◄ مشکلات اعتباری؛ دلیل طولانی شدن پروژه راه آهن زاهدان چابهار
مجری طرح راه آهن چابهار زاهدان دلیل طولانی شدن این پروژه را مشکلات اعتباری دانست.
مجری طرح راه آهن چابهار زاهدان دلیل طولانی شدن این پروژه را مشکلات اعتباری دانست.
به گزارش تین نیوز ، مجری طرح راه آهن چابهار زاهدان در مورد وضعیت این پروژه ریلی گفت: پیشرفت فیزیکی این ابرپروژه ریلی هم اکنون ۶۵ درصد بوده و محدوده زاهدان - خاش به طول ۱۵۵ کیلومتر به طور کامل تکمیل و تحویل بهره بردار شده است.
رحمت رضایی با تاکید بر این که راه آهن چابهار - زاهدان به طول خط اصلی ۶۳۰ کیلومتر و ۷۳۰ کیلومتر با احتساب خطوط ایستگاهی یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی کشور است، افزود: این پروژه با حدود ۴۰۰۰ نفر پرسنل و بیش از ۱۰۰۰ دستگاه ماشین آلات در استان سیستان و بلوچستان در حال احداث می باشد.
او عنوان کرد: عملیات اجرایی این پروژه با حدود ۸۰ میلیون مترمکعب عملیات خاکی، ۲ میلیون مکعب بتن ریزی، وجود ۴۰ دستگاه تونل به طول ۱۷ کیلومتر، ۱۶۰ دستگاه پل بزرگ به طول ۱۷ کیلومتر، ۱۷۰۰ دستگاه آبرو به طول ۱۰ کیلومتر، ۵۶ دستگاه تقاطع غیر هم سطح و ۳۲ ایستگاه در استان سیستان و بلوچستان بسیار سخت است.
وی با تاکید بر این که مشکلات پروژه به صورت پیوسته توسط مدیر عامل شرکت و معاون ساخت راه آهن پیگیری می شود، گفت: جلسات پایش این ابرپروژه ریلی به صورت هفتگی در سطح شرکت ساخت و به صورت ماهیانه در سطح وزارت (معاونت برنامه ریزی و مدیریت منابع) برگزار و گزارش پیشرفت پروژه به صورت ماهیانه برای رئیس جمهور محترم ارسال می شود.
مجری طرح راه آهن چابهار زاهدان تاکید کرد: هم اکنون تمامی قطعات پروژه فعال بوده و پیشرفت فیزیکی پروژه طی چند سال اخیر شتاب بیشتری پیدا کرده به طوری که روزانه حدود ۲۰ الی ۳۰ متر طول تونل حفاری می گردد.
رضایی افزود: طولانی شدن پروژه راه آهن چابهار زاهدان غالبا به علت مشکلات اعتباری بوده است.