بازدید سایت : ۴۷۶۵۶

شیب روبه رشد زوال حوزه ریلی گرفته شد

مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: با مجموعه فعالیت های صورت گرفته در دولت سیزدهم، موفق شدیم جلو رشد زوال حوزه ریلی در کشور را بگیریم.

شیب روبه رشد زوال حوزه ریلی گرفته شد
تین نیوز |

 مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: با مجموعه فعالیت های صورت گرفته در دولت سیزدهم، موفق شدیم جلو رشد زوال حوزه ریلی در کشور را بگیریم.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سید میعاد صالحی پیش از ظهر امروز شنبه در آئین افتتاح پروژه خط دوم راه آهن اندیمشک به اهواز که با حضور ویدئو کنفرانسی سرپرست ریاست جمهور و وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: اردیبهشت ماه سال گذشته با حضور رئیس جمهور شهید، ۷۰ کیلومتر از خط دوم راه آهن اهواز به اندیمشک را افتتاح کردیم و امروز بعد از پانزده ماه، در فقدان آن شهید جمهور ۴۰ کیلومتر باقی مانده از خط، با فرمان سرپرست ریاست جمهوری به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح می شود.

◄ ترانزیت ریلی کالا ۷۰ درصد افزایش یافت

بخش نهایی پروژه خط دوم راه آهن اهواز-اندیمشک به بهره برداری رسید

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ارزش این پروژه بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است، تصریح کرد: سه بلاک بامدژ به خاور، خاور به نظامیه و نظامیه به اهواز با افتتاحی که امروز انجام می شود، این مسیر ۲ خطه به پایان می رسد. خط اول این پروژه از سال ۱۳۰۷ تا ۱۳۱۷ احداث شده بود و اینک خط دوم به پایان رسید.

وی اضافه کرد: با افتتاح پروژه مذکور، افزایش ظرفیت قطارهای باری از حدود ۱۰ میلیون تن به حدود ۲۰ میلیون تن و افزایش سرعت قطارهای مسافری را تا حدود ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهیم داشت.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: همچنین میزان تلاقی ها بسیار کاهش پیدا خواهد کرد و به ویژه زائرین اربعین حسینی در هفته های آینده از این امکان بهره مند خواهند شد.

صالحی با اشاره به دستاوردهای راه آهن در دولت سیزدهم و تلاش های انجام شده در مجموع ۳۳ ماه، عنوان کرد: در ابتدای دولت که کار را تحویل گرفتیم کرونا آرام آرام کنار می رفت و اثرات انباشت بدهی های بیش از ۳ هزار میلیارد تومان در حوزه لوکوموتیو، تعمیرات لوکوموتیو، انباشت عدم تعمیرات لوکوموتیو باری و مسافری و انباشت عدم تعمیرات بهسازی و نوسازی در خط به میزان بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان را شاهد بودیم که کار بسیار سخت بود.

وی ادامه داد: از ۱۵۰ لوکوموتیو زیمنس مسافری که عمر آنها زیر ۱۰ سال بود، ۴۸ لوکوموتیو متوقف شده بود، ۲۰ لوکوموتیو خراب و تنها ۸۲ لوکوموتیو راه می رفت که از این تعداد نیز تنها ۱۷ تا اورهال شده بود.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: این شرکت از سال ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ هر سال ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان با دلار ۳ هزار تومانی بود در سال های ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ کاهش پیدا کرده بود به گونه ای که در سال ۱۴۰۰ با دلار ۳۰ هزار تومانی بودجه راه آهن از سال های ۹۵ و ۹۶ کمتر بود.

افزایش سالانه بودجه به میزان ۵۰ درصد

صالحی با اشاره به انباشت کاهش تزریق نقدینگی به حوزه تعمیرات ریلی گفت: در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ با تلاش های انجام شده در این شرکت و حمایت های رئیس جمهور شهید، موفق شدیم سالانه بودجه راه آهن را حدود ۵۰ درصد افزایش دهیم. به لحاظ تخصیص با تلاش های صورت گرفته در سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۳۰ درصد، در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۸۰ درصد، در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۵۰ درصد و سه ماهه سال جاری ۱۷۰ درصد تخصیص گرفتیم اما با وجود همه این موارد، عمق عقب ماندگی و عدم نوسازی و انباشت تعمیرات بسیار زیاد بود.

وی با اعلام اینکه شیب روبه زوال حوزه ریلی در سال های گذشته گرفته شد، عنوان کرد: امروز شاهد هستیم که همه در حال تلاش برای جبران عقب ماندگی های گذشته هستند و اتفاقاتی که مشاهده می شود حاصل تلاش همه پرسنل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، دولت سیزدهم به ویژه رئیس جمهور شهید است.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در دولت سیزدهم توانستیم در حوزه تولید واگن باری با تولید ۴ هزار و ۵۸ عدد واگن باری نو، رکورد تاریخ عقب ماندگی این حوزه را بشکنیم و بیش از ۱۰۵ درصد رشد نسبت به ۳۳ ماه قبل داشته باشیم. همچنین در حوزه تولید و نوسازی لوکوموتیو باری از ۶۳ دستگاه به ۹۳ دستگاه برسیم.

صالحی اضافه کرد: در دولت سیزدهم موفق شدیم ۸۸۳ کیلومتر خط ریلی را احداث و بهره برداری کنیم که ۳۲۰ کیلومتر خط دوم، ۱۶۰ کیلومتر خطوط اتصال بنگاه بزرگ فولادی و خودرویی و ۳۸۰ کیلومتر خط ریلی اول بوده است.

وی با بیان اینکه در حوزه مسافری، ۲ بار تاریخ مسافر جابجا شده در ایران را جابجا کردیم، تصریح کرد: سال ۱۴۰۱ با رکورد ۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر و یک بار در سال ۱۴۰۲ با ۳۱ میلیون و ۷۸۰ هزار نفر اتفاق افتاده است. همچنین در بخش سوانح نیز سال گذشته کمینه سوانح را داشتیم و رکورد تاریخ حمل و نقل ریلی در کمترین سانحه را داشتیم.

رکورد ترانزیت زده شد

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوعات ترانزیتی گفت: در دولت سیزدهم، رکورد ترانزیت با یک میلیون و ۹۱۳ هزار تن سالانه و ۴ میلیون ۶۰۰ هزار تن ترانزیت بیش از ۷۰ درصد افزایش نسبت به ۳۳ ماه پیش از دولت سیزدهم داشته ایم که همه این اتفاقات با تلاش های مجموعه راه آهن جمهوری اسلامی ایران بوده است که افتخاری برای دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم است.

صالحی ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار مهم در این حوزه ۱۰ میلیارد دلار در تهاتر نفت برای خطوط ریلی و نوسازی ناوگان ریلی بوده است که پس دستور حضرت آقا در سال ۱۴۰۱ و چندین مصوبه هیأت دولت، شیرینی تهاتر نفت به کام حوزه ریلی چشانده شده و ان شاءالله با این ابتکار بسیار مهم که شاید انقلابی در حوزه ریلی باشد بتواند نوسازی ناوگان ریلی را داشته باشیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی پاسخ

    پیشنهاد اینست مدیر عامل بعدی لطف در ابتدا یک گروه حقیقت یاب تعیین کند برای راستی آزمائی صحبت های این دوست عزیزمان میعاد صالحی لطفا بی طرف قضاوت کنند و واقعیت ها را اعلام کنند اگر صحیح بود به نظرم به ایشان جایزه هم بدهند اما گر صحیح نبود ایشان که نیستند اما همه معاون های موجود را به دلیل دروغ گوئی به دادگاه ویژه کارکنان دولت معرفی کنند.

    • ناشناس

      خداوکیلی من نمیدونم اینا چرا اینقدر رو دارن.
      راه آهن نابود شده و اینا کلمه بازی میکنن و با دروغهاشون عشق بازی میکنن.
      یک مشت ناجوانمرد سفره مردم رو به گند کشیدن و هی خبر جعل میکنند.

  • نظر غیر مرتبط با موضوع پاسخ

    این نامه سیاسی نیست. بلکه دغدغه ای فنی و نگرانی جدی درباره سازه برج میلاد تهران است.

    جناب آقای زاکانی، در تمام دنیا سازه های مهم «پایش سلامت» می شوند ولی وضعیت برج میلاد از این جهت هم‌اکنون خطرناک است. چنانچه از فعالیت‌های انتخاباتی فارغ شده اید و فرصت تعمق در مسائل فنی و پایه ای را دارید لطفا این نامه پیوست را (که در بهمن ماه گذشته به دفتر شما ارسال شده و تحت شماره ۴۱۷۹۴۷ هم ثبت رسمی شده) مطالعه فرمایید.

    برج میلاد تهران سالهاست که پایش سلامت (به شکل فنی-مهندسی) نمی شود. متاسفانه تجهیزات ابزاردقیق که در زمان احداث برج در بدنه بتنی کارگزاری شده، یا از دست رفته و یا اینکه قرائت نمی شود. مضافا اینکه اتصالات فولادی دکل آنتن (پیچ های مقاومت بالا) و جوش‌های اتصالات پیچیده قسمت سبد سازه راس، نیازمند «کنترل دائم» توسط آزمایش‌‌های غیرمخرب است. علاوه بر اینها، اثر گودبرداریِ ضلع شمالی بر فونداسیون برج میلاد نیازمند مطالعات ژئوتکنیک جدی است.

    برج میلاد شبیه انسانی است که مدتهاست به چک آپ پزشکی نرفته است و هر آن/لحظه محتمل است به واسطه فشار خون، یا قند خون … و یا «امور قابل پیشگیری دیگر» دچار مشکل شود.

    امضاکنندگان نامه پیوست طی یکسال گذشته پیگیری کرده اند که مجموعه تحت امر جنابعالی به این مسائل برج میلاد با دانش بین المللی (و به شکل فنی) برخورد نمایند. ما ابراز کردیم که حاضریم مجانی و بدون دریافت یک ریال در این زمینه کمک کنیم. اما دریغ از حتی یک تماس تلفنی.
    (در این زمینه صورتجلسه مورخ ۸ مرداد ۱۴۰۲ -یک سال قبل- را نیز ملاحظه نمائید)

    خواهشمند است به مجموعه تحت امر خود بفرمایید که به احترام جامعه فنی-مهندسی بزرگ کشور عزیزمان، گزارش فنی پایش سلامت برج میلاد «مربوط به یکسال اخیر» منتشر شود و در معرض قضاوت و ارزیابی فنی اساتید و پژوهشگران دانشگاهی کشورمان قرار گیرد. بدون شک، خرد جمعی در جامعه مهندسی کشور می تواند «پایش سلامت برج میلاد» را با سازه های مشابه در دنیا مقایسه نماید.

    پیشاپیش از بذل توجه شما سپاسگزاریم.

    امضاکنندگان:
    ▪️مهندس عباس زرکوب
    (بنیانگذار و مجری طرح برج میلاد طی سالهای ۱۳۷۴ تا ۱۳۸۲ )
    ▪️دکتر بهروز گتمیری
    (استاد دانشکده فنی دانشگاه تهران و مشاور عالی پروژه برج میلاد طی سالهای ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۳)
    ▪️دکتر محمدرضا اسلامی
    (استاد دانشگاه ایالتی پلی تکنیک کالیفرنیا و مهندس ارشد شرکت مشاور MBJ)


    *رونوشت: جناب آقای مهندس چمران، ریاست شورای شهر تهران

    تصویر نامه به زاکانی
    بیشتر بخوانید: