سال آینده شاهد شکوفایی حوزه تولیدات داخلی صنایع ریلی هستیم
مدیرعامل شرکت راهآهن با بیان اینکه «حمایت از تولید داخل و رونق تولید در اولویت کاری این شرکت قرار دارد» گفت: پیشبینی میشود سال آینده شاهد شکوفایی خوبی در حوزه تولیدات داخلی صنایع ریلی باشیم.
مدیرعامل شرکت راهآهن با بیان اینکه «حمایت از تولید داخل و رونق تولید در اولویت کاری این شرکت قرار دارد» گفت: پیشبینی میشود سال آینده شاهد شکوفایی خوبی در حوزه تولیدات داخلی صنایع ریلی باشیم.
به گزارش تیننیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سعید رسولی با تأکید بر اینکه حملونقل ریلی ایمنترین، پاکترین و بهترین شیوه حملونقل محسوب میشود، اظهار داشت: حملونقل ریلی در دنیا به دلیل ویژگیهای منحصربهفرد در توسعه و اثرگذاری در اقتصاد کشورها مورد توجه است.
مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه حمایت از تولید داخل و رونق تولید در حملونقل ریلی را در اولویت کاری خود قرار دادهایم، گفت: پیشبینی میشود سال آینده شاهد شکوفایی خوبی در حوزه تولیدات داخلی صنایع ریلی داشته باشیم.
وی درباره استفاده شرکت راهآهن از ریل تولید داخل، برای احداث خطوط دوم ریلی، بیان کرد: راهآهن جمهوری اسلامی ایران اولین شرکتی بود که برای خرید ریل با ذوبآهن اصفهان قرارداد منعقد کرد، ما قراردادی فعال با ذوبآهن به ظرفیت ۴۰ هزار تن ریل داریم که ۳ هزار تن را تحویل گرفتهایم و در شبکه ریلی در حال استفاده است.
مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: همچنین برای توسعه همکاریها با ذوبآهن در حوزه تأمین ریل و حملونقل مواد اولیه و محصولات ذوبآهن، اخیراً تفاهماتی با مسؤولان ذوبآهن داشتهایم.
در قبال دریافت ریل از ذوبآهن وجه نقد میپردازیم
وی درباره نحوه پرداخت هزینه ریلهای دریافتی از ذوبآهن توسط راهآهن بیان کرد: ما با ذوبآهن در حوزه خرید ریل به صورت تهاتری عمل نمیکنیم، بلکه در قبال خریدها، وجه پرداخت میکنیم و در قبال خدمات حملونقلی که به ذوب آهن میدهیم نیز وجه دریافت میکنیم.
رسولی ادامه داد: شرکت راهآهن بسته همکاری با کارخانجات فولادی و معدنی تعریف کرده است و هدف اول ما حمایت از آنها بابت کاهش قیمت تمام شده آنها است، ضمن آنکه حمل و نقل محصولات و مواد اولیه آنها را هم انجام میدهیم.
تفاهم با ذوبآهن درباره قیمت ریل
مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: آنچه که ما در شبکه ریلی پیاده میکنیم، بازسازی و نوسازیهای خطوط ریلی است، همانطور که گفتیم در حال حاضر قرارداد ۴۰ هزار تنی با ذوبآهن اصفهان داریم، ۳ هزار تن را تحویل گرفتهایم و مابقی را در بازه زمانی مشخصی تحویل میگیریم.
وی بیان کرد: امروز کار تولید ریل در شرکت ذوبآهن رونق جدی دارد و همه چیز طبق روال مناسب در حال است، ذوبآهن استانداردها و مراحل فنی را به خوبی طی کرده است و طبق آنچه اعلام کردهاند همه نیازهای ما را پوشش میدهند.
مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران افزود: وقتی مدعی حمایت از تولید داخل هستیم باید همه ابعاد را با توأم و با هم ببینیم تا بدین ترتیب تولیدکننده داخلی علاوه بر اینکه تولید مورد تعهد خود را انجام میدهد، مطمئن باشد آیندهای روشن و جذاب برای تولیدات بعدی خود خواهد داشت.
فروش ریلهای کارکرده راهآهن از ابتدای امسال ممنوع شد
رسولی درباره تحویل ریلهای کارکرده شرکت راهآهن و امکان تحویل آن به ذوبآهن بابت تهاتر ریل،در این گفتگو با فارس اظهار داشت: ریلهایی که در خطوط اصلی راهآهن فرسوده میشوند و برای سرعتها و ظرفیتهای ترددی بالا غیرقابل استفاده میشوند، در بازسازیها و نوسازیها خطوط اصلی، با ریل نو تعویض میشوند؛ از ابتدای سال ۹۸ فروش این ریلها در راهآهن ممنوع شد، شرکت راهآهن از این ریلهای کارکرده در خطوط فرعی برای اتصال شبکه ریلی به کارخانجات و مراکز بار استفاده میکند.
وی تأکید کرد: اتصال مراکز بار و کارخانجات به راهآهن در بند ۲۵ سیاستهای کلی برنامه ششم مورد تأکید مقام معظم رهبری است.