بازدید سایت : ۳۷۵۲۹

◄ آخرین وضعیت اتصال ریلی یزد به اقلید

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اعلام کرده است که گام‌های مهمی در راستای اتصال ریلی یزد به اقلید برداشته‌ شده است. مسیری که با افتتاح آن‌ هم زیرساخت‌های راه‌آهن برای جابه‌جایی کالا توسعه می‌یابد و هم امکان دسترسی شهرهای جنوبی به مشهد با مسافتی کوتاه‌تر فراهم می‌شود.

آخرین وضعیت اتصال ریلی یزد به اقلید
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اعلام کرده است که گام‌های مهمی در راستای اتصال ریلی یزد به اقلید برداشته‌ شده است. مسیری که با افتتاح آن‌ هم زیرساخت‌های راه‌آهن برای جابه‌جایی کالا توسعه می‌یابد و هم امکان دسترسی شهرهای جنوبی به مشهد با مسافتی کوتاه‌تر فراهم می‌شود. 

راه‌آهن یزد–اقلید که در مسافتی ۲۷۴ کیلومتری ساخته خواهد شد با هدف تکمیل کریدور شمال شرق و جنوب غرب کشور در دستور کار قرار دارد و هدف ابتدایی آن کاهش ۳۰۰ کیلومتری فاصله بین استان‌های بوشهر، فارس، کهکیلویه و بویراحمد، یزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی خواهد بود. این خط آهن که بناست از شهرهای یزد، مهریز، ابرکوه و اقلید عبور کند برای قطارهای مسافرتی فضایی با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و برای قطارهای باری سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم خواهد کرد.

اطلاعات جدید ارائه‌شده از سوی مدیرعامل شرکت ساخت نشان می‌دهد که عملیات زیرسازی این پروژه به مرز پیشرفت ۸۰ درصدی رسیده است و عملیات روسازی آن نیز در مرز ۴۵ درصد قرار دارد و به‌طورکلی نیمی از راه افتتاح این مسیر مهم برداشته ‌شده است. طبق برآوردهای صورت‌گرفته درحال‌حاضر عملیات اجرایی ۳۰ کیلومتر از این خط ریلی به پایان رسیده و می‌توان انتظار داشت حدفاصل یزد تا مهریز در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد. همچنین شرکت ساخت برنامه‌ریزی کرده تا پایان سال عملیات روسازی ۵۰ کیلومتر از این محور از مهریز تا چاه‌ترش را نهایی کند.

در کنار دیگر پروژه‌ها این محور مهم نیز نیاز به تأمین منابع مالی دارد و بر اساس گفته‌های مدیرعامل شرکت ساخت، در صورت رسیدن منابع مالی لازم ۱۳۰ کیلومتر ریل‌گذاری این پروژه تا سال آینده نهایی خواهد شد. با افتتاح این مسیر اتفاق مهم دیگری در عرصه ریلی ایران نهایی خواهد شد و به‌این‌ترتیب پس از رسیدن راه‌آهن به همدان و کرمانشاه و برنامه‌ریزی‌هایی که برای اتصال ارومیه به شبکه ریلی وجود دارد، این مسیر مهم در مرکز ایران نیز به راه‌آهن اضافه می‌شود. 

با توجه به قرارگرفتن تعداد زیادی از معادن مهم ایران در این منطقه پیش‌بینی می‌شود که با افتتاح این مسیر در کنار رشد جابه‌جایی مسافران از نظر باری نیز راه‌آهن جایگاه خود را بیش از گذشته ارتقاء دهد.

 

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.