◄ عملیات اجرایی راه آهن بستان آباد-سراب آغاز شد
طرح راه آهن بستان آباد-سراب-اردبیل به طول 182 کیلومتر با هدف اتصال ریلی استانهای اردبیل و آذربایجان شرقی در دستور کار قرار گرفته است.
![عملیات اجرایی راه آهن بستان آباد-سراب آغاز شد](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/AkASAHcntVyB/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLCIY2kfqYERX/%D8%AE%D8%A7%D8%AF%D9%85%DB%8C+%D8%AF%D8%B1+%D8%AC%D9%85%D8%B9+%D8%AE%D8%A8%D8%B1%D9%86%DA%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D9%86+%D8%A8%D8%A7+%D8%B1%D8%B6%D8%A7%DB%8C%DB%8C.jpg)
با حضور رییس مجلس شورای اسلامی عملیات اجرایی راه آهن بستان آباد-سراب آغاز شد.
به گزارش خبرنگار تین نیوز معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی راه آهن بستان آباد-سراب با حضور رییس مجلس خبر داد و گفت: صبح امروز عملیات اجرایی قطعه یک این پروژه به طول 15 کیلومتر و به ارزش 45 میلیارد تومان با حضور دکتر لاریجانی آغاز شد.
خیراله خادمی در جمع خبرنگاران افزود: طرح راهآهن بستان آباد-سراب-اردبیل به طول 182 کیلومتر با هدف اتصال ریلی استانهای اردبیل و آذربایجان شرقی در دستور کار قرار گرفته است.
وی عنوان کرد: این طرح از ایستگاه بستانآباد آغاز شده و پس از عبور از شهر سراب و حوالی شهرهای کردکندی، نیر و سرعین به راهآهن در حال احداث میانه – اردبیل متصل میشود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه درباره اهمیت این خطریلی اظهار داشت: احداث راهآهن بستان آباد-سراب با توجه به عبور از شهر سراب به عنوان قطب کشاورزی منطقه و سرعین که یکی از مراکز مهم گردشگری استان محسوب میشود، حایز اهمیت است.
خادمی افزود: این مسیر ریلی با اتصال معدن مس سونگون، صنایع و مراکز کشاورزی، گردشگری و اقتصادی منطقه به شبکه ریلی و تسهیل در انتقال تولیدات کارخانه آلومینا نفلین سینیت سراب موجب رونق بیشتر اقتصادی و اجتماعی استان اردبیل خواهد شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در توضیح چگونگی عملیات اجرایی راهآهن سراب- بستانآباد- اردبیل گفت: در فاز اول برنامهریزی شده است تا عملیات زیرسازی از شهر بستانآباد تا سراب به طول تقریبی 77 کیلومتر با اعتبار 5 هزارو 500میلیارد ریال انجام شود که در صورت تامین به موقع اعتبار این راهآهن حدفاصل بستانآباد تا سراب ظرف مدت چهار سال اتمام و به بهرهبرداری رسد.
وی با اشاره به توپوگرافی منطقه و قرار گرفتن 74 کیلومتر از مسیر در منطقه کوهستانی و تپه ماهور تاکید کرد: در این مسیر ریلی 8 هزار و 100 متر تونل و 1400 متر پل احداث میشود.
خادمی همچنین با اشاره به 2 میلیون و 485 هزار مترمکعب خاکبرداری در قطعه اول بیان داشت: 479 هزار متر مکعب خاکریزی، 19 هزار و 100 متر مکعب بتنریزی در این محدوده صورت میگیرد و 22 دستگاه پل تیپ، سه دستگاه پل خاص به طول 276 متر ، یک دستگاه تونل به طول 140 متر و سه دستگاه تقاطع نیز در این 150 کیلومتر به اجرا در خواهد آمد.
امیدوارم این طرح در حد حرف و وعده نباشه و در عمل شاهد متصل شدن راه آهن اردبیل (از سراب) به تبریز باشیم