رشد حوزه ریلی در سال ۱۴۰۳ شتاب خواهد گرفت
به ثمر نشستن ماده ۱۲، عملیاتی شدن استجازه نفت، انضباط بخشی به فرآیندهای مالی، اصلاح برخی فرایندهای مهم از جمله حذف کامل سیر واگن های با شیر بسته یا دارای سیستم ترمز معیوب، حرکت به سمت تخصیص بهینه ناوگان به چرخه های مختلف مسیر چشمه های بار، تصویب جبران زیان مسافری از جمله مواردیست که زمینه رشد پرشتاب صنعت ریلی را فراهم کرده است.
به ثمر نشستن ماده ۱۲، عملیاتی شدن استجازه نفت، انضباط بخشی به فرآیندهای مالی، اصلاح برخی فرایندهای مهم از جمله حذف کامل سیر واگن های با شیر بسته یا دارای سیستم ترمز معیوب، حرکت به سمت تخصیص بهینه ناوگان به چرخه های مختلف مسیر چشمه های بار، تصویب جبران زیان مسافری از جمله مواردیست که زمینه رشد پرشتاب صنعت ریلی را فراهم کرده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، آخرین جلسه شورای مدیران ستاد و مناطق راه آهن در سال ۱۴۰۲، روز دوشنبه ۲۸ اسفند تا آخرین ساعات اداری سال ۱۴۰۲ در ساختمان شهدای راه آهن برگزار شد.
در این نشست، سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران بیان نمود: پس از پیگیری های بسیار و عنایت رهبر معظم انقلاب، در خصوص استجازه نفت، نخستین واریزی برای شرکت راه آهن برای نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی صورت گرفت.
مدیر عامل راه آهن گفت: به ثمر نشستن ماده ۱۲، عملیاتی شدن استجازه نفت، انضباط بخشی به فرآیندهای مالی، اصلاح برخی فرایندهای مهم از جمله حذف کامل سیر واگنهای باشیر بسته یا دارای سیستم ترمز معیوب، حرکت به سمت تخصیص بهینه ناوگان به چرخه های مختلف مسیر چشمه های بار، تصویب جبران زیان مسافری از جمله مواردیست که زمینه رشد پرشتاب صنعت ریلی را فراهم کرده است.
مدیر عامل راه آهن با ارائه برنامه شرکت برای سال جدید تاکید کرد: نهضت بازسازی لکوموتیو های متوقف طولانی مدت در سال آینده اجرایی می شود و همچنین ATC دار کردن کلیه لکوموتیو ها در دستور کار قرار می گیرد.
صالحی اولویت مهم دیگر راه آهن را نوسازی و بازسازی واگن های مسافری دانست و بیان کرد: هر سه موضوع در سال ۱۴۰۳ به صورت همزمان پیگیری می شود به طوریکه نوسازی و بازسازی واگن های مسافری، بازسازی لکوموتیو های متوقف و ارتقای ایمنی از طریق ای تی سی مهم ترین برنامه معاونت ناوگان در سال ۱۴۰۳ خواهد بود و قاعدتا همه شرکتهای تولیدکننده ناوگان باید این موضوع را مدنظر قرار دهند.
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: شکستن رکورد تاریخی حمل مسافر ریلی نیز در هر دو سال گذشته اتفاق افتاد که امیدواریم این روند ادامه پیدا کرده و سال آینده نیز رکورد جدید در این زمینه به تبت برسد. البته همانطور که شاخص های حمل و نقل برای ما مهم است، در سال آینده باید علاوه بر افزایش کمیت واگن های مسافری به افزایش کیفیت آنها بپردازیم تا مردم عزیز ایران که از حمل و نقل ریلی خدمات می گیرند به نحو احسن تکریم شوند و حس رضایتمندی داشته باشند.
گفتنی است در این جلسه که اعضای هیأت مدیره، معاونین و مدیران کل ستادی و همچنین مدیران مناطق به صورت ویدئو کنفرانس حضور داشتند، هر یک از معاونین عملکرد سال گذشته و برنامه های سال آتی را حوزه مربوطه ارائه نموده و در مورد آنها گفتگو شد.
زرشککک
خداوندا همه را به راه راست هدایت کن اما تو را به همان خدائی که هستی این دکتر صالحی را با مسیر یاب مطمئن به راه راست هدایت کن چون اصلا قابل اعتماد نیست از بس دروغ سر هم می کنه.