۷۰ درصد مسائل فنی راه آهن رشت- آستارا از سوی روسیه نهایی شده است
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: ۷۰ درصد مسائل فنی راه آهن رشت- آستارا از جمله تعداد پل ها در طول مسیر، مسائل مربوط به بارگذاری و ... میان ایران و روسیه نهایی شده و برای ۳۰ درصد باقی مانده نیز برنامه زمان بندی از سوی این کشور ارائه شده است.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور گفت: ۷۰ درصد مسائل فنی راه آهن رشت- آستارا از جمله تعداد پل ها در طول مسیر، مسائل مربوط به بارگذاری و ... میان ایران و روسیه نهایی شده و برای ۳۰ درصد باقی مانده نیز برنامه زمان بندی از سوی این کشور ارائه شده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور ، درباره روند پیشرفت مراحل مربوط به طراحی و احداث راه آهن رشت- آستارا توضیح داد و گفت: توافق نامه ای با کشور روسیه امضا شده تا این کشور برای احداث و تکمیل راه آهن رشت- آستارا وام دولتی در اختیار ما قرار دهد و این توافق نامه شامل شرایط عمومی و خصوصی موافقت نامه، الزامات کارفرما و ساختار همکاری در حوزه هزینه ها، برنامه زمان بندی اجرا و... است.
خادمی همچنین از امضای نقشه های اجرایی راه آهن رشت-آستارا خبر داد و افزود: پس از نشست های فنی و تخصصی فراوان از سوی کارشناسان دو کشور، نقشه راه به همراه اصلاحات ویژه برای افزایش سرعت و ظرفیت مسیر تهیه و توافقات انجام شده به امضای طرفین رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: برنامه هایی پیش بینی شده که در صورت تاخیر روس ها، هزینه های این خط ریلی از طریق منابع داخلی تامین شود و تکمیل آن وابسته به مشارکت روس ها نباشد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور گفت: دولت روسیه یک شرکت برای اجرای پروژه معرفی کرده و ایران نیز برای نهایی کردن مباحث طراحی و فنی و همچنین برآورد قیمت ها و به توافق رسیدن دو کشور در خصوص آن ها، ۶ ماه به روسیه فرصت داده است.
خادمی یادآور شد: از این فرصت ۶ ماهه، ۲.۵ ماه باقی مانده و در این مدت مطالعات منطقه ای و بازدیدهای محلی برای ارائه طرح نهایی و قیمت نیز انجام می شود تا در صورت تایید ایران، عملیات اجرایی آغاز شود.
وی افزود: همچنین نقشه راه به همراه اصلاحات ویژه برای افزایش سرعت و ظرفیت مسیر تهیه و توافقات انجام شده به امضای طرفین رسیده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تا کنون دو کشور در خصوص مسائلی مثل نقاط اجباری، تعداد پل های مسیر ریلی، شرایط و طول ایستگاه و محوطه آن ها و همچنین شرایط بارگذاری به نتیجه رسیده اند و ۷۰ درصد مسائل فنی این پروژه حل شده است.
خادمی گفت: در جلسه اخیر برنامه زمان بندی برای ۳۰ درصد باقی مانده و کارهای اولیه و امور فنی نیز از سوی روسیه تهیه و تحویل شده است تا در مدت ۶ ماه تعیین شده تعهدات خود را اجرا کنند.
وی تاکید کرد: به منظور بررسی زوایای مختلف این همکاری در حوزه هزینه های اجرایی در محل اجرای این پروژه می توان از تخصص و توان شرکت های ایرانی برای اتمام هرچه سریعتر این بخش نیز استفاده کرد.
شما برای نهایی کردن مباحث طراحی و فنی و برآورد قیمت ها و به توافق رسیدن دو کشور در خصوص آن ها، ۶ ماه به روسیه فرصت دادید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ینی اگه تاخیر روسها در تامین مالی این پروژه ناشی از بی میلی اونها در استفاده این این خط باشه بازم سرتون رو مثل کبک میکنید توی برف و با منابع داخلی کار رو انجام میدید؟ در این صورت قراره چه باری از این خط آهن عبور کنه ؟ کدوم منابع داخلی؟
مثل اینکه بازم یادتون رفت که کار شما بیل و کلنگ نیست.