بازدید سایت : ۹۴۲۶۰
| کد خبر ۱۵۹۷۳۵
کپی شد

هوشمندسازی نوبت دهی تاکسی های فرودگاهی در مهرآباد کلید خورد

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد از هوشمندسازی خدمات نوبت دهی تاکسی های فرودگاه مهرآباد برای تسهیل در تردد مسافران و مراجعان خبر داد.

هوشمندسازی نوبت دهی تاکسی های فرودگاهی در مهرآباد کلید خورد
تین نیوز |

مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد از هوشمندسازی خدمات نوبت دهی تاکسی های فرودگاه مهرآباد برای تسهیل در تردد مسافران و مراجعان خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی فرودگاه بین المللی مهرآباد، میرسعید صفی نیا با اعلام این خبر گفت: از چند سال گذشته با هدف بهبود سطح ارائه خدمت به مسافران این فرودگاه و با همکاری سازمان تاکسیرانی، نوسازی ناوگان آغاز شده است.

مدیرکل فرودگاه مهرآباد افزود: سال 96 با رویکرد ارتقای کیفی در روانسازی فرآیند، پس از انتخاب شرکت باتجربه نرم افزاری در حوزه تاکسی فرودگاه، ایجاد زیرساخت لازم و استقرار سیستم هوشمند مدیریت نوبت دهی به منظور مدیریت واحد و یکپارچه درراهبری 1600 دستگاه تاکسی موجود و همچنین ایجاد بانک اطلاعاتی برای نظارت بر عملکرد چهار شرکت تاکسیرانی فعال در فرودگاه انجام شده است.

وی گفت: بهینه سازی و هوشمندسازی تمام فرایندهای خدمات مدیریت و نظارت بر نوبت دهی تاکسیرانی شامل زنجیره تامین تاکسی مقابل ترمینال ها از مرحله ورود به محدوده فرودگاه، هدایت به محل دپو و نوبت دهی براساس اولویت ورود ، کنترل وضعیت ظاهری خودروها و راننده ها با هماهنگی ناظران شرکتهای تاکسیران، فراخواندن و اعزام به مقابل ترمینال ها براساس سامانه اعلان پرواز فرودگاه ، کنترل تاکسی های صرفا فراخوانده شده به محدوده مقابل ترمینال ها، چینش مناسب خودروها مقابل ترمینال ها توسط سرپرست محوطه و جلوگیری از پیاده شدن بی دلیل راننده ها و ازدحام مقابل معبر ورودی ترمینال توسط آنها و هدایت مسافران به محل سوار شدن توسط پرسنل راهنما ، یاری رسانی پرسنل خدمات دهنده در مسافرگیری تاکسی ها ، مدیریت راننده ها و مسافران در روانسازی پذیرش و اعزام تاکسی مقابل ترمینال و مسافر به مقصد و همچنین کنترل ثبت خروج تاکسی از فرودگاه ، ارایه خدمات اطلاع رسانی به مسافر بابت مسیر و ترافیک از طریق سامانه موجود در خودرو درصورت مجهز بودن خودرو به تجهیزات لازم و رساندن مسافر به مقصد با به کارگیری سخت افزار و نرم افزار و سامانه مناسب مدیریت و نظارت تاکسیرانی و گزارش تخلفات به شرکت است.

صفی نیا با بیان اینکه ارائه خدمات به مسافران و مراجعان فرودگاهی د رفاز اول و راه اندازی سرویس انتقال مسافر از منازل به فرودگاه با تاکسی فرودگاه در فاز دوم از اهداف مهم این طرح است، تاکید کرد: بی شک اگر بخواهیم مردم از سیستم های غیرمجاز استفاده نکنند، باید کیفیت خدمات تاکسی فرودگاه بالا باشد واین مهم جز با طراحی زیرساخت های نوین مدیریتی محقق نمی شود.

وی گفت: با توجه به استقبال ازکاربرد تکنولوژی درخدمات تاکسیرانی و رقابت شرکت های اینترنتی حمل و نقلی، ضمن رعایت حق رانندگان و در راستای افزایش رضایت مندی مسافران، در زمینه ارتقای خدمات تاکسی فرودگاه، تلاش وافری انجام شده است اما مشکلات ناشی از فعالیت بی ضابطه شرکت های اینترنتی و عدم پوشش نظارتی بر عملکرد این شرکت ها بخشی از علل کاهش سطح رضایت مسافران در اخذ خدمات است. ضروری است با نگاه جامع و علمی نسبت به احصا و پیگیری موضوعات تخصصی حوزه تاکسیرانی ، هوشمندسازی خدمات ، جلب سرمایه بخش خصوصی و نوسازی ناوگان ، توسعه روش های نوین برای جلب مسافر واز همه مهمتر ارائه آموزش های لازم در جهت اصلاح رفتار فرهنگ ترافیکی تاکسیرانان به عنوان قشری تاثیرگذاراقدام شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.