بازدید سایت : ۶۹۳۳۳
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها مطرح کرد:

توجه بودجه ۱۴۰۰ بر توسعه شبکه حمل و نقل و کریدورهای ترانزیتی

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: لایجه بودجه ١٤٠٠ بخش باقی مانده اهداف ریلی را محقق و ضمن اتصال سه مرکز استان دیگر به شبکه ریلی، برای اتصال ریل به عراق و تکمیل کریدور ترانزیتی شرق به غرب کاملا عملیاتی برنامه‌ریزی شده است.

توجه بودجه ۱۴۰۰ بر توسعه شبکه حمل و نقل و کریدورهای ترانزیتی
تین نیوز |

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها گفت: لایجه بودجه ١٤٠٠ بخش باقی مانده اهداف ریلی را محقق و ضمن اتصال سه مرکز استان دیگر به شبکه ریلی، برای اتصال ریل به عراق و تکمیل کریدور ترانزیتی شرق به غرب کاملا عملیاتی برنامه‌ریزی شده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، «عباس خطیبی» روز پنجشنبه درباره وضعیت بودجه بخش راه آهن در لایحه بودجه سال ١٤٠٠ به خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: درست مثل سال ٩٩ که با برنامه ریزی سازمان برنامه و بودجه اعتبارات محقق و برنامه ها عملیاتی شد، چشم انداز مناسبی از تحقق برنامه های ریلی در سال ١٤٠٠ با اتکا به ردیف بودجه وجود دارد.

وی گفت: امسال برنامه ریزی کردیم تا در یک روند یک تا دوساله، بخش مهمی از طرح های ریلی با یک بودجه هدفمند و با رویکرد عملگرا محقق شود، بودجه ای تعریف و ترسیم شد که توانست بخش اجرایی را کمک کند و برنامه ها را با زمان بندی مشخص جلو ببرد.

خطیبی گفت: رقم بودجه سال آینده برای اتصال سه مرکز دیگر به شبکه ریلی،  قابل اتکا و تکمیل کننده برنامه های ریلی سال ٩٩ است. ما اتصال مراکز سه استان اردبیل، چهارمحال و بختیاری و کردستان به شبکه ریلی را در نظر داریم که رقم اعتبارات در نظر گرفته شده برای تکمیل این سه طرح کافی است.

به گفته معاون ساخت و توسعه راه آهن، طرح هایی از جمله تکمیل کریدورهای ترانزیتی و تکمیل شبکه ریلی در مسیرهای خارجی در دستور کار است، از جمله اتصال ریلی شلمچه- بصره و هم چنین تکمیل مسیر ریلی میانه- بستان آباد- تبریز و تکمیل راه آهن چابهار که به صورت هدفمند در لایحه بودجه ١٤٠٠ تعریف شده و عملیاتی به نظر می آید.

خطیبی گفت: پس از اتصال راه آهن ایران و افغانستان به یکدیگر برنامه مالی برای اتصال راه آهن ایران به سایر همسایگان در بودجه سال آینده برنامه ریزی شده است.

وی اعلام کرد: ٢ هزار و ٣٠٠ میلیارد تومان اعتبار بخش ریلی در بودجه سال آینده است اما انتظار می رود مطابق سال گذشته تخصیص های بالاتری از محل سایر منابع دریافتی نصیب شرکت ساخت و پروژه های عمرانی شود.

به گزارش ایرنا، روز چهارشنبه ۱۷ آذرماه «حسینعلی امیری» معاون پارلمانی رییس جمهوری، لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور با سقف بیش از ۲۴۰۰ هزار میلیارد تومان را به مجلس شورای اسلامی ارایه کرد.
این لایحه پس از تصویب در صحن مجلس، برای شورای نگهبان ارسال می‌شود تا به قانون تبدیل شود و در سال آینده به اجرا برسد.

مجموع بودجه شرکت ساخت در بخش راه و ریل در سال آینده ٧ هزارو ٨٠٠ میلیارد است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.