◄ تحقق حملونقل چندوجهی بااتصال بندر انزلی به راهآهن
بهمنظور اتصال راهآهن به اسکله بندر انزلی یک پل به طول 2670 متر بر روی مرداب انزلی احداث میشود که مطالعات و طراحیها انجامشده و نقشهها نیز آماده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از عملیات اجرایی راهآهن رشت-انزلی، گفت: تصمیماتی در خصوص نحوه اتصال اسکله بندر انزلی به شبکه ریلی گرفتهشده که با تکمیل مطالعات و طراحی احداث 3.8 کیلومتر انتهایی این خط ریلی، حملونقل چندوجهی در این بندر محقق خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل شرکت ساخت توسعه زیربناهای حملونقل کشور، خیر اله خادمی به همراه رئیس و اعضای گروه عمران مجلس شورای اسلامی از پروژههای راهسازی استان گیلان و راهآهن رشت-انزلی بازدید کرد.
خادمی احداث خط ریلی رشت-انزلی را در راستای تکمیل کریدور ریلی شرق به غرب مهم ارزیابی کرد و گفت: راهآهن قزوین-رشت در ادامه مسیر به ایستگاه انزلی میرسد و قطعه انتهایی این پروژه به طول 3.8 کیلومتر به اسکله بندر انزلی متصل میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل مطالعات 3.8 کیلومتر انتهایی این خط ریلی خبر داد و تاکید کرد: بهمنظور اتصال راهآهن به اسکله بندر انزلی یک پل به طول 2670 متر بر روی مرداب انزلی احداث میشود که مطالعات و طراحیها انجامشده و نقشهها نیز آماده است.
وی افزود: مسیر ریلی رشت-انزلی به طول 41کیلومتر در مرحله زیرسازی است و 17کیلومتر ابتدایی پروژه حدود 40درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
بهرهبرداری از 9 کیلومتر بزرگراه کنارگذر لنگرود
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در بازدید از کنارگذر لنگرود از تکمیل باند دوم این محور خبر داد و گفت: این کنارگذر به طول 9 کیلومتر در یک باند زیر عبور ترافیک قرار دارد و باند دوم آن نیز تا پایان سال جاری به بهرهبرداری میرسد.
خادمی بهرهبرداری از این کنارگذر را موجب حذف ترافیک داخل شهر لنگرود دانست و عنوان کرد: با احداث این کنارگذر گلوگاه ترافیکی در این نقطه رفع میشود و تردد مسافرین و ترانزیت کالا در محور بزرگراهی ساحلی شمال تسهیل خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از تخصیص اعتبار مناسب برای هزینههای تملک اراضی و عملیات تکمیل کمربندی خبر داد و اظهار داشت: همزمان با بهرهبرداری از کنارگذر لنگرود عملیات اجرایی تقاطع غیره مسطح شرق کنارگذر نیز آغاز میشود.
خادمی در بازدید از کنارگذر انزلی ضمن تاکید برافزایش توانمندی پیمانکار پروژه گفت: این کنارگذر به طول 16کیلومتر است که یک باند آن زیر عبور ترافیک قرار دارد و هفتکیلومتر دیگر نیز تکمیل و بهزودی آماده بهرهبرداری میشود.
رعایت معماری و منظر راه در تقاطع غیره مسطح فومن
معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به همراه نمایندگان شهرهای فومن و صومعهسرا در مجلس شورای اسلامی از پروژههای این دو شهر بازدید کرد و با تاکید بر اهمیت توسعه صنعت گردشگری در این دو شهرستان عنوان کرد: درصدد هستیم با تامین بخشی از اعتبار موردنیاز راه فومن به ماسوله و محور قلعه رودخان را به راه اصلی تبدیل کنیم تا گردشگری در این استان تسهیل شود.
خادمی ادامه داد: محور فومن-صومعهسرا-پونل به طول 23 کیلومتر نیز یکی از اولویتهای اصلی در سال 97 است و هماکنون ششکیلومتر آن نیز در دست اجرا قرار دارد.
وی افزود: با توجه به اهمیت این محور در ترانزیت کالا و مسافر در کریدور بزرگراهی شرق به غرب و محور سراوان-آستارا بهمنظور افزایش ایمنی در محور فومن-صومعه سرا-پونل از نیوجرسیهای مفصلی استفاده خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از توجه به معماری و منظر راه در تقاطع فومن خبر داد و گفت: بهمنظور توجه به منظر راه در تقاطع غیره مسطح فومن خاکریزهای اطراف آن به پل تبدیل میشود.
خادمی بیان داشت: این تقاطع در مسیر ترانزیتی جنوب شهر رشت به سمت غرب استان گیلان قرار دارد که با 55درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.