◄ اقتصاد مقاومتی را با راهآهن مینویسم و با قطار میکشم
مقولات نیروی انسانی و ایمنی با هم گرهخوردن و تقویت و استفاده از دانش و تحربیات نیروی انسانی باعث افزایش ایمنی در راهآهن میشود.
مدیرعامل راهآهن در نشستی که به مناسب بزرگداشت رو معلم و در جمع مدرسین راهآهن برگزار شد عنوان کرد که راهآهن مصداق بارز اقتصاد مقاومتی است.
به گزارش تینتیوز سعید رسولی گفت: اگر به من بگویند اقتصاد مقاومتی را نام ببر من راهآهن را نام خواهم برد و اگر بگویند که اقتصاد مقاومتی را بکش، قطعا قطار خواهمکشید.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره نقش مهم نیروی انسانی عنوان کرد: مقولات نیروی انسانی و ایمنی با هم گرهخورده اند و تقویت و استفاده از دانش و تحربیات نیروی انسانی باعث افزایش ایمنی در راهآهن میشود.
رسولی با اشاره به موضع راهآهن برای دریافت منابع مالی گفت: هرچه قدر بار و مسافر از جاده بر روی ریل منتقل شود و ترددهای حومهای کاهش یابد، صدها و هزاران برابر به اقتصاد ملی کمک میشود.
مدیرعامل شرکت راهآٖهن ادامه داد: در همین مدت کوتاه تمرکز و توجه بر منابع انسانی به عنوان سرمایههای عظیم شرکت راهآهن بوده است. بنابراین باید علاوه بر شانسایی این سرمایههای نامشهود راهآهن نسبت به استفاده از آنها توجه و تمرکز شود.
وی با بیان اینکه «توجه و نگاه مدیریتی توجه به منابع انسانی، دانش و تخصص داخل راهآهن است» افزود: با سرعت به دنبال دستیابی به یک نقطه روشنی هستیم تا از آن نقطه به صورت مجهز و آماده در راستای دستیابی به اهداف خود گام برداریم.
معاون وزیر راه و شهرسازی از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران واژه خودکفایی همواره مورد بحث قرار داشته است اما تعبیر بهتر واژه خوداتکایی بود زیرا هیچ کشوری نمی تواند بی ارتباط با دنیای پیرامون نیازهای خود را مرتفع کند، بلکه میتواند با اتکا به نقاط قوت و تسلط به منابع در اختیار به جایی برد که محتاج دیگر کشورها نباشد و در یک شرایط عزت مندانه به تعاملات اقتصادی بپردازد.
مدیرعامل شرکت راهآهن خاطرنشان کرد: استراتژی راهآهن استفاده از سرمایههای داخلی با هدف تثبیت اقتدار راهآهن و گسترش این اقتدار است تا بتواند نقش محوری در توسعه کشور ایفا کند.
رسولی با یادآوری این نکته که «ایمنی برند راهآهن و راهآهن کلید واژه توسعه است» گفت: زمانی که مفهوم اقتصاد مقاومتی مطرح بود، اعلام کردم که اقتصاد مقاومتی در لفظ یعنی راهآهن و در شکل،ریل است. با توجه به مزایای منحصر به فرد ریل، دیگر نیازی به توضیح نیست.
وی با اشاره به اینکه موضع راهآهن در پیگیری دریافت منابع مالی، تصریح کرد: هرچه بار و مسافر از جاده بر روی ریل منتقل شود و ترددهای حومهای کاهش یابد، صدها و هزاران برابر آنچه میخواهد به شرکت راهآهن تعلق گیرد به اقتصاد ملی کمک میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ارتقا بهرهوری به معنی پیگیری توسعه ناوگان، خطوط و تکمیل تجهیزات با جدیت کامل است، اما آنچه امروز در اختیار داریم و تحت مالکیت ماست باید به صورت بهینه و بهرهور استفاده شود.
مدیرعامل شرکت راهآهن خارنشان کرد: کلام خدا بر مسئولیتهای فردی تاکید دارد به طوری که نظرات شنیده شود اما بهیترین مسیر را انتخاب کنیم. شرکت راهآهن بسیار توانمند است. در سیل اخیر شاهد حوادث غم باری برای هموطنان عزیز بودیم و شرکت راهآهن در آن ایام با عزت و احترام علاوه بر جابجایی خودروهای آسیب دیده با بهترین روش ممکن، هر یک از هموطنان و خانواده ها را با گل و شیرینی به سمت شهرهای مقصد خود جابجا کردند.
رسولی افزود: اگر قرار باشد به نقطه روشنی برسیم باید ارتباط مستمر با کارکنان بخشهای مختلف برقرار شود که نیازمند تنظیم برنامهای در این زمینه هستیم.
وی مبنای تغییر و تحول را آموزش خواند و گفت: نیازمند بازنگری در روشهای آموزشی برای دستیابی به اهداف مورد نظر راهآهن هستیم. از این رو آموزش باید اثربخش و نتیجه گرا باشد و در این خصوص انتظار میرود به جای روشهای سنتی از روشهای ابداعی استفاده شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی در پایان بر بازبینی گزارشهای تهیه شده در سنوات گذشته راهآهن تاکید و خاطرنشان کرد: برخی از این گزارشها به قدری خوب تهیه شده که دیگر نیازی به تهیه گزارشهای جدید نیست فقط باید نسبت به بروز رسانی آنها اقدام شود.
مدیرعامل شرکت راهآهن افزود: تمام تلاش ما جلوگیری از رخ دادن سکوت سازمانی است و همواره در راستای ایجاد نشاط، گفتگو، شادابی که بیانگر وجود امید در سازمان است تلاش خواهیم کرد تا این نشاط در تمام خانواده بزرگ راه آهن ترویج شود.