بازدید سایت : ۶۲۹۳۰

راه‌آهن تهران لاریجان آمل با سرمایه‌ گذاران خارجی ساخته می‌ شود

سرپرست شرکت ساخت و توسعه گفت: با توجه به ظرفیت های تخصصی و فنی در ایران، امکان بهره مندی از تجارب و دانش شرکت های راه سازی و مهندسین مشاور ایرانی در ساخت راه آهن تهران-لاریجان-آمل با سرمایه گذاران خارجی وجود دارد.

راه‌آهن تهران  لاریجان  آمل با سرمایه‌ گذاران خارجی ساخته می‌ شود
تین نیوز |

سرپرست شرکت ساخت و توسعه گفت: با توجه به ظرفیت های تخصصی و فنی در ایران، امکان بهره مندی از تجارب و دانش شرکت های راه سازی و مهندسین مشاور ایرانی در ساخت راه آهن تهران لاریجان آمل با سرمایه گذاران خارجی وجود دارد.

به گزارش تین نیوز از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، جلسه مشارکت سرمایه گذاری در احداث راه آهن تهران لاریجان آمل با حضور هوشنگ بازوند سرپرست شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، استاندار مازندران و مدیران شرکت ساخت و توسعه با نمایندگان شرکت ""CREC چین برگزار شد.

بازوند با اشاره به دانش و تخصص مهندسان ایرانی در ساخت محورهای ریلی اظهار کرد: در حال حاضر توسعه شبکه ریلی ایران با هدف تکمیل کریدورهای ریلی، اتصال به مبادی ورودی و خروجی بار و ترانزیت بین المللی از اولویت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: هم اکنون طول شبکه ریلی کشور ۱۰ هزار کیلومتر، طول پروژه های در دست ساخت ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر و طول محورهای مطالعاتی ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر است.

سرپرست شرکت ساخت و توسعه با اشاره به حضور ۱۵۰۰ شرکت پیمانکاری و ۱۲۰۰ شرکت مهندسین مشاور در شرکت ساخت تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های تخصصی و فنی در ایران، امکان بهره مندی از تجارب و دانش شرکت های راهسازی و مهندسین مشاور ایرانی در ساخت راه آهن تهران لاریجان آمل با سرمایه گذاران خارجی وجود دارد.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها نیز در این جلسه با اشاره به تاکید دولت و رییس جمهور ایران بر توسعه ریلی کشور اظهار کرد: در قانون هفتم توسعه کشور به تکمیل خطوط ریلی به ویژه خطوط پرسرعت تاکید فراوانی شده است و احداث ۱۸۰۰ کیلومتر مسیر ریلی اصلی و یک هزار کیلومتر مسیرهای دوم و فرعی در وظایف شرکت ساخت و توسعه است.

عباس خطیبی، تامین اعتبار مورد نیاز برای ساخت پروژه های ریلی را یکی از اصلی ترین دغدغه های این حوزه دانست و افزود: با توجه به تخصص و دانش روز موجود در ایران با تامین مالی مورد نیاز قادر هستیم ۱۵ هزار کیلومتر خطوط موجود را به ۲۵ هزار کیلومتر ارتقا دهیم و در این مسیر از شرکت های سرمایه گذار در این حوزه استقبال می کنیم.

وی از برنامه توسعه خطوط ریلی اتصال مرکز به شمال کشور خبر داد و گفت: با این هدف مطالعات گسترده ای در سال های گذشته بر روی این مقوله در ایران صورت گرفته است و از میان واریانت های موجود کریدور ریلی هراز به طول ۱۵۵ کیلومتر از تهران تا آمل پذیرفته شده است.

معاون ساخت و توسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه ها ساخت راه آهن تهران لاریجان آمل را یکی از محورهای ریلی مهم کوهستانی با عبور از دل رشته کوه های البرز اعلام کرد و افزود: این مسیر نیاز به ساخت ۱۱۸ کیلومتر تونل و ۵ کیلومتر پل خاص دارد که بر اساس مطالعات اولیه اعتبار مورد نیاز به روز آن حدود ۳۰۰ همت برآورد می شود.

یوسف نوری، استاندار مازندران نیز در این دیدار ساخت راه آهن تهران لاریجان آمل را موجب افزایش کیفیت زندگی مردم اعلام کرد و گفت: استفاده از خطوط ریلی موجب کاهش آلودگی های زیست محیطی، افزایش ایمنی سفر، رونق گردشگری در استان های شمالی و توسعه اقتصادی در این مناطق می شود.

وی از حضور سرمایه گذاران چینی در ساخت این مسیر ریلی استقبال کرد و گفت: در صورت توافق امیدواریم هرچه سریعتر کنسرسیومی متشکل از پیمانکاران ایرانی و چینی به منظور بررسی جوانب مختلف این مشارکت به منظور ارایه پیشنهادهای تامین مالی پروژه تشکیل شود.

در پایان مقرر شد که به منظور تنظیم تفاهم نامه اولیه شرکت CREC مدل مالی سرمایه گذاری در این پروژه را به صورت رسمی به شرکت ساخت وتوسعه ارائه دهد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • عباس قربانعلی بیک پاسخ

    آیا احداث راه‌ آهن سریع‌ السیر شمال (تونل البرز) توسط چین به صلاح است؟

    اصل طرح عبور از البرز که در زمان رکورد بالاترین قیمت نفت در جهان و درآمد هنگفت کشور مطرح شده بسیار ارزشمند بوده لکن علاوه بر لزوم بازنگری اساسی و استفاده از تجربیات تونل گوتهارد که تفاوت زیادی با مسیر شمال از بعد پیوستگی تونل دارد، تخصیص 5 میلیارد دلار در شرایط کنونی مگر با سرمایه گذاری واقعی و نه استقراض مانند رشت آستارا به صلاح نیست.


    https://www.tinn.ir/fa/tiny/news-286505