بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

امسال ۸۲۰ کیلومتر بزرگراه به بهره برداری می‌ رسد

بهره برداری از ۳۸۷ کیلومتر راه آهن و ۲۳۶ کیلومتر آزادراه

امسال ۸۲۰ کیلومتر بزرگراه به بهره برداری می‌ رسد
تین نیوز |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: در دولت سیزدهم ۳۸۷ کیلومتر راه آهن و ۲۳۶ کیلومتر آزادراه به بهره برداری رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۳۸۷ کیلومتر مسیر ریلی با حضور رئیس جمهور شهید انجام شده و به بهره برداری رسید. همچنین در بخش آزادراهی ۲۳۶ کیلومتر عمدتاً در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید که طولانی ترین آن آزادراه شیراز به اصفهان بود. در بخش بزرگراهی نیز ۲۰۱۵ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی به بهره برداری رسید که کل استان ها به خصوص استان های شرقی کشور مانند شمال و جنوب سیستان و بلوچستان از آن بهره مند شدند.

خادمی افزود: انجام برخی پروژه ها مثل راه آهن چابهار به زاهدان، اردبیل و آزادراه تهران شمال و آزادراه منجیل رودبار در شرایط جغرافیایی سخت انجام شد، سال گذشته ۱۸.۵ کیلومتر و در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۲۰ کیلومتر تونل در کشور احداث شده است که نسبت به مجموع ۴۰۰ کیلومتر تونل در کل کشور، عملیات قابل توجهی است.

وی در ادامه به اثربخشی پروژه های انجام شده و ایجاد رضایتمندی در مردم از بهره برداری آزادراه ۸.۵ کیلومتری منجیل به رودبار و آزادراه شیراز به اصفهان به طول ۱۳۵ کیلومتر اشاره کرد و گفت: این آزادراه مسیر قبلی شیراز به اصفهان را کوتاه کرد و تاثیر فوق العاده ای داشت.

خادمی افزود: در حال حاضر در بخش ریلی ۳۰۸۱ کیلومتر مسیر ریلی در حال اجرا است و نکته شاخص، تعیین تکلیف کریدورهای شمال به جنوب بود که خوشبختانه در سال ۱۴۰۲ و امسال از محل سایر منابع برای این پروژه ها، منابع خوبی برای پنج پروژه ریلی چابهار به زاهدان، زاهدان به بیرجند و بیرجند به یونسی و تهران به بوشهر و راه آهن دو خطه بندر امام (ره)، راه آهن کرمانشاه به خسروی تخصیص یافت.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل یادآور شد: برای راه آهن رشت به آستارا از محل تهاتر نفت منابع در نظر گرفته شده و قرارداد با طرف روسی در حال پیگیری است.

وی افزود: در بحث ریلی ۱۲۶۹ کیلومتر به عنوان اولویت در نظر گرفته شده است که پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند .

خادمی اظهار کرد: در مناسبات بین المللی کریدورهایی برای اتصال به شبکه های بین المللی تعریف شده است که می تواند در آینده جانشین مهمی برای درآمد نفتی باشد.

وی یادآور شد: در بخش جاده ای سالانه ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور بهره برداری شده است که سال گذشته نیز ۷۳۰ کیلومتر بزرگراه به بهره برداری رسید و امسال ۸2۰ کیلومتر با اولویت کریدورهای اصلی بزرگراهی و نیاز اصلی استان ها در برنامه قرار گرفته اند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل افزود: سال گذشته ۳۸ هزار میلیارد تومان از منابع مختلف به شرکت ابلاغ شد و مصوب آن حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان بود که ۹۰ درصد تخصیص یافت و منجر به افتتاح پروژه ها شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    با گسترش راه اهن از ماهشهر و بهبهان به کازرون و یاسوج نقاط کوری که به حیات اقتصادی ایران گسترش میایبد با سرمایگزاری در جنوب غربی و جنوب تا منتهی الیه چابهار باعث رشد اقتصادی توسط بخش خصوصی می شود

  • ناشناس پاسخ

    اگر ریلی بندر لنگه ماهشهر جاسک را به شبکه وصل بشود تاثیر بسیاری دارد