بازدید سایت : ۳۴۳۶۵
سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان همدان؛

◄ بهره برداری از بخش دیگری از محور تویسرکان-کنگاور

کنارگذر غربی همدان پیشرفت 65 درصدی فیزیکی داشته است.

بهره برداری از بخش دیگری از محور تویسرکان-کنگاور
تین نیوز

معاون وزیر راه وشهرسازی در بازدید از محورهای مواصلاتی استان همدان این استان را به دلیل موقعیت استراتژیک آن در مسیر ترانزیت کالا و مسافر دارای اهمیت عنوان کرد و گفت: با توجه اهمیت محور تویسرکان- کنگاور درتسهیل سفر به استان کرمانشاه و عتبات عالیات تا پایان سالجاری بخش دیگری از این مسیر زیر عبور ترافیک خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیراله خادمی  به همدان سفر کرد و در جریان روند اجرای زیرساخت‌های حمل و نقل استان همدان قرار گرفت.

وی تکمیل محورهای مواصلاتی استان همدان را به دلیل واقع شدن در مرکز کشور و ترانزیت بالای کالا و  مسافر از طریق این استان مهم دانست و تاکید کرد: استان همدان به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه در مرکز کشور نقش مهمی در اتصال شمال به جنوب کشور ایفا می‌کند.

معاون وزیر راه  وشهرسازی  در بازدید از محور تویسرکان- کنگاور گفت: این محور یکی از راه‌های ارتباطی مهم بین دو استان همدان و کرمانشاه است که علاوه بر اتصال دو شهر مهم کنگاور و تویسرکان، راه ارتباطی چندین روستای مهم را نیز برقرار می‌کند.

وی افزود: این محور 39 کیلومتر است که 33 کیلومتر آن در استان همدان واقع شده و در حال حاضر 15 کیلومتر آن نیز زیرعبور ترافیک است و عملیات اجرایی در 10 کیلومتر دیگر نیز با پیشرفت فیزیکی 55 درصد در حال انجام است.

خادمی بهره‌برداری از این محور تویسرکان-گنگاور را برای شهرستان تویسرکان نیز مهم قلمداد کرد و گفت: این محور تویسرکان را از بن‌بست خارج می‌کند و تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه  محور تویسرکان- کنگاور را موجب تسهیل سفر به عتبات عالیات دانست و افزود: با تکمیل این محور سفر به استان کرمانشاه و از آنجا به کربلا برای زائران از مرکز کشور فراهم خواهد شد و برنامه‌ریزی شده است تا پایان سالجاری 5 کیلومتر دیگر نیز زیر عبور قرار گیرد.

وی در این سفر  از کنارگذر غربی همدان نیز بازدید کرد و گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی این استان، احداث کنارگذر یکی از اقدامات مهم در کاهش ترافیک داخل شهر همدان است و در حال حاضر عملیات اجرایی این کنارگذر  با پیشرفت 65 درصدی در حال اجرا است.

معاون وزیر راه و شهرسازی طول این کنارگذر را 27.5 کیلومتر اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 15 کیلومتر از مسیر تکمیل و آسفالت شده است و بهره‌برداری از آن ترافیک عبوری از استان‌های کردستان، آذربایجان شرقی و غربی به سمت کرمانشاه و جنوب کشور را به بیرون از شهر هدایت می‌کند.

خادمی در این سفرهمچنین از ساخت ایستگاه راه‌آهن باباکمال نیز بازدید کرد و در این خصوص گفت: این ایستگاه مسافری در راه‌آهن غرب کشور در شهرستان تویسرکان و در نزدیکی روستای باباکمال واقع شده و مساحت محوطه آن 5 .5 هکتار است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این ایستگاه به همراه ایستگاه‌های زاگرس، بیستون و کهریز در سال 97 آغاز شده و در حال حاضر 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی مساحت ساختمان‌های ایستگاه را 2 هزار و 328 متر مربع اعلام و بیان داشت: مساحت ساختمان اصلی 400 متر مربع است و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 23 درصد در حال اجرا است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.