بازدید سایت : ۴۵۱۳۴

◄ اهم اقدامات انجام شده از سوی شرکت راه‌آهن در مقابله با کووید ۱۹

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اهم اقدامات انجام شده از سوی این شرکت در مقابله با ویروس کرونا را اعلام کرد.

اهم اقدامات انجام شده از سوی شرکت راه‌آهن در مقابله با کووید ۱۹
تین نیوز |

شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران اهم اقدامات انجام شده از سوی این شرکت در مقابله با ویروس کرونا را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، این شرکت نخستین سازمانی است که پیش از اعلام رسمی ورود کرونا به کشور اقدامات پیشگیرانه را در زمینه شیوع ویروس کرونا آغاز کرد.

اهم اقدامات انجام شده از سوی این شرکت در مقابله با ویروس کرونا شامل تشکیل کمیته پیشگیری از ویروس کرونا در سطح شبکه ریلی، همکاری با وزارت بهداشت جهت شناسایی موارد مشکوک به ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار آن در ایستگاه‌های راه‌آهن، همکاری با سازمان هلال‌احمر کشور در راستای استقرار تیم‌های پزشکی مسلط و مجهز به وسایل مربوطه برای تشخیص و شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا یا افراد مشکوک به این بیماری و همکاری با سازمان اورژانس کشور در راستای استقرار تیم‌های پزشکی مسلط و مجهز به وسایل مربوطه برای تشخیص و شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا یا افراد مشکوک به این بیماری بوده است.

همچنین تجهیز ایستگاه راه‌آهن رازی (مبدأ ورود و خروج قطارهای بین‌المللی) و برخی دیگر از ایستگاه‌های ریلی به اتاقک جهت استقرار تیم اورژانس، تشکیل گروه همیاران سلامت و عضویت نمایندگان کلیه ادارات ستادی و مناطق در این گروه به‌منظور انسجام در آموزش، اجرا و نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشت در سطح شبکه ریلی، عضویت راه‌آهن در گروه ویژه Covid-۱۹ که اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها (UIC) تشکیل داده است و همکاری با آن‌ها جهت بررسی راه‌های مقابله با ویروس کرونا در سطح شبکه ریلی کشور از دیگر اقدامات انجام شده این شرکت در مقابله با کرونا است.

این شرکت به‌منظور مواجه با کرونا در زمینه ترجمه و ارسال دستورالعمل‌های اتحادیه بین‌المللی راه‌آهن‌ها (UIC) در خصوص مدیریت بیماری کرونا برای متولیان و ذینفعان ریلی، ترجمه و ارسال پرسشنامه ارسالی UIC در خصوص اقدامات راه‌آهن‌ها برای جلوگیری از ویروس کرونا، ترجمه توصیه‌های اولیه کنسرسیوم عملیات مشترک دروازه‌های سلامت اتحادیه اروپا و برنامه بهداشت اتحادیه اروپا در خصوص «آمادگی و پاسخ به موارد COVID-۱۹ در گذرگاه‌های زمینی (قطارها و ایستگاه‌های ریلی) در اتحادیه اروپا (EU) و منطقه اقتصادی اروپا (EEA) در کشورهای عضو این اتحادیه» و ارسال به معاونت‌ها و مناطق راه‌آهن، تجهیز سالن ورزشی راه‌آهن اهـواز برای نقاهتگاه ۱۰۰ تخته خوابه بیماران کرونایی و ایجاد تونل‌های ضدعفونی واگن‌ها در مرزهای بین‌المللی جهت انجام صادرات، واردات و ترانزیت کالا راه‌اندازی قطار ویژه سلامت در برخی از قطارهای ۵ ستاره اقدامات سازنده و تأثیرگذاری انجام داده است.

اهم اقدامات شده از سوی این شرکت در زمینه سیر قطارهای مسافری شامل اجرای طرح استرداد بلیت قطارهای مسافری بدون کسر هزینه کنسلی، استرداد بهای بلیت مسافران بدو مراجعه به مراکز فروش از طریق سامانه‌های ۵۱۴۹ راه‌آهن و ۱۵۳۹، اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در قطارهای مسافری با رعایت فروش آنلاین حداکثری ۵۰ درصد در هر کوپه. (به‌نحوی‌که در کوپه‌های ۴ تخته به جز خانواده، حداکثر ۲ نفر و در کوپه‌های ۶ تخته حداکثر ۳ نفر تأمین جا می‌شوند) و برنامه‌ریزی و اعزام قطارهای مسافری با توجه به شرایط مناطق و تقاضای موجود بوده است.

همچنین این شرکت در زمینه فروش بلیت آنلاین به صورت مکانیزه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تسهیل در استرداد بلیت‌های فروخته شده به‌منظور اجرای سیاست کاهش سفرهای بین‌شهری، حذف برنامه حرکت قطارهای مسافری دارای ضریب اشغال پایین، اقدام به حذف بیش از ۸۰ درصد قطارهای مسافری شبکه ریلی با هماهنگی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی مسافری، توزیع ماسک به همراه بلیت قطار جهت ورود ایمن به سالن‌های قطار، ممنوعیت استفاده از غذای باز در رستوران قطار و الزام در توزیع غذای بسته‌بندی شده، ممنوعیت استفاده از رستوران‌های قطار و ظروف موجود، تأکید و نظارت بر لزوم استفاده از ظروف یک‌بار مصرف و غذاهای بسته‌بندی شده در کلیه قطارهای مسافری و فودکورت‌های ایستگاه‌ها و تعمیم سطح الزام استفاده از نان بسته‌بندی به تمامی شرکت‌های مالک واگن مسافری اقدامات مؤثری جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام داده است.

از دیگر اقدامات انجام شده از سوی این شرکت می‌توان به اجرای کامل و مداوم کلیه پروتکل‌های بهداشتی در زمینه فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی کردن، گندزدایی فضاهای عمومی، اختصاص اقلام بهداشتی به همکاران، مراجعان، مسافران، غربالگری و همکاری با نهادهای متولی امر جهت شناسایی مبتلایان و افراد مشکوک، اجرای طرح‌های حمایتی از مبتلایان و گروه‌های آسیب‌پذیر، اطلاع‌رسانی و آموزش گسترده از طریق انتشار اطلاعیه‌ها و مطالب آموزشی و آگاهی‌بخش در فضای مجازی با بالغ بر ۵۰۰ هزار بازدید، استفاده از کلیه مجراهای رسانه‌ای جهت آموزش و اطلاع‌رسانی گسترده از جمله اقلام انتشاراتی نظیر پوستر، پخش فیلم‌های آموزشی در ایستگاه‌ها و قطارها و انتشار نشریه روی ریل سلامت، پیامک، فضای مجازی اشاره کرد.

 

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.