بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ نشست مشترک هیأت فنی راه‌آهن ایران و استان هرات

هیأت فنی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که به ریاست «حسین کرمانیان» به‌عنوان مجری طرح‌های برون‌مرزی راه‌آهن ایران به هرات سفرکرده است.

نشست مشترک هیأت فنی راه‌آهن ایران و استان هرات
تین نیوز |

هیأت فنی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران که به ریاست «حسین کرمانیان» به‌عنوان مجری طرح‌های برون‌مرزی راه‌آهن ایران به هرات سفرکرده است.

روز گذشته، هم‌زمان با سفر هیأت ایرانی به استان هرات در شمال‌غرب افغانستان نشست مشترک مسئولان این استان و این هیأت در محل دفتر استانداری هرات برگزار شد.

معاون اداره ملی خط آهن افغانستان در این دیدار آماد‌گی کشورش را برای آغاز مرحله چهارم خط آهن خواف-هرات به‌شرط تکمیل شدن مرحله سوم اعلام کرد و هیأت فنی راه‌آهن ایران نیز از پیشرفت کار طبق برنامه خبر داد.

هیأت اعزامی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در دیدار با مقامات افغانستان در استان هرات اعلام کرد: ساخت قطعه سوم راه‌آهن خواف-هرات طبق جدول زمان‌بندی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

احمد شعیب معصومی رئیس خدمات بخش فنی استانداری هرات نیز در این نشست از همکاری ایران در تأمین مالی اجرای قطعات اول تا سوم راه‌آهن خواف-هرات قدردانی کرد.

در این جلسه دو طرف بر تکمیل به‌موقع امور ساختمانی، زیرساخت‌های ایستگاه‌ها در منطقه شمتیغ، غوریان و روزنک تأکید کردند.

مسئولان دو کشور امیدوارند تا با افتتاح کامل این خط و اتصال آن به شبکه ریلی کشورهای آسیای میانه و تداوم آن تا چین، ترانزیت کالا، مبادلات بازرگانی و تردد مسافران رونق یابد و اثر چشم‌گیری بر اقتصاد منطقه بگذارد.

این خط آهن در ایران از سنگان تا تربت‌حیدریه و در نزدیکی ایستگاه خواف احداث‌شده و در ادامه پس از عبور از ارتفاعات در مجاورت نوار مرز مشترک به افغانستان می‌رسد.

این مسیر ریلی پس از ورود به خاک افغانستان با عبور از شهرستان‌های غوریان و زنده‌جان تا نزدیکی‌ فرودگاه شهر هرات در حاشیه جاده هرات-کابل ادامه می‌یابد.

از مجموع ۶۲ کیلومتر قطعه سوم خط آهن خواف-هرات عملیات، پنجاه کیلومتر ریل‌گذاری شده است.

به گزارش ایرنا، اجرای طرح خط آهن خواف-هرات به طول ۱۳۸ کیلومتر در چهار قطعه تعریف‌شده است که دو قطعه آن به طول ۷۶ کیلومتر در داخل ایران کامل شده و ۶۲ کیلومتر نیز در داخل افغانستان در دست اجراست.

این خط ریلی نه‌تنها قسمتی از راه ابریشم ریلی به‌حساب می‌آید، بلکه بااتصال این راه‌آهن به چابهار، بخش بزرگی از ترانزیت کالای موردنیاز افغانستان از طریق این خط ریلی انجام خواهد شد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.