◄ فروش بلیت قطار متوقف شد
رصد و بررسی سایتهای فروش بلیت قطار نشان میدهد که با وجود مراجعه متقاضیان و مسافران برای خرید، هیچ بلیتی برای فروش در تاریخهای دهم مرداد به بعد بارگذاری نشدهاست
رصد و بررسی سایتهای فروش بلیت قطار نشان میدهد که با وجود مراجعه متقاضیان و مسافران برای خرید، هیچ بلیتی برای فروش در تاریخهای دهم مرداد به بعد بارگذاری نشدهاست و اطلاعیهای هم از سوی راهآهن و رجا مبنی بر پیش فروش بلیت تاکنون اعلام نشده و در این شرایط مسافران برای تهیه بلیت در تاریخهای دهم مرداد به بعد بلاتکلیف ماندهاند.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا؛ در شرایطی که ایرلاینها پس از اخذ تسهیلات اول کرونایی، مقدمات دریافت وام دوم را نیز تدارک دیدهاند، همزمان قیمت بلیت را به صورت غیر قانونی و برخلاف دستور وزیر راه برای کاهش قیمتها، بالا بردهاند، بهطوری که در برخی از مسیرها 500 هزار تومان به قیمت بلیت اضافه شده، هنوز یک ریال هم از تسهیلات کرونایی به اکثر شرکتهای حمل و نقل ریلی کشور پرداخت نشدهاست. این در حالی است که طبق اظهارات رییس انجمن صنفی بخش ریلی حتی در بخش قطارهای حومهای نیز فقط ۱۲درصد بهای تمام شده از مسافر اخذ میشود و هنوز یارانه انباشت شده از سالهای گذشته به راهآهن و رجا پرداخت نشدهاست.
در این شرایط به نظر میرسد علیرغم آنکه وزارت راه و شهرسازی با مبانی افزایش قیمت بلیت قطار موافق است اما عملاً ترتیبی اتخاذ کرده تا تاریخ اعمال آن به دولت بعد موکول شود.
در این راستا حتی گفته میشود کمیته فرعی شورای عالی ترابری با افزایش تا سقف 60 درصدی بهای پایه بلیت قطار موافقت کرده است.
روز گذشته نیز رجبی _مدیرعامل رجا ضمن تایید تلویحی افزایش بهای بلیت اعلام کرد که وزیر راه و شهرسازی دستور برگزاری نشست شورای عالی ترابری جهت تصویب پیشنهاد کمیته فرعی را داده است.
گویا هفته گذشته شرکتهای ریلی در حضور وزیر راه به این نتیجه رسیده بودند که در ازای توافق بر سر افزایش حداقل 40 درصدی بهای میانگین پایه بلیت، برای 10 روز ابتدای مرداد بلیت قطار را عرضه کنند.
بیشتر بخوانید:
چرا ایرلاینها وام کرونایی دریافت کردند ولی شرکتهای ریلی نه؟
رصد و بررسی سایتهای فروش بلیت قطار نیز نشان میدهد که با وجود مراجعه متقاضیان و مسافران برای خرید بلیت، هیچ بلیتی برای فروش در تاریخهای دهم مرداد به بعد بارگذاری نشدهاست و اطلاعیهای هم از سوی راه آهن و رجا مبنی بر پیش فروش بلیت تاکنون اعلام نشده و در این شرایط مسافران برای تهیه بلیت در تاریخهای دهم مرداد به بعد بلاتکلیف ماندهاند.
در حالی که پس از افزایش قیمت قابل توجه بلیت هواپیما و همچنین با توجه رعایت سختگیرانه پروتکلهای بهداشتی در قطارها، تقاضا برای سفرهای ریلی افزایش یافته در روزهای پیک سفر در فصل تابستان قرار داریم، امکان خرید بلیت قطار از یک هفته دیگر وجود ندارد و گفته میشود تا زمانی که وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بررسی مشکلات شرکتهای ریلی را در دستور کار قرار ندهد، فروش بلیت متوقف خواهد ماند.
سلام. چرا رودربایستی میکنید. یهویی بنویسید که شرکت های حمل و نقلی ریلی مسافری برای دریافت وام کرونایی اعتصاب کردند.حق گرفتنی ست
سلام.من دلیل مخالفت دولت و مجلس و شورای عالی ترابری رو با آزاد سازی قیمت بلیط قطار متوجه نمیشم .اینها نگرانند که قیمت بلیط افزایش پیدا کنه ؟ اصلا فرض کنید که چند برابر بشه .از دو حال خارج نیست:
یا اینکه ملت علی رغم افزایش قیمت بلیط برن و بلیط بخرن و سفر برن .در این صورت شما ها چه کاره آید که کاسه ی داغ تر از اش میشید و در معامله یک شرکت مسافرکشی ریلی و جناب مسافر دخالت میکنید؟ مسافر صلاح خودش رو بهتر از شما ها میدونه .
یا اینکه ملت این قیمت جدید رو نمی پسندند و از قطار منصرف میشن.طبعا وقتی صندلی های قطار خالی بمونه شرکت مسافر کش برای جلوگیری از ضرر مجبور میشه قیمت رو پایین بیاره .اگه شماها دخالت نکنید ،مسافر و شرکت حمل و نقلی در یک قیمت پایین تر به توافق میرسن.
می ترسید مردم اعتراض کنن به بی عرضگی شما بابت ناتوانی در کنترل قیمت ها و بهتون فحش بدن؟ بنظر من حق دارن. وظیفه اصلی شماها این بوده که ظرفیت کافی برای حمل مسافر در بخش ریلی ایجاد بکنید تا بازار عرضه ی خدمات مسافر کشی ریلی دست عده معدودی نباشه و گسترش پیدا کنه و قیمت بدلیل رقابت بین اون شرکت ها پایین بیاد نه با دستور شما .
تو خود حجاب رهی ای دولت ،از میان برخیز
سهم مجلس هم در این حجاب کمتر از دولت نیست .