لکوموتیو دوگانه سوز برای اولین بار در داخل تولید شد
نخستین موتور ملی دوگانهسوز لکوموتیو روز یکشنبه با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در شرکت دیزل سنگین ایران (دسا) در شهرک صنعتی آمل آزمایش شد.
نخستین موتور ملی دوگانهسوز لکوموتیو روز یکشنبه با حضور مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در شرکت دیزل سنگین ایران (دسا) در شهرک صنعتی آمل آزمایش شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، این موتور با سرمایه گذاری ۴۰ میلیارد ریالی طراحی و ساخته شده است. توان خروجی این موتور یکهزار اسب بخار و ۸۵۰ کیلو وات انرژی است.
مدیرعامل شرکت دیزل سنگنین ایران به خبرنگار ایرنا گفت که صفر تا ۱۰۰ طراحی و ساخت این موتور که با گازوییل و سوخت دیزل کار می کند، توسط طراحان داخلی این شرکت انجام شده است و تا یک ماه آینده روی اولین لوکوموتیو سوار خواهد شد.
مصطفی نمازی افزود که استفاده از این موتور باعث صرفه جویی ۷۰ درصدی در مصرف گاز و کاهش آلایندگی می شود.
هنگام تست این موتور در شهرک صنعتی آمل ، سعید رسولی معاون وزیر راه و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی حضور داشت.
شرکت دیزل سنگین ایران پیش از این سال ۹۷ نخستین موتور ملی لکوموتیو را ساخته و تحویل داده بود که در همان سال روی لکوموتیو نصب شد.
اگر چه قرارداد موتور ملی لکوموتیو سال ۸۸ منعقد و سال ۹۰ اولین نمونه تولید شد، ولی ادامه کار به علت وجود ایرادات فنی برای مدت سه سال به طور کلی کنار گذاشته شده تا این که شرکت دیزل سنگین ایران کار رفع نواقص و تکمیل آن را بر عهده گرفت.
همچنین امروز با حضور مدیرعامل راه آهن طراحی اولیه نخستین موتور دیزل ملی چهار هزار اسب بخار تکمیل و در شرکت دیزل سنگین ایران در آمل رونمایی شد.