بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ به جای واردات واگن، تولید داخلی را توسعه دهیم

واردات واگن از خارج آفت تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به جای واردات واگن، تولید داخلی را توسعه دهیم
تین نیوز

رئیس کمیته حمل‌ونقل کمیسیون عمران مجلس گفت: واردات واگن از خارج آفت تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، احمد جباری افزود: خرید واگن‌های دست دوم هزینه‌های جاری کشور را بیشتر می‌کند و واردات بی‌رویه آفت تحقق اقتصاد مقاومتی است.

جباری با یادآوری انتشار برخی اخبار مبنی بر واردات واگن‌های دست دوم از کشورهای اروپایی، گفت: این موضوع هنوز تایید نشده در صورت تایید آن، دولت باید پاسخگوی چنین اقدامی باشد.

نماینده مردم بستک، بندرلنگه و پارسیان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در فرمایشات مقام معظم رهبری بر ضرورت توجه به تولید ملی برای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید شده است، افزود: واردات واگن از کشورهای بیگانه مثال بارز نقض اقتصاد مقاومتی است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه بسیاری از شرکت‌های واگن‌سازی در کشور ما در نتیجه بی‌توجهی‌ها در آستانه تعطیلی و ورشکستگی هستند، تصریح کرد: درحالی که بسیاری از شرکت‌های تولیدی داخل کشور ما در حال زیان‌دهی هستند به صلاح نیست که دولت اقدام به واردات آن هم از نوع دست دوم کند.

وی با بیان اینکه درصورت نیاز به واگن و نداشتن خط تولید در داخل باید واردات آن با رعایت اصولی همراه باشد، افزود: در صورتی که کشور ما نیاز به واگن داشته باشد،باید این نیاز با خرید شرکت های معتبر خارجی صورت بگیرد.

جباری ادامه داد: دولت باید بداند که خرید واگن‌های دست دوم و مستعمل هزینه‌های جاری کشور را با تعمیر این نوع واگن ها بیشتر می‌کند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.