مدل حمل و نقل تهران شکل جدیدتری پیدا می کند
واردات ۷۹۱ واگن مترو و برقی کردن ۱۰ هزار دستگاه ون ها، ۲۵ هزار تاکسی و ۱۰۰ هزار موتور سیکلت تا پایان سال ۱۴۰۳ موجب رسیدن ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی، تاکسی رانی و متروی شهر تهران به نقطه بی نظیر و موجب رفع بخش زیادی از مشکلات مردم شهر تهران خواهد شد.
شهردار تهران تصریح کرد که در آینده نزدیک، مدل حمل و نقل تهران شکل جدیدتری پیدا می کند که در نوع خود، بی سابقه است.
به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: سگ گردانی در شهر، کار بسیار اشتباه و غیر قانونی است، به خصوص که بدون مقدمات و قاعده و قانونمندی و رعایت شرایط در حال انجام است؛ مراجع قانونی باید حتما ورود کنند و فرهنگش را به نحوی تغییر دهند که اگر کسی خواست سگ کردانی کند، با ضوابط این کار را انجام دهد. وی افزود: شهرداری تهران، متولی ساماندهی سگ های وحشی و هار و بی صاحب است.
زاکانی با اعلام اینکه ۱۶ هزار ساختمان ناایمن در تهران وجود دارد، اظهار کرد: این ساختمان ها در دستور کار قرار گرفتند و گزارش بیش از ۲۰۰۰ ساختمان پایش و به ۹ دستگاه مسئول ارسال شد تا ایمن سازی این ساختمان ها از طریق ایمن سازی و بازسازی انجام شود.
شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص سرنوشت توسعه ناوگان شرکت اتوبوسرانی شهر تهران گفت: از ابتدای دولت و انتخاب بنده به عنوان شهردار، ۱۸۶۰ اتوبوس را تحویل گرفتم که کمتر از ۱۰۰۰ اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی فعال بود اما الان ۲۰۵۰ اتوبوس در خطوط اتوبوسرانی فعال هستند.
وی تعداد اتوبوس های سازمان اتوبوسرانی را بیش از ۳۰۰۰ دستگاه اعلام و اظهار کرد: از این تعداد، ۲۵۰۰ اتوبوس از چهار شرکت داخلی خریداری شده است؛ از این تعداد ۵۰۰ اتوبوس برقی است. پروژه خریداری کردن ۲۱۹۴ دستگاه اتوبوس خارجی را هم در دستور کار داریم.
زاکانی گفت: واردات ۷۹۱ واگن مترو و برقی کردن ۱۰ هزار دستگاه ون ها، ۲۵ هزار تاکسی و ۱۰۰ هزار موتور سیکلت تا پایان سال ۱۴۰۳ موجب رسیدن ناوگان حمل و نقل اتوبوسرانی، تاکسی رانی و متروی شهر تهران به نقطه بی نظیر و موجب رفع بخش زیادی از مشکلات مردم شهر تهران خواهد شد.
شهردار تهران گفت: با به ثمر رسیدن داخلی سازی ساخت واگن های مترو، واگن های شرکت متروی تهران به دو برابر افزایش می یابد؛ در آینده نزدیک مدل حمل و نقل تهران شکل جدیدتری پیدا می کند که بی سابقه است.
ورود ۱۰۰۰۰۰ موتور سیکلت ابدا خبر خوبی نیست!!!!!! ولی افزایش ظرفیت مترو و برقی نمودن ون خبر خوبی است. تاکسی ها هم با ساعات کاری محدود و اختیاری فعلا کارآمدی ندارند ، مسیر تاکسی های دربستی و اشتراکی نیاز به بازنگری بنیادین دارد. نرخ ها هم باید کاهش یافته و یارانه بگیرد تا ۲۵۰۰۰ تاکسی جدید واقعا مفید باشند. در ضمن تراموا با فن آوری ریل سوم برقی از کف بجای BRT ناکارآمد بمراتب برتر است. مخصوصا در مسیرهای با شیب کم و عمدتا شرقی ـ غربی.