ضرورت انتقال ایستگاههای راهآهن حومه به داخل شهرها
مدیرعامل شرکت راهآهن تاکید کرد: ایستگاههایی که به اشتباه در خارج از شهرها ساخته شدهاند باید به داخل شهرها انتقال داده شوند.
مدیرعامل شرکت راه آهن تاکید کرد: ایستگاه هایی که به اشتباه در خارج از شهرها ساخته شده اند باید به داخل شهرها انتقال داده شوند.
به گزارش تین نیوز، سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به ضرورت های ایجاد ایستگاه راه آهن در شهرهای کشورمان اظهار داشت: ایستگاه های مسافری راه آهن برای رساندن مسافر به شهرها ساخته می شوند؛ اما اکنون در بسیاری از شهرهای کشورمان بدین گونه نیست.
وی افزود: به طور مثال اگر مسافری بخواهد با قطار از مشهد به همدان برود، غیر از خستگی سفر، باید در ۱۴ کیلومتری شهر همدان در بیابان از قطار پیاده شود و سپس با یک وسیله نقلیه دیگر خودش را به همدان برساند که این خودش یک سفر دیگر است و این موضوع باید اصلاح شود.
رسولی عنوان کرد: در همه جای دنیا ایستگاه های راه آهن در نقاط مرکزی شهر ساخته می شوند و ما هم باید برای درون شهرهای کشورمان، ایستگاه های راه آهن پیش بینی کنیم و بسازیم.
مدیرعامل شرکت راه آهن تصریح کرد: برای کلان شهری مثل تهران داشتن یک ایستگاه قطار بسیار مشکل آفرین است و ما حتماً باید ایستگاهی در غرب و ایستگاهی هم در شرق داشته باشیم تا مسافرانی که از غرب یا شرق وارد تهران می شوند، بتوانند در اولین نقطه پیاده شده و همان جا سوار مترو یا سایر حمل ونقل شهری شوند.
وی با تأکید بر اینکه ایستگاه هایی که به اشتباه در خارج از شهرها ساخته شده اند باید به داخل شهرها انتقال داده شوند، خاطرنشان کرد: ایستگاه های راه آهن در شهرهایی مانند رشت، همدان و شیراز باید به داخل شهر بیایند و اکنون این موضوع در دستور کار وزارت راه و شهرسازی و شرکت راه آهن قرار دارد و هم اکنون نیز در حال انجام است.
رسولی گفت: در حال حاضر موضوع اتصال مترو به شبکه سراسری راه آهن هم مطرح است و خوشبختانه این پروژه در تهران آماده بهره برداری است.
معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: در مشهد نیز اتصال راه آهن به مترو به سرانجام خواهد رسید و همچنین در شهر ری نیز در ایستگاه جوانمرد قصاب این اتفاق تبادلی انجام می شود.
رسولی تأکید کرد: یک پروژه مشترک بین شرکت راه آهن با شهرداری تهران در حال انجام است که طی آن به زودی کارت بلیت سفرهای حومه ای با سفرهای درون شهری مترو به صورت یکپارچه ساخته و ارائه خواهند شد.
وی گفت: با اتصال شبکه راه آهن به مترو، مسافران می توانند از روی سکوی ایستگاه راه آهن تهران از طریق گالری به سکوی مترو رفته و سفرهای درون شهری خود را با همان کارت بلیت به انجام برسانند.