بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ تعیین تکلیف مالکیت کل زمین‌های کشور پس از تکمیل «طرح کادستر پوششی»

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از تعیین تکلیف مالکیت تمام زمین‌های کشور پس از تکمیل «طرح کادستر پوششی کل کشور» خبر داد.

تعیین تکلیف مالکیت کل زمین‌های کشور پس از تکمیل «طرح کادستر پوششی»
تین نیوز

عضو هیئت‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل از تعیین تکلیف مالکیت تمام زمین‌های کشور پس از تکمیل «طرح کادستر پوششی کل کشور» خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز، سید حسین میرشفیع اظهار کرد: مالکان املاک و مستغلات در مسیر پروژه‌های زیربنایی خواستار واگذاری اموال باقیمت بالاتر هستند که یکی از مشکلات درزمینهٔ پیشروی پروژه‌هاست.

میر شفیع درباره روند فعلی تملک اراضی توضیح داد: دفتر حقوقی شرکت ساخت و توسعه، پس از بررسی ارزش مالی املاک و مستغلات منطقه  اقدام می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، او گفت: اگر دولت  به‌موقع در پرداخت مطالبات مردم اقدام کند شاهد  قیمت‌های غیرمتعارف در مناطق موردنظر نخواهیم بود.

میرشفیع به ادعای برخی افراد سودجو برای تصاحب منابع طبیعی و فروش آن به شرکت ساخت و توسعه اشاره کرد و گفت: قوانین مربوط به منابع طبیعی نیازمند بازنگری کلی است.

او در ادامه گفت: اداره‌کل منابع طبیعی سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی طرف دعوای این افراد است و اگر موفق به دفاع از حقوق خود نشود حتی درصورتی‌که شرکت ساخت و توسعه زمین را تملک و جاده بر روی آن ساخته باشد نیز با اخذ رای دادگاه می‌توانند وجه زمین را مطالبه کنند.

 معاون ساخت و توسعه آزادراه‌ها  گفت: به‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده از این شرایط دفتر دفاع  از حقوق بیت‌المال زیر نظر قوه قضائیه، مجریه و مقننه تشکیل‌شده است.

میرشفیع گفت: در صورت تکمیل کاداستر پوششی کل کشور مالکیت تمام زمین‌های کشور مشخص می‌شود و تداخل‌ها از بین خواهد رفت.

به گزارش تین‌نیوز مالکیت زمین‌هایی که در مسیر پروژه‌های زیرساختی کشور و به‌ویژه شرکت ساخت به‌عنوان متولی اصلی این بخش است حکم سنگی پیش پای پیشرفت و اجرای سریع این پروژه‌هاست. چراکه تا مالکیت این زمین‌ها مشخص نشود پروژه‌ها نیز پیشروی نخواهند داشت.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.