بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

◄ اخبار آسمان ایران و جهان در هفته گذشته / از جزییات فعالیت ایرلاین اوکراینی در ایران تا سقوط هواپیمای مسافربری ایرآسیا

◄ اخبار آسمان ایران و جهان در هفته گذشته / از جزییات فعالیت ایرلاین اوکراینی در ایران تا سقوط هواپیمای مسافربری ایرآسیا

تین نیوز | جزئیات فعالیت ایرلاین اوکراینی در ایران، شرح وظایف فرودگاه ها و ایرلاین ها هنگام تاخیر پرواز، درخواست از نمایندگان مجلس برای ترمیم بودجه شهر فرودگاهی، سهم دانشکده صنعت هواپیمایی از لایحه بودجه 94 و سقوط  هواپیمای مسافربری ایرآسیا، برخی از مهم ترین عناوین خبری ایران و جهان در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل هوایی را تشکیل می دهد.

به گزارش تین نیوز، عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه اصل قرارداد با کشور اوکراین و در قالب ایجاد خطوط پروازی منعقد شده است، گفت: تاکنون وابستگی صهیونیستی ایرلاین اوکراینی اثبات نشده است.

مهرداد بائوج لاهوتی، درباره جزئیات فعالیت ایرلاین اوکراینی در ایران و احتمال تابعیت صهیونیستی یکی از سهامداران آن گفت: قراردادی بین سازمان هواپیمایی ایران و کشور اوکراین براي برقراري پرواز و جابه جايي مسافر بين دو كشور منعقد شده که بر اساس آن ایرلاین های داخلی و اوکراینی می توانند از این خطوط پروازی استفاده کنند.

وی افزود: گفته می شود احتمالاً فردی که تابعیت صهیونیستی دارد، سهام یکی از ایرلاین های اوکراینی را که در مسیر ایران پرواز می کند، خریداری کرده که هنوز هم این موضوع اثبات نشده است.

شرح وظایف فرودگاه ها و ایرلاین ها هنگام تاخیر پرواز
مدیرکل فرودگاه بین المللی مهرآباد گفت: در هنگام تاخیر پرواز، ایرلاین ها باید به سرعت اطلاعات تاخیر را به فرودگاه اعلام کنند تا فرودگاه هم نسبت به اطلاع رسانی مسافران اقدام کند.

علی رستمی، گفت: وقتی مسافران در هنگام تاخیر پرواز، در فرودگاه معطل می شوند، شاید به اشتباه تصور کنند علت تاخیر بخاطر ضعف خدمات فرودگاه است، این در حالی است که فرودگاه مهرآباد در طول 24 ساعت هیچ گاه بسته نیست.

وی با تاکید بر اینکه مسئولیت تاخیر پروازهایی که به خاطر نقص فنی اتفاق می افتد، بر عهده ایرلاین است گفت: در این شرایط، ایرلاین ها باید به سرعت اطلاعات تاخیر را به فرودگاه اعلام کنند تا فرودگاه هم نسبت به اطلاع رسانی مسافران اقدام کند.

درخواست از نمایندگان مجلس برای ترمیم بودجه شهر فرودگاهی
غلامرضا شیرازیان، با اشاره به لایحه بودجه 94 اظهار کرد: با توجه به اینکه میزان بدهی به پیمانکاران فعلی به مراتب بیشتر از مبلغ بودجه پیشنهادی است، بدون شک میزان بودجه اختصاص یافته برای شهر فرودگاهی امام کافی نیست.

وی افزود: هرچند مبلغ بودجه پیشنهاد شده نسبت به سال گذشته در ظاهر امر 75 درصد، افزایش دارد اما اگر آن را با 4 سال پیش که قیمت ها خیلی پایین تر بودند و نرخ ارز هم یک سوم نرخ فعلی بود قیاس کنیم باید گفت که این بودجه 30 درصد هم کاهش دارد.

مجری طرح توسعه فرودگاه امام، با تاکید بر اینکه برآورد کل ساخت ترمینال دوم با ظرفیت 20 میلیون مسافر بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان است، تصریح کرد: برای کل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با در نظر گرفتن سرمایه گذاری بخش خصوصی و دولتی حدود 26 هزار میلیارد تومان نیاز است.

افزایش ۷۴ درصدی پروازهای عبوری در آذر ماه
معاون عملیات هوانوردی شرکت فرودگاه‌ها از افزایش ۷۴.۸ درصدی پروازهای عبوری بر فراز کشور در آذر ماه سال جای نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و افزود: در این مدت ۲۸ هزار و ۶۲ پرواز عبوری بر فراز کشور تردد داشته است.

ابراهیم شوشتری ضمن اعلام این خبر گفت: متوسط پروازهای عبوری روزانه در آذر ماه سال 1392 عدد 535 پرواز را نشان می‌دهد كه این رقم در زمان مشابه سال 1393 به عدد 935 پرواز رسیده است.

وی اظهار داشت: در آذر ماه سال ۱۳۹۳ در مجموع ۴۸ هزار و ۲۸۴ پرواز داخلی٬ عبوری و بین‌المللی در آسمان کشور انجام شده که حاکی از رشد ۳۶.۱ درصدی است.

این در حالی است که مجموع این پروازها در آذر سال گذشته ۳۵ هزار و ۴۶۹ پرواز انجام شده است.

سهم دانشکده صنعت هواپیمایی از لایحه بودجه 94
رییس دانشکده صنعت هواپیمایی گفت: سهم مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرودگاهی کشور از کل بودجه 1394 اعتباری به میزان 74.500 میلیون ریال است.

حسین قنبری، با اشاره به لایحه بودجه 94 اظهار کرد: سهم مرکز آموزش عالی هوانوردی و فرودگاهی کشور از کل بودجه 1394 اعتباری به میزان 56.500 میلیون ریال از محل اعتبارات هزینه ای و 18.000 میلیون ریال از محل طرح تملک دارائی های سرمایه ای در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه تغییرات این اعتبار نسبت به سال 92 از نظر اعتبارات هزینه ای، 33.85 درصد و نسبت به سال 93 به میزان 8.65 درصد افزایش داشته، گفت: این اعتبار از محل طرح تملک دارئیهای سرمایه ای نسبت به عملکرد سال 92 به میزان 52.55 درصد و نسبت به سال 93 به میزان 15.98 درصد افزایش داشته است.

توسعه فاز دوم فرودگاه امام(ره) بررسی می‌شود
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: تامین امکانات برای سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت از اصول برنامه‌ریزی اقتصادی، اجتماعی و توسعه‌ای کشورهای جهان است و در سال 2013 گردش مالی در این حوزه شش هزار و 500 میلیارد دلار بوده است.

مسعود سلطانی‌فر در پنجمین همایش شهر ایده‌آل به میزبانی جزیره کیش گفت: براساس اعلام سازمان جهانی گردشگری در سال 2013 از محل جابه‌جایی یک میلیارد و 187 میلیون نفر گردشگر خارجی بین کشورهای مختلف هزار و 250 میلیارد دلار درآمد نصیب کشورهای جهان شده است. وی به آماری از گردشگران ورودی به ایران در سال 92 اشاره کرد و گفت: ایران به لحاظ مکان‌های زیارتی میزبان مرقد حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، امامزاده‌ها و بقاع متبرک است. از این رو در سال گذشته میزبان 7/4 میلیون نفر گردشگر بود که نیمی از آنها مذهبی و زیارتی بودند.

پیدا شدن جسد 40 تن از مسافران هواپیمای ایر آسیا
سخنگوی نیروی دریایی اندونزی اعلام کرد در عملیات جستجوی دریایی یک کشتی جنگی این کشور در روز سه شنبه، جسد بیش از 40 مسافر هواپیمای ایر آسیا پیدا شده است.

ماناهان سیمورانگیر اعلام کرد: « رادیو نیروی دریایی اندونزی گزارش داده است خدمه کشتی جنگی بونگ تومو توانسته اند 40 جسد پیدا کنند و شمار این اجساد در حال افزایش است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.