بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

◄ دنبال جایگزین لکوموتیو های فرسوده هستیم

مدیرعامل راه آهن گفت: موضوع لکوموتیوهای شرکت‌های مسافری بسیار مهم است و باید حل شود، با جدیت دنبال حذف لکوموتیوهای فرسوده و تأمین لکوموتیوهای جدید هستیم.

دنبال جایگزین لکوموتیو های فرسوده هستیم
تین نیوز |

مدیرعامل راه آهن گفت: موضوع لکوموتیوهای شرکت‌های مسافری بسیار مهم است و باید حل شود، با جدیت دنبال حذف لکوموتیوهای فرسوده و تأمین لکوموتیوهای جدید هستیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از شرکت راه آهن، سید میعاد صالحی در دیدار با اعضای انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقلی ریلی مسافری و خدمات وابسته و مدیران عامل شرکت‌های حمل و نقل ریلی مسافری گفت: حمل و نقل مسافری به نوعی پیشانی راه آهن است و بایستی با مغتنم شمردن حضور مسافران در قطار، از این فرصت به صورت حداکثری استفاده کرد.

صالحی در این دیدار که ۱۱ مردادماه در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد با تاکید بر تکریم همه جانبه مسافران ریلی، افزود: علاوه بر کیفیت خدمات حمل و نقل و رعایت کامل ایمنی، اکرام مسافران، فرهنگ‌سازی ارزش‌های اسلامی و ملی، ارائه محتوای رسانه‌ای نافع و مناسب و هر آنچه که موجب رضایت مسافران می‌شود بایستی در دستور کار مدیران شرکت‌های مسافری قرار داشته باشد.

مدیرعامل راه آهن رعایت عفاف و حجاب را در قطارهای مسافری یک واجب شرعی و الزام قانونی برشمرد و گفت: رؤسای قطار موظفند نسبت به این مسأله حساس باشند و وظیفه امر به معروف و نهی از منکر خود را در چارچوب قانون انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه اکثر مسافران ریلی احساسی خاطره انگیز نسبت به سفر با قطار داشته و علاقمند سفرهای ریلی هستند اضافه کرد: تا امروز گفتمان سازی مناسب در مورد راه آهن صورت نگرفته و تلاش ما بر این است که سفر با قطار بیشتر دیده شود.

مدیرعامل راه آهن اظهار داشت: اگرچه در حال حاضر عمده حمل و نقل ریلی و اقتصاد عمده این صنعت، به بخش حمل بار بر می‌گردد اما عموم مردم، حمل و نقل ریلی را با حمل و نقل مسافری می‌شناسند و مسافرت با قطار کلید واژه این حوزه است.

وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته هیچ یک از دو حوزه بار و مسافر، اقدامات لازم به شکل شایسته و بایسته انجام نشده است، افزود: چنین نیست که این امر به سو مدیریت مدیران قبلی برگردد بلکه گفتمان‌سازی ریلی نشده است و حوزه ریلی از اهمیت لازم در ذهن قالب مسئولان کشور در حوزه‌های مختلف برخوردار نبوده و بسیاری از فعالیت‌ها برای توسعه این بخش، به شکل حلقه‌های مفقوده و جزیره‌ای انجام شده است.

مدیرعامل راه آهن با تاکید بر لزوم گفتمان سازی ریلی در اذهان مسئولان کشور گفت: در هر دیدار با رئیس جمهور و مقامات عالی رتبه کشور، کلید واژه‌ای مؤثر و ناظر به حوزه ریلی مطرح می‌شود تا ضمن استفاده از رهنمودها، این موضوع در ردیف موضوعات کلان کشور قرار گیرد.

تعارضات موجود میراثی ۱۰۰ ساله است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: به عنوان مسئول شرکت راه آهن ایده‌های بسیاری برای ارائه برنامه‌های بزرگ در آینده پیش رو داریم و در عین حال بر این باور هستیم که مشکلات و تعارضات موجود میراثی ۱۰۰ ساله است که یک شبه قابل حل نیست.

وی با تاکید بر اینکه گفتار درمانی در برنامه‌های راه آهن جایی ندارد افزود: با توجه به تجربه مسئولیت در وزارتخانه‌های زیربنایی دستگاه‌های مختلف دولتی به این نتیجه رسیده ام که راه آهن، یکی از به استضعاف کشیده‌ترین دستگاه‌ها در حوزه حمل و نقل است به هر علتی عقب نگاه داشته شده است و از این رو باور دارم که همه اقدامات در این شرکت باید معطوف به عمل باشد.

وی با اشاره با اینکه اهمیت شرکت‌های مسافری کمتر از شرکت‌های باری نیست تصریح کرد: نیاز است تا تلاش‌ها در این بخش افزایش یافته و به سمت نقطه درست حرکت کنیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: موضوع لکوموتیوهای شرکت‌های مسافری بسیار مهم است و باید حل شود، البته شاید تعارض منافعی در این بخش وجود داشته باشد، اما با جدیت حذف لکوموتیوهای فرسوده و تأمین لکوموتیوهای جایگزین را دنبال می‌کنیم.

رکوردشکنی در سال ۱۴۰۱

رییس هیئت مدیره شرکت راه آهن در بخشی دیگر از اظهارات خود با اشاره به اینکه شرکت راه آهن در نظر دارد در سال جاری در بخش مسافری رکورد ۱۰۰ ساله این شرکت را توأم با ایمنی و کیفیت مناسب افزایش دهد، گفت: علیرغم فشارها تاکید می‌کنیم که حوزه مسافری باید رشد کند و در این مسیر تلاش می‌کنیم با حفظ ایمنی، کاهش هزینه‌ها را در این بخش میسر کنیم.

وی با اشاره به اینکه بهره‌وری در حوزه مسافری همچنان نیاز به ارتقا دارد گفت: همراهی شرکت‌های مسافری با شرکت راه آهن موجب توسعه این بخش و کاهش مشکلات خواهد شد.

تأکید بر وظیفه سنگین رؤسای قطار

مدیرعامل راه آهن با تاکید بر انجام درست و دقیق رؤسای قطار افزود: نقطه فعلی نقطه متناسب به پاسخگویی نیازهای جامع و هنجارها از سوی رؤسای قطار نیست و باید بپذیریم که رؤسای قطار به صورت پیوسته باید به توانمندی‌ها و آموزش‌های کافی مجهز باشند.

وی رسیدگی به وضعیت معیشتی و نظارت بیشتر بر آمادگی و آموزش رؤسای قطار را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: در میان مسافران و مردم، رؤسای قطار به عنوان مرجع شناخته می‌شوند و بایستی به خوبی برای پاسخگویی به نیازهای مسافران توجیه شده باشند.

مدیرعامل راه آهن ادامه داد: حواشی در حوزه مسافری آفت این حوزه است. اخبار منفی، غلط و معکوس زحمات حمل و نقل مسافری را تضعیف می‌کند و مانع از توسعه این بخش می‌شود.

گفتنی است در این دیدار، مدیران شرکت‌های مسافری مشکلات و مسائل خود را عنوان کردند و خواستار بازنگری در دستورالعمل‌هایی شدند که مانع از چابکی این بخش می‌شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • همکار پاسخ

    با " گفتمان سازی ریلی " یک جمله بسازید( دو نمره) .

  • کوروش پاسخ

    رکورد صد ساله ؟؟؟؟؟

  • سعید قصابیان پاسخ

    سلام. بد نیست مدیر عامل محترم گزارش زیر را ملاحظه فرمایند
    https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-245490