◄ مطالعه ترمینال 80 هزار مترمربعی در مهرآباد
در فرودگاه مهرآباد هدفگذاری مناسبی برای ارتقاء کیفیت انجام شد، مهرآباد فرودگاهی 70 ساله است و زمانی که ساخته شد، در اطراف آن هیچگونه ساختمانی نبود، اما بهتدریج در اطراف فرودگاه شهرسازی شد و امروز این فرودگاه کمتر محل توسعه دارد.
در فرودگاه مهرآباد هدفگذاری مناسبی برای ارتقاء کیفیت انجام شد، مهرآباد فرودگاهی 70 ساله است و زمانی که ساخته شد، در اطراف آن هیچگونه ساختمانی نبود، اما بهتدریج در اطراف فرودگاه شهرسازی شد و امروز این فرودگاه کمتر محل توسعه دارد.
قائممقام مدیرعامل شرکت فرودگاهها در امور فرودگاه با اعلام این خبر به ظرفیتهای ایجادشده در فرودگاه بینالمللی مهرآباد اشاره کرد و اظهار داشت: پایانههای 1 و 2 فرودگاه مهرآباد بهخوبی بهسازی شده و کیفیت خدمات آنها مناسب است.
حسین اسفندیاری افزود: باند 29 راست مهرآباد با بیش از 100 میلیارد تومان برای نوسازی اصولی تحت عملیات اجرایی قرار گرفت و هماکنون چراغهای روشنایی آن واردشده و در حال نصب است و بهزودی در کنارباند 29 چپ، قابلیت استفاده خواهد داشت.
اسفندیاری بابیان اینکه در تأسیسات و تجهیزات مهرآباد کارهای اصولی انجام شد، گفت: محوطههای فرودگاه تغییرات جدیدی پیدا کرد و بر مبنای تسهیل ورود و خروج مردم، امور اجرا شد.
وی در گفتگو با صما گفت: ترمینال 80 هزار مترمربعی در مهرآباد در مرحله مطالعه است که پس از اجرای این ترمینال، برخی از ترمینالهای موجود در آن تجمیع میشوند.
اسفندیاری اضافه کرد: در فرودگاه مهرآباد اپرون هواپیما در مساحت 200 هزار مترمربع بهسازی و نوسازی شد.
قائممقام مدیرعامل شرکت فرودگاهها در امور فرودگاهها بابیان اینکه پیشبینی میشود تعداد مسافران فرودگاه مهرآباد در سال 96 به 18 میلیون نفر برسد، گفت: صنعت حملونقل هوایی ایران با رشد سریعی مواجه شده است و تحولات بهقدری بزرگ است که جامعه بینالملل و مؤسسات معتبر جهانی را به عکسالعمل وادار کرده است؛ طبق اعلام یاتا در سال 2016 میلادی بالاترین رشد حملونقل هوایی در 8 فرودگاه ایران رخداده است؛ رشد متوسط حملونقل هوایی در دنیا 6 تا 7 درصد است که در فرودگاههای ما به 30 درصد هم رسید.
اسفندیاری همچنین به هدفگذاری توسعه فرودگاههای کوچک در شهرستانها اشاره کرد و ادامه داد: از مشکلات برقراری پرواز در فرودگاههای کوچک، نبود ناوگان مناسب و کوتاه پرواز بود که بر اساس سیاست جدید وزارت راه و شهرسازی، بخشی از این مدل هواپیماها نظیر ATR 72 و هواپیماهای بدنه کوچک دیگر در حال ورود به کشور است که با ورود این ناوگان، مسئله فرودگاههای اقماری که فرودگاههای شهرهای کوچک در استانها هستند، در دستور کار قرار میگیرد.
قائممقام مدیرعامل شرکت فرودگاهها در امور فرودگاهها درنهایت بابیان اینکه همه فرودگاههای جدید دارای پتانسیل جذب سرمایهگذار است، گفت: همین فرودگاه جدید اهواز، بوشهر و یا چابهار با مکانیزم جذب سرمایهگذار، احداث و اجرا میشود.