بازدید سایت : ۶۹۳۳۳
هیچ نظام جبرانی برای حمل و نقل تهران با هدفمندی اعمال نشد

جزئیات نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی از زبان معاون شهردار تهران

جزئیات نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی از زبان معاون شهردار تهران
|

تین نیوز | معاون ترافیک شهردار تهران با اشاره به عدم همکاری وزارت کشور در رابطه با تاثیر ندادن تغییر نرخ سوخت در هزینه حمل و نقل، گفت: ما به قول دولت خوش بین هستیم و صبر می‌کنیم اما صبر ما حدی دارد و نمی‌شود زمان را بیش از حد از دست داد.
 
سید جعفر تشکری هاشمی درباره تعهدات دولت و شهرداری در رابطه با عدم تاثیر هدفمندی یارانه‌ها و افزایش نرخ سوخت بر کرایه‌های حمل و نقل، گفت: شهرداری در این رابطه به تعهدات خود عمل کرد و علیرغم اینکه بنزین، گازوئیل و برق گران شد و حتی برق با تعرفه‌ای سنگین‌تر از تعرفه مصوب مجلس در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد، طبق وعده شهردار به دولت، کرایه‌ها به سبب افزایش نرخ سوخت گران نشد.
 
وی افزود: این در حالی اتفاق افتاد که وزارت کشور و دولت قول داده‌اند که این عدم تاثیر را جبران کنند اما هنوز نظام جبرانی اعلام نشده است. ما نیز چون خوش‌بین هستیم و به دولت اعتماد داریم صبر می‌کنیم اما این موضوع نیز حدی دارد و نمی‌شود بیش از حد، زمان را از دست داد.
 
تشکری هاشمی با بیان اینکه اگر پولی را از شهروند نمی‌گیریم به این معنی نیست که هیچ هزینه‌ای به شهر تحمیل نمی‌شود،‌تصریح کرد: پولی که باید صرف سایر فعالیت‌های ما در شهرداری تهران شود، به ناچار به سمت این موضوع سوق داده شده است و امیدواریم که دولت در این رابطه همکاری بیشتری با شهرداری داشته باشد.
 
وی همچنین درباره آخرین وضعیت نوسازی اتوبوس‌های فرسوده گفت: در این رابطه به شورا پیشنهادی ارایه شده است که برخی از اتوبوس‌هایی که قابلیت بازسازی دارند را بازسازی کنیم. این پیشنهاد مورد تصویب شورا قرار گرفت و قرار بود دولت در این مسیر به ما کمک کند.
 
تشکری ادامه داد: هم چنان پیگیر مطالباتمان از دولت هستیم و خواهیم بود و کار نوسازی را شروع کرده‌ایم.
 
وی تصریح کرد: بازسازی اتوبوس‌های متعلق به شرکت واحد و بخش خصوصی که زمان بازسازی آن‌ها فرا رسیده است و بازسازی این اتوبوس‌ها، ارزش افزوده ایجاد می‌کند، در دستور کار ماست.
 
معاون ترافیک شهردار تهران با تاکید بر لزوم سامان بخشیدن به وضعیت ظاهری اتوبوس‌ها، گفت: این اتوبوس‌ها نیاز به صافکاری و نقاشی دارند و برخی نیز نیاز به تعمیرات اساسی موتور و گیربکس دارند همچنین تعدادی دیگر هم باید ترمیم و تزئیناتشان مورد بازنگری قرار گیرد.
 
وی با بیان اینکه کار بازسازی اتوبوس‌ها در شرکت واحد در حال اجراست، تاکید کرد: باید به این کار سرعت بیشتری ببخشیم تا قبل از اینکه بسیاری از این اتوبوس‌ها به طور دائم از طرح خدماتی خارج شده و فرسوده محسوب شوند، در میانه راه و زمانی که قابلیت بازسازی دارند به آن‌ها رسیدگی شود.
 
تشکری هاشمی در مورد آخرین وضعیت نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی نیز تصریح کرد: بعد از گذشت ده سال از عمر تاکسی‌ها، باید طبق قانون تاکسی‌های فرسوده را از رده خارج و اسقاط کرد. ما این موضوع را از طریق وزارت کشور و وزارت نفت پیگیری می‌کنیم تا بتوانیم از تسهیلات دولتی استفاده کرده و خودروهای جدید را جایگزین کنیم.
 
وی با بیان اینکه تاکسی‌های نسل موجود، بسیار آلوده کننده هستند،‌ افزود: برای اینکه بتوانیم برندهایی را که مجوز می‌گیرند وارد کنیم یا خودروسازهای داخلی بتوانند خودروهای مدنظر را تولید کنند،‌ نیازمند زمان هستیم. در حال حاضر با شرکت ایران خودرو در مورد سمند EF7 توافق کرده‌ایم و کار نوسازی در حال انجام است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.