◄ واکنش مدیرعامل «رجا» به زیان 800 میلیارد تومانی بخش مسافری ریلی
مدیر عامل شرکت رجا در گفتگو با خبرنگار تین نیوز: مبلغ 800 میلیارد تومان زیان راهآهن تحت پوشش یارانههای پنهان که توسط مدیر عامل محترم راهآهن مطرح شده است، عددی بسیار بزرگ است که قابل قبول به نظر نمیرسد
مدیر عامل شرکت رجا گفت: مبلغ 800 میلیارد تومان زیان راهآهن تحت پوشش یارانههای پنهان که توسط مدیر عامل محترم راهآهن مطرح شده است، عددی بسیار بزرگ است که قابل قبول به نظر نمیرسد. راهآهن از شرکتهای حملونقل ریلی مسافری حق دسترسی دریافت نمیکند که به آن نمیتوان گفت ضرر وزیان چرا که «مبلغ دریافت نشده» به حساب میآید. درضمن مبلغ حق دسترسی هرچه که باشد، با مبلغ اعلام شده 800 میلیارد تومانی اختلاف بسیار زیادی دارد.
محمد رجبی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز اضافه کرد: یارانهای که به شرکتهای ریلی مسافری پرداخت شده در خصوص قطارهای تکلیفی و حومهای است که در مجموع مبلغ 120 میلیارد تومان بوده، آن هم شرکت راهآهن از حساب دولت دریافت کرده است و زیان راهآهن به حساب نمیآید.
در تاریخ 16 آذرماه به نقل از سعید محمدزاده مدیرعامل راهآهن در پایگاه خبرگزاری وزارت راه و شهرسازی عنوان شده بود که در سال ۱۳۹۵، نزدیک به ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه مسافر ضرر کردیم که این زیان ناشی از یارانه هایی است که شرکت راه آهن به حمل و نقل مسافر به شکل پنهان می پردازد.
به گفته محمدزاده در جلساتی که با همکاران در سازمان برنامه و بودجه داشتیم، این کسری و ضرر و زیان تایید و پیشنهاد شد که به ازای هر مسافر کیلومتر، مبلغی برای شرکت راه آهن در نظر گرفته شود
با سلام
یکی از مهمترین وظایف استراتژیست ها و #معماران_سازمانی ، علاوه بر مهندسی مجدد فرآیندهای سازمانی یا
Business Process Reengineering
و نیز
مدیریت زنجیره عرضه خدمات سازمان یا
SCM
است، آنها پدیده های نخبه ی نیروی انسانی سازمانها محسوب می شوند که:
اولا. فرصت های تازه را در قحط سالی ایده ها میابند، تحلیل می کنند و ارائه می دهند
و ثانیا از تهدیدات، فرصت می سازند.
زیان ناشی از عدم شناخت فرصت ها، اگر چه پنهان می ماند اما، سازمانی را زیانده و متضرر میسازد
گاهی، ضرر از سرمایه های آشکار و پنهان سازمان ،نقدا پرداخت می شود و در بسیاری از مواقع، ازکه نشناختن فرصت های بالقوه ی در اختیار.
و گاه هم از عدم توانایی تبدیل تهدیدات به فرصت های کلان.
اگر، سازمان، قادر بوده است طی یکسال، هشتصد میلیارد تومان،کسب در آمد کند و نکرده(با هر دلیل و هر توجیهی)، در اینکه دقیقا این مبلغ را ضرر کرده و این ضرر انباشته شده است،هیچ شکی نیست.
بنگاه های اقتصادی موفق دنیا، در مدیریت زنجیره عرضه خدمات و کالاهایشان، از هیچ قشر هدفی، نمی گذرند، حتا ثروتمند ترین بنگاه ها
این ،خاصیت اصلی #مارکتینگ (بازاریابی) ست که البته در توان بخش دولتی هم نیست(بذات).
راه آهن توان استفاده از سیستمهای تصمیم یار هوشمند را دارد، پیشنهاد استفاده از آنها را هم دارد، این فرآیندهای تجاری حمل و نقل ریلی، بدین ترتیب،به نتیجه نخواهد رسید، مهندسی مجدد زنجیره های عرضه و ارتباط با مشتری، نیاز هر لحظه و هر آن سازمان ست،و هر چه در بکارگیری آنها ،تعلل روا داشته شود، شاهد این فرصت سوزی های بزرگ هستیم
امروز،دیگر،عنوان ها،و پست ها و ردیف ها، برایکه سود آور کردن ساختار ریلی، کافی نیستند
کما اینکه، پیش ازین هم نبوده اند، اگر ساختارتجاری، یا کسب و کاری،به بودجه،وابسته نباشد، زودتر ازینها به فکر چاره خواهد افتاد.
شناخت نیاز بازار و سمت و سوی تقاضا، در بازارمورد مسافری ریلی، کار چندان سختی نیست
مساله ی پرداخت حق دسترسی هم در همه دنیا رایج است
هوش تجاری، می گوید، با این دادگان، با این ورودی، و تبع اش با این خروجی، زیانده ایم
و کل ساختار نیاز به مهندسی مجدد فرآیندها دارد.
بر فرض زیان 800 میلیاردی بخش مسافری سود عظیم بخش باری به مراتب این ضرر رو جبران کرده قطعا...