بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

برای تکمیل خط ریلی رشت-آستارا معطل روسیه و چین نمی‌مانیم

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اولویت اول پروژه های ریلی، راه آهن رشت -آستاراست، گفت که برای تکمیل این پروژه، منتظر روس ها یا چینی ها نمانده ایم و مسیرهای دیگر تامین مالی را هم در دولت پیش بینی می کنیم.

برای تکمیل خط ریلی رشت-آستارا معطل روسیه و چین نمی‌مانیم
تین نیوز |

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اولویت اول پروژه های ریلی، راه آهن رشت -آستارا ست، گفت که برای تکمیل این پروژه، منتظر روس ها یا چینی ها نمانده ایم و مسیرهای دیگر تامین مالی را هم در دولت پیش بینی می کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، خیراله خادمی درباره تکمیل راه آهن رشت- آستارا بیان کرد: اولویت اول پروژه های ریلی، راه آهن رشت -آستاراست که دارد پیگیری می شود؛ ما کارهای فنی را انجام دادیم و مطالعات مهندسی را تمام کردیم و برآورد فنی هم انجام شده و آن را برای قرارداد با مجریانی که اعلام آمادگی کردند، فرستادیم و به محض تامین مالی، وارد عملیات اجرایی می شویم.

وی با بیان اینکه راه آهن رشت-آستارا به عنوان اولویت اول پروژه های ریلی پیش بینی شده، گفت: ما برای تکمیل این پروژه به ۸۰۰ میلیون یورو نیاز داریم. روسیه هنوز پیشنهاد مالی به ما نداده است، البته آنها اسناد فنی و مطالعات انجام شده این محور را از ما دریافت کرده و بازدید فنی شان را هم انجام دادند و اکنون منتظر اعلام قیمت از طرف روسیه و نحوه ورود به کار از سوی آنها هستیم که می خواهند تامین مالی را به صورت وام انجام دهند یا بخش خصوصی آنها تکمیل این خط ریلی را بر عهده بگیرد و بهره برداری از خط را در اختیار داشته باشد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور ادامه داد: اگر روس ها پیشنهاد خوبی دهند ما هم می پذیریم، اما اگر روس ها پیشنهادی ندهند یا پیشنهادی داشته باشند که از سوی ما قابل پذیرش نباشد، ما توسط منابع داخلی این پروژه را شروع می کنیم؛ زیرا مشکل اجرایی در این پروژه نداریم و توان اجرایی کشور بسیار بالاتر است، برای مثال پروژه آزادراه تهران- شمال بسیار پیچیده تر از این پروژه است، یا راه آهن چابهار که پیچیدگی های بیشتری دارد و توسط مهندسان و متخصصان ایرانی اجرایی می شود. بنابراین ما هیچ مشکل اجرایی نداریم، بلکه تنها با مشکل مالی مواجه هستیم.

خادمی خاطرنشان کرد: امیدواریم در هفته های آینده این پیشهاد را از  روس ها بگیریم و بتوانیم تصمیم گیری کنیم که روند تامین مالی پروژه را با روس ها پیش ببریم یا خیر. با وجود این، فرآیند تکمیل این خط متوقف نشده است، ما از ۱۶۴ کیلومتر، در ۲۵ کیلومتر از این مسیر، از راه های دیگر تامین مالی که دولت در نظر دارد، عملیات اجرایی را انجام می دهیم و منتظر روس ها یا چینی ها نمانده ایم و مسیرهای دیگر تامین مالی را هم در دولت پیش بینی می کنیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.