◄ برنامهریزی توکاریل برای توسعه ناوگان واگنی در سال آینده
مدیرعامل توکاریل اظهار داشت: برنامه توکاریل برای سال جدید توسعه ناوگان واگنی و سرمایهگذاری در شرکتهای لکوموتیوی توکاریل است و بر اساس جلسهای که مدیرکل راهآهن با مدیریت فولاد مبارکه داشتند، قرار شد در جلسهای توکاریل برنامههایی را به مدیریت راهآهن ارائه کند.
به گزارش خبرنگار تیننیوز؛ توکاریل، یکی از بزرگترین شرکتهای حملونقل ریلی در بخش باری با دارا بودن زیرمجموعههایی همچون بهین ریل، توکاکشش و آسیاسیر ارس در صدد است در سال جدید به سراغ توسعه ناوگان واگنی و سرمایهگذاری در شرکتهای لکوموتیوی برود. در همین خصوص بهرام پرورش، مدیرعامل شرکت توکاریل گفت: برنامه توکاریل برای سال جدید توسعه ناوگان واگنی و سرمایهگذاری در شرکتهای لکوموتیوی توکاریل است.
پرورش در خصوص جزئیات این طرح اظهار داشت: بر اساس گفتوگوهایی که مدیرکل راهآهن با مدیریت فولاد مبارکه داشتند، قرار است جلسهای داشته باشیم و در آن شرکت توکاریل برنامههایی را به مدیریت راهآهن ارائه دهد.
وی در ادامه خاطرنشان شد: منتظر هستیم تا ببینیم راهآهن پس از برگزاری جلسه میتواند چه کمکهایی از سمت دولت در راستای توسعهای که در نظر داریم برای ما انجام دهد.
مدیرعامل شرکت حملونقل ریلی باری توکاریل در خصوص این جلسه اظهار داشت: هنوز جلسه ما تشکیل نشده و در حال پیگیری آن هستیم. انشالله جلسه که انجام شد برای سال آینده برنامههای خود را اعلام خواهیم کرد.
پرورش در پاسخ به این سؤال که آیا در سال جدید برنامهای برای افزایش بار خواهید داشت اظهار داشت: برنامه ما همواره افزایش بار است اما متأسفانه معادن افزایش بار مطلوب را ندارند.
وی در ادامه اظهار داشت: در سنگان از یکسو واگنهای ما بیکار مانده است و در بارگیری با معضل مواجه هستیم. در گل گهر نیز همین مشکل وجود دارد و مقدار کمی بار منتقل میشود.
پرورش در پایان صحبتهای خود در خصوص وضعیت توکاریل در سالی که گذشت خاطرنشان شد: در مقایسه سال 95 به 94 افزایش تقریباً 8 درصدی از نظر تناژ داشتهایم ولی از نظر درآمدی متأسفانه به دلیل مسائل قراردادی افزایشی نداشتهایم.
شرکت توکاریل با استفاده از 1671 دستگاه واگن لبه بلند شش محوره قادر است سالانه 8.000.000 تن مواد خام را از معادن به مقصد مجتمع فولاد مبارکه حمل کند.
لازم به ذکر است با توجه به سرمایهگذاریهای متعدد شرکت توکاریل در حوزههای مختلف اعم از ساخت و تأمین واگنهای باری، تأمین لکوموتیوهای خط اصلی و مانوری و تأسیس کارخانه بازسازی چرخ و محور و ... این شرکت در حال تبدیل شدن به یک هولدینگ (شرکت مادر) در صنعت حملونقل ریلی است.