۰۰ متر و شامل ۲ ایستگاه است که یکی از ایستگاهها در تقاطع بلوار اشرفی اصفهانی با خیابان سیمون بولیوار و ایستگاه دوم در میدان دانشگاه آزاد علوم و تحقیقات طراحی و در حال تجهیز کارگاه است؛ همچنین پارکینگ شبانه خط ۷ مترو نیز بعد از ایستگاه دانشگاه و به صورت زیرزمینی طراحی شده است.

آخرین وضعیت عملیات اجرایی این پروژه حکایت از آن دارد که حدود ۳۵۰ متر از مرحله حفاری و تحکیم تونل توسعه شمال غربی خط ۷ مترو در محدوده میدان کتاب تا بزرگراه یادگار امام (ره) صورت گرفته و بخشی از این مسیر نیز در حال اجرای پوشش نهایی بتن است. همچنین رمپ دوم دسترسی به تونل اصلی در حال احداث بوده و بیش از ۲۰۰ متر از تونل ارتباطی خط ۷ به خط ۱۰ مترو نیز جهت بهره برداری هرچه سریعتر از خط ۱۰ در محدوده میدان کتاب، با مساعدت شهرداری منطقه ۲ حفاری شده است.

گفتنی است با بهره برداری از بخش توسعه شمال غربی خط ۷ متروی تهران، نه تنها دسترسی شهروندان پایتخت به اماکنی از قبیل شهرک نفت، محدوده موسوم به چهار دیواری، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات و بیمارستان فرهیختگان تسهیل خواهد شد، بلکه ارتباط بین مناطق ۲ و ۵ از طریق خط راه آهن ریلی زیرزمینی هم شکل می گیرد. کاهش ترافیک معابر شریانی بزرگراههای آبشناسان، ستاری و یادگار امام (ره) از دیگر تاثیرات ترافیکی این پروژه توسعه ای شبکه متروی تهران است.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، پیش بینی می شود با افتتاح و بهره برداری از بخش توسعه شمال غربی خط ۷ مترو، حداقل افزایش ۱۴ درصدی جذب مسافر در این خط رخ داده و در زمان اوج ترافیک، حدود ۹۰۰۰ نفر به جمع مسافران مترو افزوده شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.