بازدید سایت : ۸۷۴۴۷

واکنش زاکانی به تحقیق و تفحص از سازمان املاک شهرداری تهران

شهردار تهران به مسئله تحقیق و تفحص شورای شهر تهران از سازمان املاک شهرداری تهران واکنش نشان داد.

تین نیوز |

شهردار تهران به مسئله تحقیق و تفحص شورای شهر تهران از سازمان املاک شهرداری تهران واکنش نشان داد.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرآنلاین، شهردار تهران به مسئله تحقیق و تفحص شورای شهر تهران از سازمان املاک شهرداری تهران واکنش نشان داد و گفت: ما بی عیب و نقص نیستیم؛ اما در راستای شفاف شدن موضوعات کمک می کنیم.

علیرضا زاکانی صبح امروز در حاشیه گفت وگوی شهردار تهران با خبرنگاران درباره موضوعات مالی و اقتصاد شهری در مورد نامه یکی از اعضای شورای شهر مبنی بر تحقیق و تفحص از سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران، گفت: این موضوع حق مسلم شورای شهر تهران است و ما به شدت از هر چیزی که به شفافیت کمک کند، استقبال می کنیم.

زاکانی با اشاره به طرح سوال یکی دیگر از اعضای شورا در مورد سرانجام ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی، اظهار کرد: از طرح سوال نیز به شدت استقبال می کنم و حتی به رئیس شورای شهر زنگ زدم که چون می خواهم به مأموریت بروم آماده هستیم که در این خصوص صحبت کنیم و از آقای چمران خواستم که پاسخ ما را در دستور کار قرار دهند؛ اما ابتدا ایشان عنوان کرد که اگر اصرار دارید باشد بیایید صحبت کنیم؛ البته بعدا بررسی کردند و گفتند که قبل از طرح سوال باید تذکر مطرح می شد و باید رویه قانونی طرح سوال طی می شد. هرچند که ما مصمم بودیم که پاسخ دهیم اما بعدا برخی ها مطرح کردند که ما نمی خواهیم جواب دهیم.

شهردار تهران با بیان اینکه من به شخصه از هرچیزی که موجب شفافیت موضوعات شود استقبال می کنم، گفت: ما بی عیب و نقص نیستیم؛ اما در راستای شفاف شدن موضوعات کمک می کنیم.

وی در مورد سوال سرانجام ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی نیز اظهار کرد: این موضوع ۹۲ پلاک را در بر می گیرد که ۹۲ پرونده ساخت هم دارد؛ اما بخشی از این موضوع برای شهرداری تهران است و بخش عمده ای از آن برای سایر نهادها، سازمان ها و دولت است و هنر ما این بود که موضوعات را شناسایی کرده و پرونده را به کمیسیون ماده ۵ برده و مجوز گرفتیم. به عنوان مثال ۶۰ هکتار برای وزارت راه و شهرسازی است که پرونده هم دارد و. اینکه چه زمانی بخواهد پروسه ساخت را آغاز کند را نمی دانیم.

 لطف الله فروزنده معاون مالی شهرداری تهران نیز که در این جلسه حضور داشت با اشاره به عملکرد موفق سازمان املاک در شناسایی املاک و سنددار کردن املاک، افزود: ما از تحقیق و تفحص استقبال می کنیم و رویمان در این زمینه سفید است و حرف های زیادی در این باره داریم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.