بازدید سایت : ۶۹۳۳۳

هوشمندسازی نوبت دهی تاکسی های فرودگاهی در مهرآباد کلید خورد

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد از هوشمندسازی خدمات نوبت دهی تاکسی های فرودگاه مهرآباد برای تسهیل در تردد مسافران و مراجعان خبر داد.

هوشمندسازی نوبت دهی تاکسی های فرودگاهی در مهرآباد کلید خورد
تین نیوز |

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد از هوشمندسازی خدمات نوبت دهی تاکسی های فرودگاه مهرآباد برای تسهیل در تردد مسافران و مراجعان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد، میرسعید صفی نیا با اعلام این خبر گفت: از چند سال گذشته با هدف بهبود سطح ارائه خدمت به مسافران این فرودگاه و با همکاری سازمان تاکسیرانی، نوسازی ناوگان آغاز شده است.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد افزود: سال 96 با رویکرد ارتقای کیفی در روانسازی فرآیند، پس از انتخاب شرکت باتجربه نرم افزاری در حوزه تاکسی فرودگاه، ایجاد زیرساخت لازم و استقرار سیستم هوشمند مدیریت نوبت دهی به منظور مدیریت واحد و یکپارچه درراهبری 1600 دستگاه تاکسی موجود و همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی برای نظارت بر عملکرد چهار شرکت تاکسیرانی فعال در فرودگاه انجام شده است.

وی گفت: بهینه سازی و هوشمندسازی تمام فرایندهای خدمات مدیریت و نظارت بر نوبت دهی تاکسیرانی شامل زنجیره تامین تاکسی مقابل ترمینال ها از مرحله ورود به محدوده فرودگاه، هدایت به محل دپو و نوبت دهی براساس اولویت ورود ، کنترل وضعیت ظاهری خودروها و راننده ها با هماهنگی ناظران شرکتهای تاکسیران، فراخواندن و اعزام به مقابل ترمینال ها براساس سامانه اعلان پرواز فرودگاه ، کنترل تاکسی های صرفا فراخوانده شده به محدوده مقابل ترمینال ها، چینش مناسب خودروها مقابل ترمینال ها توسط سرپرست محوطه و جلوگیری از پیاده شدن بی دلیل راننده ها و ازدحام مقابل معبر ورودی ترمینال توسط آنها و هدایت مسافران به محل سوار شدن توسط پرسنل راهنما ، یاری رسانی پرسنل خدمات دهنده در مسافرگیری تاکسی ها ، مدیریت راننده ها و مسافران در روانسازی پذیرش و اعزام تاکسی مقابل ترمینال و مسافر به مقصد و همچنین کنترل ثبت خروج تاکسی از فرودگاه ، ارایه خدمات اطلاع رسانی به مسافر بابت مسیر و ترافیک از طریق سامانه موجود در خودرو درصورت مجهز بودن خودرو به تجهیزات لازم و رساندن مسافر به مقصد با به کارگیری سخت افزار و نرم افزار و سامانه مناسب مدیریت و نظارت تاکسیرانی و گزارش تخلفات به شرکت است.

صفی نیا با بیان اینکه ارائه خدمات به مسافران و مراجعان فرودگاهی د رفاز اول و راه اندازی سرویس انتقال مسافر از منازل به فرودگاه با تاکسی فرودگاه در فاز دوم از اهداف مهم این طرح است، تاکید کرد: بی شک اگر بخواهیم مردم از سیستم های غیرمجاز استفاده نکنند، باید کیفیت خدمات تاکسی فرودگاه بالا باشد واین مهم جز با طراحی زیرساخت های نوین مدیریتی محقق نمی شود.

وی گفت: با توجه به استقبال ازکاربرد تکنولوژی درخدمات تاکسیرانی و رقابت شرکت های اینترنتی حمل و نقلی، ضمن رعایت حق رانندگان و در راستای افزایش رضایت مندی مسافران، در زمینه ارتقای خدمات تاکسی فرودگاه، تلاش وافری انجام شده است اما مشکلات ناشی از فعالیت بی ضابطه شرکت های اینترنتی و عدم پوشش نظارتی بر عملکرد این شرکت ها بخشی از علل کاهش سطح رضایت مسافران در اخذ خدمات است. ضروری است با نگاه جامع و علمی نسبت به احصا و پیگیری موضوعات تخصصی حوزه تاکسیرانی ، هوشمندسازی خدمات ، جلب سرمایه بخش خصوصی و نوسازی ناوگان ، توسعه روش های نوین برای جلب مسافر واز همه مهمتر ارائه آموزش های لازم در جهت اصلاح رفتار فرهنگ ترافیکی تاکسیرانان به عنوان قشری تاثیرگذاراقدام شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.