بازدید سایت : ۴۷۹۰۱

◄ بررسی عوامل محیطی و مالی شرکت فرودگاه‌ها

مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد از برگزاری سی و یکمین کارگروه برنامه‎ریزی راهبردی و دوازدهمین جلسه تحلیل محیط داخلی و خارجی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران به‌منظور تحلیل محیطی و مالی این شرکت خبر داد.

بررسی عوامل محیطی و مالی شرکت فرودگاه‌ها
تین نیوز |

مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد از برگزاری سی و یکمین کارگروه برنامه‎ریزی راهبردی و دوازدهمین جلسه تحلیل محیط داخلی و خارجی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران به‌منظور تحلیل محیطی و مالی این شرکت خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، محمدمهدی یزدانی گفت: در این جلسه عوامل داخلی و خارجی احصا شده شرکت در حوزه اقتصادی موردبررسی قرار گرفت و همچنین اداره‌کل امور مالی و درآمد، تحلیل‎های مالی، درآمد و وصول مطالبات ارائه داد.

وی در تشریح تحلیل انجام‌شده براساس نقاط قوت، ضعف و فرصت‌ها و تهدیدها، افزود: در جلسات تحلیل محیطی شرکت در حوزه اقتصادی مواردی مانند در اختیار داشتن 54 فرودگاه، در اختیار داشتن فضای پروازی، تعاملات موردی با سازمان‎های بین‎المللی در حوزه اقتصادی، وجود ایستگاه‎های متعدد ارتباطی، ناوبری و راداری، در اختیار داشتن تجهیزات مناسب فرودگاهی، در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص و ... به‌عنوان نقاط قوت در نظر گرفته شد.

یزدانی، عدم آینده‎نگری در فرودگاه‎ها، عدم تناسب طرح جامع فرودگاه‎ها با طرح‎های توسعه‎ای، نبود نگاه تجاری و کسب‌وکار به فرودگاه‎ها، فقدان برنامه جامع و نقشه راه، عدم وجود مدیریت واحد در فرودگاه‎ها، هزینه کلان نگهداری فرودگاه‎های کشور، فرسودگی زیرساخت‎های فرودگاهی، بهره‎وری پایین در شرکت و ... را به‌عنوان نقاط ضعف شرکت برشمرد و ادامه داد: اعتبار و برند بودن شرکت، استفاده از تجهیزات ماهواره‎ای خدمات ناوبری هوایی، انحصاری بودن بازار ارائه خدمات ناوبری هوایی شرکت، بازارهای گسترده داخلی و منطقه‎ای برای ارائه خدمات مهندسی، مشاوره‎ای و آموزش مرتبط با عملیات هوانوردی و فرودگاهی، پتانسیل بالای کشور در خصوص گردشگری و توسعه رویکرد توجه به صنعت گردشگری، توجه ویژه مسئولان ارشد نظام به صنعت حمل‌ونقل هوایی، رشد قابل‌ملاحظه صنعت حمل‌ونقل هوایی در جهان به‌خصوص در منطقه خاورمیانه، استفاده از برنامه جهانی ATM، زیرساخت‎های قانونی، عضویت ایران در سازمان بین‎المللی و درآمدهای ارزی و ... به‌عنوان فرصت‎های پیش روی شرکت مطرح شدند.

وی در مورد تهدیدات تشخیص داده‌شده برای شرکت گفت: تنش در مناسبات بین‎المللی و عدم امکان پیش‎بینی آینده سیاسی، تورم، نرخ ارز، تحریم، افزایش هزینه‎های تعمیر و نگهداری تجهیزات در شرکت‎های هواپیمایی و کاهش پرواز در فرودگاه‎ها، انعطاف‎پذیر نبودن فضای کشور به دلیل محدودیت‎های شدید اعمال‌شده از سوی ارگان‎های نظامی، ایجاد مسیرهای بهینه در کشورهای همسایه جهت جذب ترافیک‎های عبوری، تعدد مراکز تصمیم‌گیری و اعمال فشارهای بیرونی، حجم سرمایه‎گذاری وسیع در کشورهای رقیب، سهم اندک سرمایه‎گذاری بخش خصوصی در صنعت هوانوردی کشور، ضعف و ناکارآمدی قوانین و مقررات در ایجاد محیط رقابتی، عدم پایبندی شرکت‎های هواپیمایی به پرداخت تعهدات مالی خود به شرکت فرودگاه‎ها ازجمله این موارد هستند.

مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد با اشاره به اینکه حاصل این تحلیل‌ها چنین خواهد شد که با تدوین برنامه‎های بلندمدت از این نقاط قوت و فرصت‎ها استفاده کرده و نقاط ضعف شرکت را بهبود بخشیم از شروع به کار کمیته زیرساخت فرودگاهی و ناوبری هوایی باهدف بررسی تحلیل محیطی از هفته آینده خبر داد.

سی و یکمین کارگروه برنامه‎ریزی راهبردی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران و دوازدهمین جلسه تحلیل محیط داخلی و خارجی شرکت در حوزه اقتصادی 10 تیر 97، با حضور حمیدرضا سیدی معاون برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی، محمدمهدی یزدانی، مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد و معاونان، مشاوران، رئیسان و کارشناسانی از معاونت برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی، معاونت عملیات فرودگاهی، معاونت عملیات هوانوردی، دفتر تشکیلات و برنامه‌وبودجه، دفتر بازرگانی و سرمایه‎گذاری، دفتر برنامه‎ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد، اداره کل امور مالی و درآمد و اداره کل کنترل ترافیک هوانوردی، در معاونت برنامه‎ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت تشکیل شد.مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد از برگزاری سی و یکمین کارگروه برنامه‎ریزی راهبردی و دوازدهمین جلسه تحلیل محیط داخلی و خارجی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران به‌منظور تحلیل محیطی و مالی این شرکت خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‎عمومی شرکت فرودگاه‎ها و ناوبری هوایی ایران، محمدمهدی یزدانی گفت: در این جلسه عوامل داخلی و خارجی احصا شده شرکت در حوزه اقتصادی موردبررسی قرار گرفت و همچنین اداره کل امور مالی و درآمد، تحلیل‎های مالی، درآمد و وصول مطالبات ارائه داد.

وی در تشریح تحلیل انجام‌شده براساس نقاط قوت، ضعف و فرصت‌ها و تهدیدها گفت: در جلسات تحلیل محیطی شرکت در حوزه اقتصادی مواردی مانند در اختیار داشتن 54 فرودگاه، در اختیار داشتن فضای پروازی، تعاملات موردی با سازمان‎های بین‎المللی در حوزه اقتصادی، وجود ایستگاه‎های متعدد ارتباطی، ناوبری و راداری، در اختیار داشتن تجهیزات مناسب فرودگاهی، در اختیار داشتن نیروی انسانی متخصص و ... به‌عنوان نقاط قوت در نظر گرفته شد.

یزدانی، عدم آینده‎نگری در فرودگاه‎ها، عدم تناسب طرح جامع فرودگاه‎ها با طرح‎های توسعه‎ای، نبود نگاه تجاری و کسب‌وکار به فرودگاه‎ها، فقدان برنامه جامع و نقشه راه، عدم وجود مدیریت واحد در فرودگاه‎ها، هزینه کلان نگهداری فرودگاه‎های کشور، فرسودگی زیرساخت‎های فرودگاهی، بهره‎وری پایین در شرکت و ... را به‌عنوان نقاط ضعف شرکت برشمرد و افزود: اعتبار و برند بودن شرکت، استفاده از تجهیزات ماهواره‎ای خدمات ناوبری هوایی، انحصاری بودن بازار ارائه خدمات ناوبری هوایی شرکت، بازارهای گسترده داخلی و منطقه‎ای برای ارائه خدمات مهندسی، مشاوره‎ای و آموزش مرتبط با عملیات هوانوردی و فرودگاهی، پتانسیل بالای کشور در خصوص گردشگری و توسعه رویکرد توجه به صنعت گردشگری، توجه ویژه مسئولان ارشد نظام به صنعت حمل‌ونقل هوایی، رشد قابل‌ملاحظه صنعت حمل‌ونقل هوایی در جهان به‌خصوص در منطقه خاورمیانه، استفاده از برنامه جهانی ATM، زیرساخت‎های قانونی، عضویت ایران در سازمان بین‎المللی و درآمدهای ارزی و ... به‌عنوان فرصت‎های پیش روی شرکت مطرح شدند.

وی در مورد تهدیدات تشخیص داده‌شده برای شرکت گفت: تنش در مناسبات بین‎المللی و عدم امکان پیش‎بینی آینده سیاسی، تورم، نرخ ارز، تحریم، افزایش هزینه‎های تعمیر و نگهداری تجهیزات در شرکت‎های هواپیمایی و کاهش پرواز در فرودگاه‎ها، انعطاف‎پذیر نبودن فضای کشور به دلیل محدودیت‎های شدید اعمال‌شده از سوی ارگان‎های نظامی، ایجاد مسیرهای بهینه در کشورهای همسایه جهت جذب ترافیک‎های عبوری، تعدد مراکز تصمیم‌گیری و اعمال فشارهای بیرونی، حجم سرمایه‎گذاری وسیع در کشورهای رقیب، سهم اندک سرمایه‎گذاری بخش خصوصی در صنعت هوانوردی کشور، ضعف و ناکارآمدی قوانین و مقررات در ایجاد محیط رقابتی، عدم پایبندی شرکت‎های هواپیمایی به پرداخت تعهدات مالی خود به شرکت فرودگاه‎ها ازجمله این موارد هستند.

مدیرکل دفتر برنامه‎ریزی راهبردی و مدیریت عملکرد با اشاره به اینکه حاصل این تحلیل‌ها چنین خواهد شد که با تدوین برنامه‎های بلندمدت از این نقاط قوت و فرصت‎ها استفاده کرده و نقاط ضعف شرکت را بهبود بخشیم از شروع به کار کمیته زیرساخت فرودگاهی و ناوبری هوایی باهدف بررسی تحلیل محیطی از هفته آینده خبر داد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.