بازدید سایت : ۶۱۱۷۶
قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی در پاسخ به تین‌نیوز خبر داد:

◄ حمایت از ایرلاین‌ها برای ایجاد مسیرهای جدید، همزمان با اجرای آزادسازی / اشکال در مصوبه هیئت دولت درباره نرخ سوخت هواپیما

◄ حمایت از ایرلاین‌ها برای ایجاد مسیرهای جدید، همزمان با اجرای آزادسازی / اشکال در مصوبه هیئت دولت درباره نرخ سوخت هواپیما
|

تین نیوز | قائم مقام وزیر راه در امور هوانوردی و هواشناسی اعلام کرد که آزادسازی احتمالا از 28 اردیبهشت اجرا می شود که در این صورت، از ایرلاین ها برای برقراری پرواز در فرودگاه های کوچک و مناطق محروم، حمایت خواهد شد.

علی محمد نوریان در نشست خبری که در حاشیه مراسم معارفه مدیرعامل جدید شرکت فرودگاه ها برگزار شد، به سوال تین نیوز مبنی بر این که «در میان 54 فرودگاه شرکت فرودگاه ها، تنها چند فرودگاه هستند که پروازهای منظم با ایرلاین های متعدد دارند و عملا مسافران، حق انتخاب ندارند؛ آیا با اجرای آزادسازی زمینه این انتخاب یا افزایش پروازها در این فرودگاه ها فراهم می شود؟» پاسخ داد.

وی گفت: در حال حاضر بیشتر فرودگاه های کشورماندر مراکز استان ها با شرکت های مختلف کار می کنند البته برای مناطق محروم یا فرودگاه هایی که فقط یک شرکت در آنها پرواز دارد، برنامه این است که این شرکت ها حق قطع پروازهای قبلی خود را بعد از اجرای آزادسازی ندارند.

نوریان ادامه داد: البته به ایرلاین ها کمک می کنیم تا در مسیرهای جدید، اگر بخواهند پرواز برقرار کنند، نرخ مدنظر خودشان را برقرار کنند.

وی با بیان این که در برخی شهرهای کم ترافیک، پروازها به صورت چارتر در حال انجام است، افزود: طبیعی است با خرید هواپیماهای جدید و نوسازی ناوگان، مشکل پرواز در فرودگاه های کوچک و کم مسافر، رفع یا کم شود زیرا در حال حاضر ما مشکل تعداد ناوگان و نیز انواع هواپیما را داریم، به عنوان مثال نیاز به هواپیماهای کوچک برای این فرودگاه ها داریم که در حال حاضر در این مورد کمبود هست.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور هوانوردی همچنین در پاسخ به سوالی درباره زمان اجرای آزادسازی اظهار کرد: در حال حاضر تنها سه ایرلاین بزرگ کشور یعنی هما، آسمان و ماهان امکانات برقراری پرواز در کلاس های مختلف را دارند که با اجرای آزادسازی، امکان این متنوع سازی برای سایر ایرلاین ها نیز فراهم خواهد شد.

اجرای آزادسازی از 28 اردیبهشت در صورت ابلاغ از سوی دولت
وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی هواپیمایی در مورد آزادسازی، قرار بود این قانون از 28 اردیبهشت به ایرلاین ها ابلاغ شود اما با توجه به تغییرات نرخ پیش آمده در مورد سوخت و... هنوز ابلاغ نشده و به محض این که از طرف دولت ابلاغ شود اجرایی خواهد شد.

تسویه بدهی 600 میلیارد تومانی سوختی ایرلاین‌ها با شرکت نفت

نوریان درباره بدهی سوختی ایرلاین ها به شرکت نفت اظهار کرد: با توجه به این که در مصوبه هیئت دولت، نرخ سوخت هواپیما 500 تومان اعلام شد، بعد از آن، ایرلاین ها به صورت جداگانه در مورد بدهی سوختی خود، به توافقاتی با شرکت نفت رسیدند و به صورت مجزا در حال پرداخت بدهی هاشان هستند که این بدهی در مجموع حدود 600 میلیارد تومان است.

وی گفت: با توجه به تغییر نرخ سوخت، پرداخت بدهی ها با توجه به نرخ سوخت در زمان مربوطه انجام خواهد شد.

اشکال در مصوبه هیئت دولت درباره نرخ سوخت هواپیما
نوریان همچنین در پاسخ به سوالی درباره عدم اعلام نرخ سوخت برای هلی کوپترها و نیز آزاداعلام شدن نرخ سوخت برای هواپیماهای باری، در مصوبه اخیر هیئت دولت درباره نرخ سوخت هواپیما اظهار کرد: این مصوبه متاسفانه اشکال دارد.

وی ادامه داد: منظور ما از هواپیما هر نوع پرنده اعم از مسافری، باری، هلی کوپتر و آموزشی بود اما ظاهرا چون به طور خاص به انواع هواپیما اشاره نکرده ایم، نرخ سوخت هواپیمای باری از سوی وزارت نفت، آزاد اعلام شده است. نوریان افزود: یک بی دقتی از سوی ما در نوشتن این مصوبه پیش آمده و باید اصلاح شود.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کنترلر مراقبت پرواز

    جناب آقای ایلخانی با سلام و آرزوی موفقیت حضرتعالی بر ارائه خدمات ناوبری و درآمد زدایی از طریق ان تاکید فرمودین. ارائه خدمات ناوبری یعنی کنترل و سرویس دهی به هزاران پرواز که توسط ۹۵۰ کنترلر بومی این مملکت انجام میشه و به دلیل بی کفایتی، سوء مدیریت وضعف مدیرانی که نهایت آرزویشان بازنشستگی با حکم مدیریتی بود در مرحله اضطرار قرارداره. حضرتعالی فرمودین که ما یک شرکت تخصصی هستیم و باید قوانین کنوانسیونهای مختلف رو به اجرا بگذارید. واقعیت این هست که اگر مراقیت پرواز رو از شرکت فرودگاه ها فاکتور بگیرین خوب خواهید دید که این شرکت در حد شرکتهای رده دهم هم قرار نداره و متاسفانه مهمترین بخش هوایی کشور اسیر و زنجیر به پا در این شرکت با مدیریت های بی کفایت کوته فکر شده. سالهاست که نامه نگاریها مذاکرات و صدها قول مدیران این شرکت جز وعده های توخالی و خیانت در موقع عمل چیزی برای کنترلرها نداشته. حرفه ای که در دنیا به عنوان پر استرس ترین شغل مطرح هست و با سابقه درخشان در سطح منطقه که حتی یک مستشار خارجی مانند همسایه های ایران در اون نیستند، حرفه ای که به در اون کنترلرها از جانشون مایه گذاشتند تا ایمنی مردم حفظ بشه سالهاست به دلیل بی کفایتی مسئولین هوانوردی در اضطراب بسر می بره. متاسفانه اکثر مسئولین هوانوردی هیچ اعتقادی به قوانین و کنوانسیونهای بین المللی نداشته اند و تمام گفته هاشون در مورد ایمنی جز عوام فریبی و تبلیغات و ویترین سازی چیز دیگری نبوده. وضعیت فاجعه بار کنترلرهای مراقبت پرواز گواه بی لیاقتی مدیران هوانوردی کشور هست که به خاطر حفظ پست و مقام این حرفه رو در معرض نابودی قرار دادند. چرا زمانی که دولت گذشته اعلام کرد هر ارگانی که مدعی خاص بودن بخشی از اون ارگان یا سازمان هست به دولت اعلام کنه تا جز مشاغل خاص محسوب شوند مدیران شرکت فرودگاه ها ای اعلام مراقبت پرواز به عنوان حرفه ای خاص خود داری کردند؟ آیا حق شیفت یک کنترلری که دهها پرواز رو شب تا صبح کنترل میکنه باید ۵۰۰ تا تک تومن باشه. به نظر شما اینها جز بی کفایتی بی لیاقتی و جز اهمیت نداشتن ایمنی و جان مردم در عمل معنی دیگه ای هم میتونه داشته باشه؟ جناب آقای ایلخانی متاسفانه تا زمانی که یک فاجعه هوایی اسفبار در بخش کنترل ترافیک هوایی رخ نداده هیچکس موضوع رو جدی تلقی فرض نمیکنه. وضعیت مراقبت پرواز دقیقا مثل وضعیت دریاچه ارومیه هست. اینقدر به حرفهای با سند و مدرک بین المللی و ثابت شده دنیا در مورد مراقبت پرواز بی توجهی شده که دیر یا زود نتیجش مشخص میشه. جناب آقای ایلخانی اگر فکر میکنید که کنترلرها حرفهاشون بیمدرک و بی سند هست لطفا اعلام کنید ولی اگر فکر میکنید حرفهاشون واقعیت داره به خاطر حفظ جان مردم اقدامی بکنید و فرقی بین دوغ و دوشاب قائل بشین. آیا توجه به ۹۵۰ کنترلر سخت و خارج از دسترس مدیران و هست.؟ مثلما مدیران بی شهامت ترسو و بی کفایت گذشته نخواستند که این وضع بهتر بشه. ارائه سرویس به پروازهای عبوری و داخلی و خارجی و میلیونها دلار درآمد ارزی توسط چه کسانی انجام میشه؟ متاسفانه با این دید ضعیف مدیران هوانوردی که فرقی بین دوغ و دوشاب قائل نیستند تا اینکه پستهاشون حفظ بشه و با این ناتوانی مدیران در حفظ انگیزه های کنترلرها این شرکت راه به جایی نخواهد برد. جناب آقای ایلخانی، مدیران فهمیده ای هم هستند که درک میکنند وضعیت رو و شئور هوانوردیشون بالاست. جناب اقای اسماعیلی مدیر عامل اسبق شرکت فرودگاه ها یکی از این مدیران هست که درک بالایی از هوانوردی و مسائل پیرامون هوانوردی داره. خواهش ما اینه که از پتانسیلهای ایشان و تمامی کسانی که پرواز و ایمنی رو درک میکنند اسنفاده کنید بلکه این وضع کمی بهتر بشه قبل از انکه شاهد برخورد پروازها در آسمان ایران باشیم با آرزوی سلامتی برای شما