◄ واگذاری رجا به بخش خصوصی زیان بود
رجا به بخش خصوصی واگذار نشده است و به سازمانی واگذار شده که اتفاقا به رشد این شرکت کمک کرده است.
شرکت قطارهای مسافری رجا از سال 88 به هلدینگ گردشگری سازمان تامین اجتماعی با نام «هگتا» واگذار شده است.
به گزارش خبرنگار تیننیوز، معاون حقوقی وزارت راهوشهرسازی در مورد واگذاری شرکت قطارهای مسافری رجا به بخش خصوصی گفت: این شرکت از دل راهآهن تاسیس شد تا راهآهن بتواند به شکل شفاف، کمکها و یارانههایش را به بخش مسافری خصوصی پرداخت کند.
علیرضا محفوظی با تاکید بر اشتباه تاریخی خواندن این تصمیم، افزود: شرکت رجا بر اساس اصل 44 قانون اساسی تشکیل نشده، بلکه هدف از تشکیل آن هماهنگی با راهآهن در خدمات عمومی و اجتماعی بود.
معاون حقوقی وزارت راهوشهرسازی با بیان اینکه خصوصیسازی در بخش حملونقل باری توجیه بسیاری دارد، تصریح کرد: رویکرد تشکیل رجا درآمدزایی و سودآوری نیست و هر چه زودتر این اشتباه که اصلاح آن به نفع کشور و نظام است، باید حل شود.
محفوظی تاکید کرد: چراکه خصوصی بودن این شرکت، دست راهآهن را برای کمک به آن میبندد.
رجا به بخش خصوصی واگذار نشده است
مدیرعامل شرکت رجا درباره این اظهار نظرها به خبرنگار ما گفت: رجا به بخش خصوصی واگذار نشده است و به یک سازمان واگذار شده که اتفاقا به رشد این شرکت کمک کرده است.
محمد رجبی افزود: مشکل اصلی اینجا است که به یک شرکت بگویند که به جای پرداخت طلب، میخواهند زیان مضاعف به پیکرهاش وارد کنند.
رجبی اضافه کرد: به این دلایل رجا زیانده شده است و واگذاری این شرکت به تامین اجتماعی ادله محکمی برای توجیه زیانده بودن این شرکت نیست.
مدیرعامل رجا اضافه کرد: تامین اجتماعی کمک کرده تا 39 عدد واگن بخریم و 11 عدد نیز در دست تحویل است.
رجبی تصریح کرد: بنابراین شرایط ما با این واگذاری بهتر از قبل شده است.